Öncelikle kendi kendimize sormalıyız: Neden bilimle uğraşmalıyız? Bilimi tanımlamak gerekirse, bilim yaşadığımız ortamı, dünyayı, evreni, mikrokozmozu, makrokozmozu ya da yaşadığımız çevreyi nasıl belirliyorsak, onu anlama amacıyla yapılan faaliyetlerin hepsidir. Bilimle uğraşanlar olarak bizlerin, Antik Yunan biliminin bütün dünyayı anlama ve yorumlama amacının tamamıyla aksine ama aslında tamamen de paralel olarak, yapması gereken bu “tamami anlama” duvarının üstüne bir tuğla daha koymaktır.
Günümüzde bilim, Thales, Anaksimandros hatta Aristoteles biliminin aksine herşeyi açıklamak yerine herşeyi açıklamaya çalışan dünya bilimine hizmet etmektir. Bu herşeyi açıklayabilme dönemi eskimiştir ve artık filozofların açıklamaya çalıştığı “ben kimim”, “neden varız”, “ne vardır ne yoktur”, “varoluşun neresindeyiz” gibi sorular Stephen Hawking’in “The Grand Design” adlı kitabının açılış cümlesinde belirttiği gibi, artık filozoflar değil biliminsanları hatta fizikçiler tarafından aydınlatmaya çalışılmaktadır.
Artık sorulara cevap bilimdedir. Bilim ise araştırmalar vasıtasıyla bu soruları cevaplandırır. Bu bağlamda bizler bilimi ya hayatımızın bir parçası haline sokmalı ya da biliminsanlarının bize sunduklarıyla yaşamalıyız. Ne yapmak gerek? Ya bekleyeceğiz ya da işleyen düzenin bir parçası olarak yaşamaya, soluk almaya devam edeceğiz. Son çare olarak ise çaba sarf edeceğiz. Dünya bilimi duvarının üstüne bir tuğla daha koymak üzere bir şeyler yapmak için... Eğer kendimizi bu işleyişte bir değişiklik yapmak isteyen bireyler olarak görüyorsak. Bilim, geleceği görmek, hesaplamak, bu hesapların doğrultusunda geleceği şekillendirmek ve bu şekillerin doğrultusunda geleceği var etmenin anahtarıdır. Bilim ve yaşam ayrıştırılamaz, yaşamdan da bilim soyutlanamaz, soyutlandırılmamalıdır.
- COVID-19
- AKADEMİK
- FAKÜLTELER
- ECZACILIK FAKÜLTESİ
- İŞLETME FAKÜLTESİ
- SİYASAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
- HUKUK FAKÜLTESİ
- İLETİŞİM FAKÜLTESİ
- SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
- MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ
- BEŞERİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
- MİMARLIK, TASARIM VE GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
- YÜKSEKOKULLAR
- MESLEK YÜKSEKOKULU
- BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU
- HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU
- HAVACILIK YÜKSEKOKULU
- SAĞLIK MESLEK YÜKSEKOKULU
- DENİZCİLİK YÜKSEKOKULU
- SAHNE SANATLARI YÜKSEKOKULU
- SAHNE SANATLARI YÜKSEKOKULU (DANS)
- SAHNE SANATLARI YÜKSEKOKULU (OYUNCULUK)
- KONAKLAMA VE TURİZM İŞLETMECİLİĞİ YÜKSEKOKULU
- HAZIRLIK OKULU
- LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
- ULUSLARARASI EĞİTİM
- E-LEARNING
- AKADEMİK TAKVİM
- ARİZONA ÜNİVERSİTESİ GLOBAL KAMPÜS
- ÜNİVERSİTE HAKKINDA
- MESAJLAR
- KALİTE GÜVENCESİ
- Kalite Kılavuzu ve Formlar
- Kalite Kurulu Raporlar
- Kalite Kurulu Organizasyon Şeması
- Kalite Komisyonu Üyeleri
- Kalite Komisyonu Çalışma Takvimi
- Kalite Komisyonu Yönergesi
- Kalite Komisyonu Toplantı Tutanakları
- Kalite Komisyonu Amaçlar, Hedefler ve Etkinlikler
- Kalite Güvencesi Ofisi
- Kalite Kurulu İletişim
- İLETİŞİM
- GAÜ LOGO
- Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
- Yönetim
- Vizyon ve Değerler
- Onursal Doktoralar
- GAÜ'nün Tarihçesi
- GAÜ'nün Misyonu
- Dünyada GAÜ
- AKREDİTASYON VE ÜYELİKLER
- Akademik İşbirlikleri
- ADAY
- ARAŞTIRMA
- KAMPÜS
- Oryantasyon Günleri
- E-Learning Merkezi
- Kampüs Haritaları
- Kültürlerarası Yaz Okulu
- Spor Kulüpleri
- Sağlık Merkezi
- Restorantlar
- Kültürlerarası Merkez
- Kampüs Haritaları
- Danışmanlık Servisi
- HİZMETLER
- GAÜSEM
- Öğrenci Yurtları
- Kariyer Merkezi
- Otobüs Servisleri
- Öğrenci İşleri
- Etkinlikler
- Haberler
- Duyurular
- Mağaza
- E-LEARNING UYGULAMASI | MOODLE
- Öğrenci Email Bilgileri
- ÖDEME BİLGİLERİ
- E-Learning ve Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
- Canlı Etkinlikler
Girne Amerikan
Bugünün Üniversitesi
Global Kampüs
Arizona Üniversitesi


Bugünün Üniversitesi
Girne Amerikan
Üniversitesi
01
Girne Amerikan
Bugünün Üniversitesi
02
Global Kampüs
Arizona Üniversitesi
03
Bugünün Üniversitesi
Girne Amerikan
Üniversitesi
Scroll down
YÜKSEKLİSANS VE DOKTORA BÖLÜMLERİNDE ARAŞTIRMA OLANAKLARI