PSY101 Psikolojiye Giriş I
Bu ders öğrencilere psikoloji alanına dair genel bir bilgi verebilmek için dizayn edilmiştir. Psikolojiye giriş 1 dersinin, psikolojideki yaklaşımlar, genel teoriler, psikolojik araştırma ve pratik uygulamalar hakkında bilgi sağlamaktadır. Derste işlenecek konu başlıkları, başlıca şunlardır; duyu, algı ve hafıza mekanizmalarının işleyişi, sosyal psikolojide temel tanımlar, sosyalleşme, kişilik, öğrenme teorileri, ve psikolojide genel yaklaşımlar.
PSY103 Temel Matematik
Bu derste öğrenciler temel dört işlem, işlem sırası, kesirler, ondalık hesabı gibi temel işlemlerin nasıl yapıldığının revizyonu yapılacaktır. Aynı zamanda alan çevre hesapları ve geometrik şekillerin temel hacim hesaplamalarını öğrenecekler. Kesir, ondalık ve yüzde arasındaki geçişler hesaplanacaktır. Problem çözme ve problemlerin sonuçlarını ifade etmek, tablo ve grafiklerdeki verileri inceleyip analiz etmek ve basit denklemler işlenecektir.
PHIL101 Felsefeye Giriş
Bu derste, felsefe hakkında çeşitli tanımlar olmasına rağmen gerçek realite, nedenleri, varoluşun altında yatan prensipler ve düşünmek gibi genel terimlerin tanımlanması olarak da algılanabilir. Ayrıca bu derste varoluş teorileri, bilgi, değerler, ve özellikle hayata dair kişisel tutumlar, yansıtıcı düşünce, bütünün algılanması, lisanın mantık analizi ve bunları içeren problemlerin çözümü gibi konular işlenmektedir.
EGL101 Okuma Becerilerini Geliştirme
Bu dersin amacı öğrencilere İngilizce olarak seçilen metinleri okuma ve anlama yetilerini kazandırmak hedeflenir. Metin okudukça beceri kazanılacaktır. Anlama yetilerinin geliştirilmesi dışında da satır aralarında gizlenen anlamlar da incelenip irdelenecektir.
COMP 103 Bilgisayar ve Bilişim Sistemlerine Giriş I
Bu ders sosyal bilim öğrencilerini bilgisayar prensipleri ve becerilerini ve bu becerileri bir paket program halinde etkili bir şekilde kullanmasını sağlamak için hazırlanmıştır. Temel DOS ve WINDOWS programları hakkında bazı detaylar gözden geçirilecektir. Bu ders Microsoft Word’de dosya oluşturma, yükleme ve muhafazasını ve menünün ne şekilde kullanılacağını öğretecektir.
TURK 001 Türkçe Yazım I
Bu ders online olarak YÖK`ün ön gördüğü koşul ve müfredata uygun olarak işlenmektedir.
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar.Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım; paragraf; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları). Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal metinler); metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık,kabuledilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinler arası ilişkiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
PSY102 Psikolojiye Giriş II
Bu ders PSY101 dersinin devamı olarak programa konulmuştur. Derste işlenecek konu başlıkları şunlardır; yaşam boyu gelişim, dil gelişimi ve düşünme, sosyal baskı, kişilik ve ölçümü, anormal davranış psikolojisine giriş, stres ve başa çıkma yöntemleri, terapi yaklaşımları ve temel teknikler.
PSY102 Psikolojiye Giriş II
Bu ders PSY101 dersinin devamı olarak programa konulmuştur. Derste işlenecek konu başlıkları şunlardır; yaşam boyu gelişim, dil gelişimi ve düşünme, sosyal baskı, kişilik ve ölçümü, anormal davranış psikolojisine giriş, stres ve başa çıkma yöntemleri, terapi yaklaşımları ve temel teknikler.
PSY104 Psikoloji için İngilizce
Bu dersin amacı psikoloji biliminde kullanılan temel yazım kurallarını, yani APA formatını tanıtmaktır. Bu derste öğrenciler çalışmalarına şekil vermeyi öğrenmekle birlikte kullandıkları yazılı lisandaki yanlılığı nasıl azaltacaklarını, intihal nedir ve nasıl önlenir, yazı içinde atıf nasıl yapılır ve referanslar nasıl yazılır öğretilecektir.
