DERS İÇERİKLERİ
TURK 101 Türkçe I: Yazılı Anlatım (2-0-2)
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım; paragraf; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları). Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal metinler); metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarası ilişkiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
MEG 101 FELSEFE (2-0-2)
Felsefe ile ilgili temel kavramlar, felsefe ve bilim, felsefenin çalışma alanları ve sosyal bilimler içindeki rolü, başlıca felsefi akımlar; Türkiye’de ve dünyadaki düşünürlerin görüşlerinin incelenmesi, felsefi perspektifin geliştirilmesi, felsefe eğitim ilişkisi, eğitimin felsefi temelleri ve eğitim programlarına etkisi, çağdaş felsefe akımları.
TAR 101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I (2-0-2)
Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması.
EFL 101 Yabancı Dil I (3-0-3)
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste ilgi çekici bağlamlar yaratılarak, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar verilerek, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanımı gösterilerek öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri geliştirilecek ve yabancı dil yeterlikleri artırılacaktır.
MEG 103- Eğitim Bilimine Giriş (3-0-3)
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21. Yüzyılda eğitimin biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Tüm Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
MUS 1005 BİREYSEL SES EĞİTİMİ I (1-0-1)
Piyano eşliğinde yapılan ses egzersizlerinin, çeşitli nefes çalışmalarının ve bunların uygulandığı etüt parçalarının çalışılması.
MUS 1011 ARMONİ KONTURPUAN EŞLİK I (2-0-2)
Bu dersin içeriği birçok akor kuruluşunu ve yazılışını çevrimleriyle tam teşekkürlü öğrenmek. Kurallarına göre dört sesli konturpuan yazmak. J.S.Bach’ın dört bölümlü Chorale armonizasyonlarını incelemek, çözümlemek ve değerlendirmektir.
MUS 1001 ENSTRÜMAN-I (1-0-1)
Bu derste klasik gitar tekniği detaylı bir şekilde işlenmekte ve öğretilmektedir. Bu dersin temel içeriği klasik gitar icracılığını iyi bir seviyede öğrenmek ve belirli müzikal eserleri stiline, tarzına, türüne ve dönemine uygun bir biçimde yorumlayabilmektir.
MUS 1009 MUZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA I (2-2-3)
Bu derste sesin fiziksel özelliklerine ilişkin temel bilgiler, müzik dilinin öğeleri (ritim, melodi, hız, gürlük, ölçü, dizi, tonalite, biçim, tür, örgü, doku, anlatım-yorum-stil) yatay ve dikey aralıklar, ikişerli ölçülerde bir bemollü ve bir diyezli tonlarda birlik, ikilik, dörtlük, sekizlik ve onaltılık ritimlerde tek sesli ezgi okumak ve yazmak. Majör, minör, diminished ve augmented akor kuruluşlarını duyabilmek ve tanımlayabilmek.
MUS 1007 OKUL ENSTRÜMANLARI I (0-2-1)
Bu derste farklı okul enstrümanlarını (Gitar) yakından tanımak ve çalmasını öğrenmek. Çeşitli eğitim müziklerini seslendirebilmek ve yorumlayabilmek. Farklı okul enstrümanlarıyla toplu olarak çalmayı öğrenmek.
MUS 1003 PİYANO I (1-0-1)
Uluslararası müzikte kullanılan Piyano enstrümanı üzerinde bilgi, beceri kazanma, Geleneksel kültür içerisinde geleneksel müziklere bakış açısını geliştirip, enstrümanın teknik gücünü kullanarak temel piyano zeminini oluşturmak ve uygulamalı olarak müzik eğitiminde kullanmak.
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUS 1001 | Enstrüman I | 1 | 0 | 1 | 3 | |||
MUS 1003 | Piyano I | 1 | 0 | 1 | 3 | |||
MUS 1005 | Bireysel Ses Eğitimi I | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
MUS 1007 | Okul Enstrümanları I | 0 | 2 | 1 | 3 | |||
MUS 1009 | Müziksel İşitme Okuma Yazma I | 2 | 2 | 3 | 3 | |||
MUS 1011 | Armoni Konturpuan Eşlik I | 2 | 0 | 2 | 2 | |||
MEG 101 | Felsefe | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
EFL 101 | İngilizce I | 3 | 0 | 3 | 3 | |||
TAR 101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 2 | 2 | |||
TURK 101 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | 2 | 0 | 2 | 2 | |||
MEG 103 | Eğitim Bilimine Giriş | 3 | 0 | 3 | 5 | |||
Toplam | 21 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUS 1002 | Enstrüman II | 1 | 0 | 1 | 3 | |||
MUS 1004 | Piyano II | 1 | 0 | 1 | 3 | |||
MUS 1006 | Bireysel Ses Eğitimi II | 1 | 0 | 1 | 2 | |||
MUS 1008 | Okul Enstrümanları II | 0 | 2 | 1 | 2 | |||
MUS 1010 | Müziksel İşitme Okuma Yazma II | 2 | 2 | 3 | 5 | |||
MUS 1012 | Koro I | 0 | 2 | 1 | 3 | |||
MUS 1014 | Armoni Konturpuan Eşlik II | 2 | 0 | 2 | 2 | |||
MEG 102 | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 3 | 3 | |||