SOC104 Sosyolojiye Giriş
Sosyoloji psikoloji ile iç içe olan bir bilim dalıdır. Bu derste toplumun sistematik incelenmesi ve gözlemlenmesi üzerinde durulacaktır. Sosyolojinin temel prensip ve kuramları dışında çeşitli kültürler, kurumlar ve sosyal olgular ele alınacaktır.
EGL102 Yazım Becerilerini Geliştirme
Bu destekleyici ders yazma becerilerini kazandırmayı, yapı oluşumunu, paragrafları ve özet yazmayı hedeflemektedir. Öğrenciler üst düzey okuma becerileri geliştirecek, satır aralarını okumasını öğrenecek , okunulan metinden alıntılar yaparak gerçek hayata uygulayabilecek ve kültürel benzerliklerle farklılıklar hakkında bilgi sahibi olabilecek ve yazdıkları kompozisyonları analiz, sentez, tepki ve değerlendirme yapabilecek. Öğrenciler aynı zamanda da farklı türden makaleler üretebilecek. İnternet, kütüphane araştırmalarının yanı sıra temel araştırma becerilerini geliştirecekler ve akabinde atıf, kendi cümlelerini oluşturma ve referans yazma gibi temel rapor yazma ve araştırma becerilerine hakim olacaklar.
COMP 104 Bilgisayar ve Bilişim Sistemlerine Giriş II
Bu dersin temel amacı bilgisayarda kullanılan temel yazılımların kullanılmasını, örneğin Powerpoint ve Excel gibi programların öğretilmesidir. Bu ders, öğrencilere hem öğrencilik yaşamlarında hem de profesyonel yaşamlarında gerekli olan teknolojik becerileri kazandırmaktadır. COMP103`te kazanılan becerilerin üzerine ek beceriler kazandırmaktadır.
TURK002 Türkçe Yazım II
TURK001`in devamıdır. Bu ders online olarak YÖK`ün ön gördüğü koşul ve müfredata uygun olarak işlenmektedir.
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme
PSY211 Psikolojide Araştırma Tasarımı
Bu ders psikolojide temel araştırma yöntemlerinin çalışılmasını içermekte ve deneysel tasarımı vurgulamaktadır. Bu çerçevede, farklı deneysel tasarımlar, verilerin incelenmesinde kullanılan uygun istatistiksel yöntemler ve rapor yazılımı tartışılacaktır.
PSY213 Eleştirel Düşünme Becerileri
Bu dersin amacı öğrencilerin kritik düşünme / eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektir. Karar verirken kritik/eleştirel düşünme becerileri bizleri doğru veya yanlış sonuca götürmektedir. İletişimsel anlamda karşımızdaki insanın söylemek istediğni gerçekten doğru anlayıp anlamadığımızı, söylenilenlerin yeterli olup olmadığında, güçlü ve zayıf argüman arasındaki farklılıkları, sunmuş olduğumuz argümanın arkasında sağlam gerekçe(leri) ortaya koyabilmek ve gelecekteki olası problemleri görebilmek eleştirel düşünce becerileri arasında olup bu becerileri geliştirmeyi hedefler.
PSY251 Sosyal Psikoloji I
Bu derste, alanda var olan teorilere, metotlara ve araştırma konularına giriş yapılmaktadır. Ayrıca derste verilen konu başlıkları arasında, sosyal algı, sosyal tutum, kişilerarası etkileşim gibi konular yer almaktadır.
PSY221 Gelişim Psikolojisi I
Bu derste yaşam boyu gelişime dair geliştirilen tüm teori ve yaklaşımlar öğrenciye sunulmaktadır. Ayrıca bu ders, kişilik gelişimi, psiko-sosyal gelişim, zihinsel/entelektüel gelişim, dil gelişimi, fiziksel gelişim gibi gelişimin farklı alanlarına dair konular içermektedir.
CS201 İletişim Becerileri I
Hükümet ve özelde (iş) çok kullanılmakta olan ileri derecede yazı becerilerine daha çok özel ilgi verilerek yapılmaktadır. Bu dersin amacı yönetici düzeyinde yapılan yazışmalarda standart ve formatlarda bilgi sağlamak, bilgilendirici ve analitik rapor hazırlanmasında bilgi sağlamaktır.
NH001 Milli Tarih I
Bu ders online olarak YÖK`ün ön gördüğü koşul ve müfredata uygun olarak işlenmektedir.
Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı,I.ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması.
PSY204 Davranışın Biyolojik Temelleri
Bu dersin amacı nöronların yapısına ve işlevine, beyinin anatomisi, psikofarmakoloji, duyum ve motor sistemlerine bir giriş sağlamaktır. Aynı zamanda da davranış ve fizyoloji arasındaki ilişkiyi anlatmaktır
PSY218 İstatistik ve Araştırma Metotları I
Bu dersin amacı Psikoloji ve davranış bilimlerinde sıklıkla kullanılan istatistik analizlerini irdelemektedir. Psikoloji bir bilimdir. Bilim çeşitli hipotezleri test eder, bulguları konfirmasyon eder veya çürütür. Bu dersin başka bir amacı da psikolojik araştırma için araştırma becerilerini geliştirmektir. Derste işlenecek konular arasında çoklu ANOVA, hipotez sınaması, çoklu regresyon, parametrik olmayan yöntemler ve genel lineer modeli. Öğrencilere çeşitli analitik felsefeler tanıtılacaktır. Aynı zamanda bu ders bilgisayar uygulamalı olacaktır ve yoğun olarak SPSS uygulamaları öğretilecektir.
PSY240 Klinik Psikoloji I
Bu ders klinik psikolojide takip edilen geleneksel uygulamaların çalışılmasını içerir. Temel vurgu, davranış değerlenmesinde kullanılan teori ve teknikler ve psikolojik bozuklukların tedavisi üzerindedir. Aynı zamanda farklı ekollerin çeşitli psikopatolojik yaklaşımları, "normal" ve "anormal" tanımları hem tarihsel anlamda hem de modern bir yaklaşımla incelenecektir. Bunun dışında da etik sorunları ele alınacaktır.
PSY284 Deneysel Psikoloji
Bu derste öğrenciler öğrenme teorilerine ve konu ile ilintili araştırma konuları hakkında bilgi ediniyorlar. Derste işlenen temel konular şunlardır; klasik ve edimsel koşullanma yolları ile öğrenme, pekiştireç ve pekiştireç tabloları. Ayrıca, bu derste öğrencilere dikkat ve hafıza ile ilgili süreçler, uzun ve kısa süreli belleğin yapısı ve işleyişi, bilgilerin belleğe depolanması, kodlanması ve gerektiğinde nasıl kullanıldığı hakkında bilgi verilmektedir
CS202 İletişim Becerileri II
Bu dersin amacı, deneysel araştırmanın prensipleri ve girişlerine bir başlangıçtır. Uygulamalı araştırma metotlarında,problemleri belirlemede, hipotezlerin üretiminde, araştırma dizaynında, veri toplamada ve analiz etmekte siyasi konular ile sosyal, ekonomik, yöneticilikle ilgili alanları içerir.
NH002 Milli Tarih II
NH001`in devamdır. Bu ders online olarak YÖK`ün ön gördüğü koşul ve müfredata uygun olarak işlenmektedir. Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik). Bütünleyici ilkeler.
PSY321 Bilişsel Psikoloji
Bu dersin amacı bilişsel psikolojinin temel konu ve terimlerini öğretmek, tarihsel gelişimi, algı, dikkat, bilinç halleri, hafıza, dil, düşünme ve problem çözme süreçlerini incelemektir. Bilişsel psikoloji deneysel ağırlıklı bir konu olması nedeniyle de güncel araştırmalar incelenerek bilişsel süreçlerin altında yatan nörolojik mekanizmalar ele alınacaktır.
PSY331 Psikolojik Testler ve Ölçümler
Bu derste psikolojik testler ve ölçümlerin temel prensipleri kapsanacaktır. İçerikte test geliştirme, testlerin güvenirlik ve geçerlilik endeksleri, testlerin genele uyarlaması gibi konular yer almaktadır. Bu ders çerçevesinde zeka testleri, beceri testleri, kişilik testleri ve envanterler tartışılacaktır.