EFL 102 | İngilizce II | 3 | 0 | 3 | 3 | |||
TAR 102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2 | 0 | 2 | 2 | |||
TURK 102 | Türkçe II: Sözlü Anlatım | 2 | 0 | 2 | 2 | |||
Toplam | 20 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUS 2001 | Enstrüman III | 1 | 0 | 1 | 3 | |||
MUS 2003 | Piyano III | 1 | 0 | 1 | 3 | |||
MUS 2005 | Bireysel Ses Eğitimi III | 1 | 0 | 1 | 2 | |||
MUS 2007 | Okul Enstrümanları III | 0 | 2 | 1 | 2 | |||
MUS 2009 | Müziksel İşitme Okuma Yazma III | 2 | 2 | 3 | 4 | |||
MUS 2011 | Armoni Konturpuan Eşlik III | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
MUS 2013 | Koro II | 2 | 2 | 3 | 3 | |||
MUS 2015 | Geleneksel Türk Halk Müziği | 2 | 0 | 2 | 2 | |||
MUS 2017 | Müzik Kültürü | 2 | 0 | 2 | 2 | |||
MEG 201 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 3 | 3 | |||
BİL 103 | Bilgisayar I | 2 | 0 | 3 | 3 | |||
Toplam | 22 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUS 2002 | Enstrüman IV | 1 | 0 | 3 | 2 | |||
MUS 2004 | Piyano IV | 1 | 0 | 1 | 2 | |||
MUS 2006 | Bireysel Ses Eğitimi IV | 1 | 0 | 1 | 2 | |||
MUS 2008 | Müziksel İşitme Okuma Yazma IV | 2 | 2 | 3 | 3 | |||
MUS 2010 | Koro III | 0 | 2 | 3 | 4 | |||
MUS 2012 | Armoni Konturpuan Eşlik IV | 2 | 0 | 2 | 2 | |||
MUS 2014 | Genel Müzik Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | |||
MUS 2016 | Geleneksel Türk Halk Müziği Uygulaması | 0 | 2 | 1 | 2 | |||
MEG 202 | Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 3 | 3 | |||
MEG 204 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 2 | 2 | 3 | 5 | |||
BİL 104 | Bilgisayar II | 2 | 2 | 3 | 3 | |||
Toplam | 25 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUS 3001 | Enstrüman V | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
MUS 3003 | Piyano V | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
MUS 3005 | Müziksel İşitme Okuma Yazma V | 2 | 2 | 3 | 4 | |||
MUS 3007 | Koro IV | 0 | 2 | 2 | 3 | |||
MUS 3009 | Eğitim Müziği Dağarı | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
MUS 3011 | Orkestra/Oda Müziği I | 1 | 2 | 2 | 4 | |||
MUS 3013 | Eşlik Çalma | 0 | 2 | 1 | 2 | |||
MUS 3015 | Türk Müzik Tarihi | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
MUS 3017 | Geleneksel Türk Sanat Müziği | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
MUS 3019 | Güncel ve Popüler Müzikler | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
MUS 3021 | Özel Öğretim Yöntemleri I | 2 | 2 | 3 | 3 | |||
Toplam | 21 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUS 3002 | Enstrüman VI | 1 | 0 | 1 | 2 | |||
MUS 3004 | Piyano VI | 1 | 0 | 1 | 2 | |||
MUS 3006 | Müziksel İşitme Okuma Yazma VI | 2 | 2 | 3 | 3 | |||
MUS 3008 | Koro V | 2 | 2 | 2 | 3 | |||
MUS 3010 | Orkestra/Oda Müziği II | 1 | 2 | 2 | 3 | |||
MUS 3012 | Enstrüman Bakım ve Onarım Bilgisi | 0 | 2 | 1 | 2 | |||
MUS 3014 | Müzik Biçimleri | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
MEG 302 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
MUS 3016 | Özel Öğretim Yöntemleri II | 2 | 2 | 3 | 3 | |||
MEG 304 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | |||
MUS 3018 | Geleneksel Türk Sanat Müziği Uygulaması | 0 | 2 | 1 | 2 | |||
MUS 3020 | Elektronik Org Eğitimi | 0 | 2 | 1 | 2 | |||
Toplam | 21 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUS 4001 | Enstrüman VII | 1 | 0 | 1 | 2 | |||
MUS 4003 | Piyano VII | 1 | 0 | 1 | 2 | |||
MUS 4005 | Koro VI | 2 | 2 | 3 | 4 | |||
MUS 4007 | Orkestra/Oda Müziği III | 1 | 2 | 2 | 4 | |||
MUS 4009 | Oyun Dans ve Müzik | 0 | 2 | 1 | 2 | |||
MUS 4011 | Türk Müziği Çok Seslendirme | 0 | 2 | 1 | 3 | |||
MUS 4013 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 2 | |||
MEG 401 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 2 | 3 | |||
MEG 403 | Okul Deneyimi | 1 | 4 | 3 | 5 | |||
MEG 405 | Rehberlik | 3 | 0 | 3 | 3 | |||
Toplam | 19 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUS 4002 | Enstrüman ve Öğretimi VIII | 1 | 0 | 1 | 2 | |||
MUS 4004 | Piyano ve Öğretimi | 1 | 0 | 1 | 2 | |||
MUS 4006 | Koro ve Yönetimi VII | 2 | 2 | 1 | 2 | |||
MUS 4008 | Orkestra ve Oda Müziği Yönetimi | 1 | 2 | 2 | 4 | |||
MUS 4010 | Eğitim Müziği Besteleme | 2 | 2 | 3 | 4 | |||
MUS 4012 | Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Genel Yaklaşımlar | 0 | 2 | 1 | 2 | |||
MEG 402 | Öğretmenlik Uygulaması | 2 | 6 | 5 | 8 | |||
MEG 404 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
MEG 406 | Özel Eğitim | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
Toplam | 18 | 30 |