PSY337 Endüstriyel ve Örgütsel Psikoloji
Bu derste iş dünyasında personelin çalışma ortamı, davranışları ve iyi olma hali arasındaki ilişki irdelenip incelenecektir. İş analizi, ölçme teknikleri, personel eğitimi, çalışma motivasyonu gibi konular insan kaynakları perspektifinden incelenecektir. Sağlıklı bir çalışma ortamı için gerekli olan ihtiyaçlar öğrencilere tanıtılacaktır.
PSY361 Kişilik ve Değerlendirilmesi
Bu dersin amacı kişilik teorilerin temel taşlarını aktarmak ve temel kişilik analizlerinin nasıl yapıldığını anlatmaktır. Davranışsal gözlem, klinik görüşme, test seçimi, test uygulaması ve puanlaması ve yorumu işlenecek olan konular arasındadır. Çocuk ve yetişkinlerde kullanılan kişilik testleri bu derste tanıtılacaktır. Kişiliğin tanımları, tartışmalar, kişilik kuramlarının yapısı, psikodinamik, hümanistik, varoluşçu yaklaşımlar, erken duygusal ve sosyal gelişimi, bilişsel benlik ve kendilik yeterliği, denetim odağı, başarma, cinsiyete özgü değişiklikler, kişilik testlerinde temel varsayımlar, değerlendirme ölçekleri, yaygın olarak kullanılan projektif ve objektif kişilik testlerinin uygulanması.
PSY301 Ön Tez Çalışması
Bu ders Tez I ve Tez II dersleri için ön hazırlık dersidir. Bu derste öğrenciler tez konularını belirlerken tez tasarısını oluşturacak ve tez danışmanlarıyla birlikte izleyecekleri yolu çizecekler.
PSY312 Etik ve Psikoloji Tarihi
Bu derste modern psikolojinin tarihsel kökleri incelenecek ve felsefe, fizyoloji ve kültürün psikolojinin gelişmesindeki etkileri incelenecektir. Aynı zamanda psikolojide etkin olan temel ekollerin nasıl geliştiği, karşılaştıkları zorlukları ve bu zorlukları nasıl aştıkları irdelenecektir. Bunun dışında modern psikolojinin şekil almasında rol oynayan önemli şahsiyetlerin alana olan katkıları incelenecektir. Ayrıca psikoloji alanının temelinde yatan etik kurallarla psikologları bekleyen sorumluluk ve yükümlülükler tartışılacaktır.
PSY318 İstatistik ve Araştırma Metotları II
Bu ders daha çok verilerin toplanmasında kullanılan nicel tekniklerle ilgilidir. Bunlar arasında gözlem, yapılandırılmamış mülakatlar ve detaylı mülakatlar yer almaktadır. Bu dersin amacı bu teknikleri uygulamada öğrenciye gerekli olacak uzman becerilerini öğretmektir.
PSY322 Gelişim Psikolojisi II
Bu derste öğrencilere yaşam boyu gelişim dönemlerinde yaşanan psikolojik problemler hakkında bilgi verilmektedir. Gelişim psikoloji I dersinin devamı olan bu derste ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinde insan yaşamında meydana gelen fiziksel, psikososyal ve zihinsel gelişim değişikliklerinin yarattığı etki anlatılmaktadır
PSY352 Sosyal Psikoloji II
Bu ders sosyal psikoloji 1 dersinin devamı olarak öngörülmektedir. Ek olarak grup, gruplararası etkileşim, grup oluşum ve devam süreçleri, işbirliği, rekabet, yardım ve şiddet eğilimi gibi konu başlıkları öğrencilere sunulmaktadır. Aynı zamanda bu derste, iş psikolojisi, çevresel psikoloji, sağlık psikolojisi gibi alanlara da giriş yapılmaktadır.
PSY338 Sağlık Psikolojisi
Bu ders, gelişmekte olan sağlık psikolojisinde yer alan teorik yaklaşımların incelenmesini hedefler. Bu çerçevede psikolojik olguların sağlık üzerindeki etkisini tanımlayan güncel araştırmalar incelenecektir. Kapsanan konular: Sağlıkla ilgili inançlar ve atıflar, stres, stres ve hastalık, sızı yönetimi, aşırı yemek ve içmek, sigara ve uyuşturucu kullanımı, AIDS ve kanser tedavisi ve iyileşmede psikolojinin rolü.
PSY 344 Klinik Psikoloji II
Klinik psikoloji II dersinin amacı psikolojik rahatsızlıkların incelenmesidir. Verilen kriterler doğrultusunda bu rahatsızlıkların belirlenmesi, sınıflandırılması ve vakalar üzerinde çalışılmasıdır. Klinik psikolojinin kapsamı daha geniş bir şekilde incelenecektir. Psikolojik rahatsızlıkların nasıl sınıflandırıldığı öğretilecektir. Bu ders bu rahatsızlıkların nereden kaynaklandığını ve danışanlara bu gibi psikolojik rahatsızlıklardan kurtulması için nasıl yardımcı olunacağını öğrenmektir. Vaka konseptlerini yapmakta gerekli, hastayla uyum sağlama becerilerini kazanmaya yardımcı olur. Kaygı derecelerini öğrenmek, takıntılar, tetikleyicileri öğrenip onlarla nasıl başa çıkılacağını öğrenmek, modern psikoterapi metotlarının temel prensiplerini öğrenmektir.
PSY348 Danışmanlık ve Psikoterapi
Bu derste öğrencilere psikoterpötik uygulamalar hakkında bilgi verilecektir ve farklı uygulamaların nasıl geliştirildiği aktarılacaktır. Etikler çerçevesi dahilinde psikoterapötik araştırmanın etkinliği ve pratik uygulamaları değerlendirilecektir. Psikoanalitik yaklaşım, KDT ve çeşitli klinik yaklaşımlar incelenecektir.
PSY401 Tez II
PSY401 dersinin devamıdır
PSY001 Staj
Öğrenciler 3. sınıfın derslerini bitirdiklerinde yaz aylarında yapılmak üzere ve önceden ayarladıkları bir kurumda 30 iş günü boyunca staj yapacaklardır. Psikoloji Bölümü öğrencileri psikolojinin ilgi duydukları ve ileride çalışmak istedikleri alanlarını tanımak ve tecrübe edinmek amacı ile kendi belirlemiş oldukları kurumlarda staj koordinatörünün önerilerini de dikkate alarak stajlarını gerçekleştirmektedirler.
PSY401 Tez I
Öğrenciler mezun olabilmek için lisans eğitim ve öğretimi boyunca edindikleri teorik bilgileri uygulamaya yönelik olarak bir öğretim elemanı gözetiminde bitirme tezi hazırlamak zorundadırlar. Psikolojideki araştırma yöntemleri hakkında yeterli bilgiyle donanmış olan öğrenciler seçtikleri konular üzerine varsayım geliştirip, kurdukları desenler doğrultusunda betimsel ya da deneysel çalışmalar yaparak, sonuçlarını APA yazım kuralları doğrultusunda bir proje hâlinde yazacaklardır.
GAU Psikoloji bölümü dört yıllık bir lisans programıdır. Psikoloji insan davranışını ve zihinsel süreçlerini inceleyen bilim dalıdır. Psikologlar farklı ortamlardaki herhangi bir davranış ya da davranış desenini gözler, açıklar, betimler veya belirlerken teori ve araştırmadan yararlanırlar.
Psikoloji bölümü derslerini ve pratiklerini öğrencilerin psikolojinin kavramları, teorileri ve metotları ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi yönünde düzenlemiştir. Gelişimsel, bilişsel, fizyolojik, çevresel, kültürlerarası gibi farklı bakış açıları derslerin temelini oluşturmaktadır. Ana yaklaşımlardan gelen bilgiler neyin “normal” neyin “psikopatolojik” olduğunun eleştirel incelenmesi sürecinin temelini oluşturmaktadır. Söz konusu dersler karmaşık psikolojik konuların çalışılmasında analitik araçlar haline gelerek alandaki araştırmacı ve profesyonel uygulamacı yaklaşımlarının kavranmasına, yanı sıra ilk elden deneyimlerle psikoloji alanında yeterli bir profesyonelin en önemli karakteristikleri olan anlayış ve empatinin geliştirilmesine olanak yaratmaktadır.
Geçmişten günümüze psikoloji bölümü gelişerek kendi içerisinde birçok alt dala ayrılmıştır (klinik psikoloji, adli psikoloji, sağlık psikolojisi, gelişim psikolojisi, bilişsel, deneysel psikoloji, spor psikolojisi, nöropsikoloji, sosyal psikoloji). Psikoloji Bölümü olarak hedefimiz, etik ilke ve sorumluluklar çerçevesinde çalışmalar yapacak yetkin psikologlar yetiştirmektir.
Bölümün amaçları; psikolojinin çok sayıda farklı alanlarında öğrencilere yeni bilgiler kazandırmak, kritik ve yaratıcı düşünmeyi geliştirmek, algılama becerisini geliştirmek ve alan araştırması yapabilme tekniklerini öğretmek, bilimsel veriler toplayıp bunları analiz edebilme yeteneğini kazandırmaktır.
Temel derslerimiz, tüm psikoloji alanlarında, en temel bilgilerin verilmesi hedeflenerek oluşturulmuştur. Tüm dersler sekiz döneme bölünerek aynı sure zarfında mezuniyet projeleri ve yaz stajı da programa dahil edilmiştir.
Lisans programına kayıtlı öğrencilerin, toplamda 123 kredi içeren 41 adet dersi almaları gerekmektedir. Programın tamamlanabilmesi için ayrıca öğrencilerimizin kredi içermeyen Türkçe ve Ulusal Tarih derslerini tatminkâr düzeyde geçmeleri gerekir.
İlk iki yılda öğrencilerimiz psikolojiye giriş ve de üniversitede ortak olan matematik, bilgisayar bilimleri ve Türkçe derslerini almaktadırlar. Kalan iki yılda ise psikoloji bölümü ile ilgili araştırma, pratik ve teori gibi temel derslerin yanında zorunlu seçmeli dersleri de almaktadırlar. Ayrıca 3 sınıf sonunda farklı bir kurumda staj yapıp tez 1 ve tez 2 derslerini alıp mezun olmaktadırlar.
1.Psikoloji alanında mevcut ve tarihsel temel içerikleri ile bilinenleri tanımlayabilme yetisi.
2.Psikolojinin çeşitli alt alanlarını ayırt edebilme ve her bir alanda bilinenleri tanımlayabilme.
3.Psikolojideki temel kavramlar, teorik bakış açıları, ampirik bulgular ve tarihsel gelişim eğilimleri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterebilme yetisi.
4.Psikolojik bilgi ve becerileri kariyer hedeflerine uygulayabilme yetisi.
5.Karmaşık argümanları tanımlayabilme, değerlendirebilme, yapılandırabilme ve eleştirel olarak analiz edebilme yetisi.
6.Etik ilkelere ve istatistiksel analizlere duyarlılıkla psikolojide temel araştırma yöntemlerini uygulayabilme yetisi.
7.Amerikan Psikoloji Derneği’ne (APA) ait yazım formatını tanımlayabilme yetisi.
8.Sağlıklı bir topluluğun sürdürülmesinde akademik, mesleki ve kişisel dürüstlüğün rolünü anlayabilme ve davranışsal sorunlar ile patolojileri değerlendirebilme yetisi.
9.Çeşitliliğin psikolojik süreçleri nasıl etkilediğini tanıyabilme ve açıklayabilme yetisi.
10.Terapi sürecine müdahaleyi mümkün kılan, kişisel ve kültürel çeşitliliğe bağlı önemli davranışsal faktörleri ayırt edebilme yetisi.
11.Bilimsel araştırma yöntemlerini ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak psikolojik çalışmaları değerlendirebilme, araştırma projeleri tasarlayabilme, veri toplayıp analiz edebilme ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilme amacıyla, bağlama ve amaca uygun şekilde profesyonel psikoloji iletişim kurallarına uygun etkili iletişim becerileri sergileyebilme yetisi.
Psikoloji alanında bir lisans derecesi, farklı sektörlerde çeşitli istihdam olanakları için temel sağlar. Psikoloji alanındaki bazı kariyerler, lisans seviyesinin ötesinde ek eğitim veya özel bir uzmanlık gerektirse de, yalnızca lisans derecesiyle de çeşitli iş imkanları mevcuttur. İşte psikoloji lisans derecesine sahip bireyler için bazı potansiyel iş fırsatları:
İnsan Kaynakları, Sosyal Hizmetler, Pazar Araştırması, Ruh Sağlığı Destek Elemanı, Satış ve Pazarlama, Eğitim, Araştırma Asistanı – Akademik kurumlarda, devlet dairelerinde veya özel kuruluşlarda araştırma asistanı olarak çalışabilir, veri toplama, analiz ve literatür taraması gibi görevlerde yer alabilirsiniz.
Diğer olası iş imkanları şunları içerebilir:
Vaka Yöneticisi (Case Manager): Sosyal hizmet veya sağlık sektörlerinde, ihtiyaç sahibi bireyler veya aileler için hizmet ve kaynakların koordinasyonunu sağlayabilirsiniz.
Toplum İlişkileri Uzmanı (Community Relations Specialist): Toplumla ilişkiler alanında çalışabilir, etkinlikler düzenleyebilir, hizmetleri koordine edebilir ve kurumlarla toplum arasındaki ilişkileri geliştirebilirsiniz.
Psikoloji alanında bir Lisans programının eğitim hedefleri, öğrencilere sağlam bir psikoloji temeli kazandırmayı ve onları insan davranışı ve zihinsel süreçleri anlamayı gerektiren çeşitli alanlarda daha ileri akademik çalışmalar veya giriş düzeyindeki pozisyonlar için hazırlamayı amaçlamaktadır.
Bilgi ve Anlayış:
Psikoloji alanında geniş bir bilgi tabanı geliştirmek, bunun içinde ana teoriler, kavramlar, tarihi gelişmeler ve araştırma yöntemlerini kapsar.
Eleştirel Düşünme:
Psikolojik bilgi, teori ve araştırma bulgularını analiz etme ve değerlendirme yeteneğini geliştirmek. Eleştirel düşünme becerilerini artırmak ve psikolojik ilkeleri gerçek dünya durumlarına uygulama yeteneğini geliştirmek.
Araştırma Becerileri:
Psikolojik araştırmalar tasarlama ve yürütme, verileri analiz etme ve araştırma bulgularını yorumlama konusunda temel araştırma becerileri kazanmak. Araştırmalarda etik ilkeleri anlamak ve araştırma araçları ile tekniklerinde yetkinlik göstermek.
İletişim Becerileri, Etik ve Profesyonel Davranış:
Psikolojik kavramlar, araştırma bulguları ve teorilerini etkili bir şekilde iletmek için sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek. Çeşitli kitlelerle açık ve uygun bir şekilde iletişim kurma yeteneğini geliştirmek. Psikoloji alanındaki etik ilkeleri ve yönergeleri anlamak ve uygulamak. Müşteriler, meslektaşlar ve toplumla etkileşimde profesyonel davranış ve kültürel duyarlılık göstermek.
İleri Düzey Çalışmalar veya Kariyerler için Hazırlık:
Öğrencileri psikoloji veya ilgili alanlarda lisansüstü düzeydeki çalışmalara hazırlamak. Danışmanlık, sosyal hizmet, araştırma, insan kaynakları, eğitim ve benzeri alanlarda kariyerler için bir temel sağlamak.
Psikoloji bölümü, derslerin öğretimi ve anlaşılmasını geliştirmek amacıyla çeşitli geleneksel ve teknolojik öğretim yöntemleri benimsemektedir. Öğrencilerin tüm derslere katılmaları gerekmektedir ve çoğu değerlendirme geleneksel yöntemlerle yapılmaktadır.
Psikoloji bölümünde öğretim için kullanılan eğitim yöntemleri, öğretim görevlisine ve belirli ders gereksinimlerine bağlı olarak değişebilir. Ancak, psikoloji bölümünde yaygın olarak kullanılan bazı eğitim yöntemleri şunlardır:
Dersler: Dersler, psikoloji eğitiminin temel yöntemlerinden biridir. Öğretim üyeleri, psikoloji ile ilgili çeşitli konular, teoriler, araştırma bulguları ve kavramlar hakkında sunumlar yaparlar. Bu, öğrencilere temel bilgi sağlar ve alandaki önemli fikirleri tanıtır.
Tartışma Tabanlı Dersler: Derslerin yanı sıra, bölümümüzdeki birçok ders tartışma tabanlı dersleri de içermektedir. Bu oturumlar, öğrencilere aktif öğrenme ve eleştirel düşünme fırsatı sunar. Öğrenciler tartışmalara katılır, vaka çalışmaları analiz eder ve psikolojik konularda kendi bakış açılarını paylaşırlar.
Laboratuvar Çalışmaları: Bazı derslerde, öğrencilere araştırma yöntemleri ve veri analizi konularında pratik deneyim kazandıran laboratuvar bileşenleri bulunmaktadır. Öğrenciler deneyler yapabilir, veri toplayabilir ve sonuçları analiz etmeyi öğrenebilirler.
Saha Çalışmaları ve Stajlar: Öğrencilere saha çalışmaları veya staj yapma fırsatları da sunulmaktadır. Bu, öğrencilerin bilgilerini gerçek dünya ortamlarında uygulamalarına olanak tanır; örneğin, ruh sağlığı klinikleri, araştırma enstitüleri veya sosyal hizmet organizasyonlarında. Bu fırsatlar, pratik deneyim sağlamak ve psikolojik uygulamaları gözlemlemek ve katılmak için önemli bir fırsattır.
Grup Projeleri: Grup projeleri yoluyla işbirlikçi öğrenme, bir diğer yaygın yöntemdir. Öğrenciler, araştırma projeleri, vaka çalışmaları veya sunumlar üzerinde birlikte çalışarak takım çalışması, iletişim ve problem çözme becerilerini geliştirirler.
Araştırma Makaleleri ve Makaleler: Araştırma makaleleri ve makaleler yazmak, psikoloji eğitiminde önemli bir rol oynar. Öğrenciler mevcut araştırmaları eleştirel bir şekilde değerlendirmeyi, araştırma soruları geliştirmeyi ve bulgularını düzenli ve yapılandırılmış bir şekilde sunmayı öğrenirler.
Multimedya ve Teknoloji: Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte, psikoloji programımız çevrimiçi videolar, Moodle, etkileşimli simülasyonlar ve sanal deneyler gibi multimedya kaynaklarını dahil etmektedir. Bu kaynaklar, öğrenmeyi artırabilir ve öğrencilere daha etkileşimli ve ilgi çekici bir eğitim deneyimi sunabilir.
Konuk Konuşmacılar ve Atölye Çalışmaları: Psikolojinin çeşitli alanlarından konuk konuşmacıları davet etmek, öğrencilerin farklı kariyer yolları ve psikolojinin uygulama alanları hakkında bilgi edinmelerini sağlayabilir. Ayrıca, danışmanlık teknikleri veya araştırma yöntemolojisi gibi belirli konularda atölye çalışmaları da sunulabilir.
Fakültemiz lisans programlarından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekmektedir:
1.Kredi Yükü ve Ders Başarısı:
Öğrencilerin, kayıtlı oldukları program kapsamında belirlenen tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlamaları ve en az 123 kredilik ders yükünü tamamlamış olmaları gerekmektedir.
2.Genel Not Ortalaması (GNO):
Mezuniyet için öğrencilerin Genel Not Ortalamalarının 2.00 ve üzeri (4.00 üzerinden) olması şarttır.
3.Disiplin ve Mali Yükümlülükler:
Öğrencinin üniversite ile ilişiğini kesecek herhangi bir disiplin cezası bulunmamalı ve mezuniyet işlemleri öncesinde tüm mali ve idari yükümlülüklerini yerine getirmiş olması gerekmektedir.
4.Staj Yükümlülüğü:
Öğrenciler, öğrenimleri süresince en az bir dönem zorunlu staj yapmakla yükümlüdür. Stajın, ilgili bölüm kuralları doğrultusunda zamanında ve eksiksiz olarak tamamlanması gerekmektedir.
5.Tez Süreci:
Mezuniyet öncesinde öğrencilerin, Tez Öncesi Hazırlık, Tez I ve Tez II olmak üzere üç ayrı dersi başarıyla tamamlamaları zorunludur.
Beşeri Bilimler Fakültesi, Psikoloji Lisans Diploması (241 AKTS).
Lisans programını tamamlamak için Psikoloji lisans programı öğrencilerinin 41 ders almaları gerekmektedir.
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin herhangi bir dersten "F" notu almamış olması gerekmektedir.
Mezun olan öğrenciler, en az 123 kredi tamamlamış ve 2.00 GANO veya üstü dereceye sahip olmak şartı ile diplomalarını alabilirler.