BEŞERİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü

 

DERSLER

ELIT 101 KONUŞMA I

Metinlere yönlendirme, anlamayı geliştirme, konuşma ödevleri biçiminde çeşitli aktiviteler yoluyla öğrencilerin konuşma ve dinleme becerilerini geliştirme.

ELIT 102 KONUŞMA II

Öğrencilerin konuşma ve dinleme yetilerini geliştirmek üzere düzenlenmiş 101’in devamı niteliğinde bir derstir.

ELIT 103 OKUMA I

Dersin amacı metinlere yönlendirerek ve sözcük, dilsel yapı ve anlam arasındaki ilişkileri kurmayı öğreterek öğrencilerin anlama yeteneklerini geliştirmektir.

ELIT 104 OKUMA II

Bu ders, anlamsal ve yapısal olarak daha karmaşık İngilizce metinleri anlama ve çözümlemeyi öğretmeyi amaçlar.

ELIT 105 DİLBİLGİSİ I

Öğrencinin dil kullanım yetisini geliştirmeyi, dilin yapısını öğretmeyi, yapı ve sözcükler arasındaki ilişkiyi göstermeyi ve öğrencinin yapıyı kavrama yoluyla anlamı kavramayı öğrenmesini amaçlar.

ELIT 106 DİLBİLGİSİ II

Öğrencinin metin ve bağlam düzeyinde dilsel yetilerini geliştirmesini hedefler. Metinsel biçem ve bağlam arasında ilişki kurarak dil yapılarını bir bağlam içinde kullanma ve yeni metinler üretmeyi öğrenmesini sağlar.

ELIT 107 YAZMA I

Bu ders, paragraftan başlayarak çeşitli yazım tekniklerinin öğrenilmesini, plan dahilinde yazmayı, özetlemeyi ve sınav sorusu cevaplamayı içerir.

ELIT 108 YAZMA II

Kompozisyon yazımını öğretmeyi amaçlar; karşılaştırma, sebep-sonuç ve tezli kompozisyon biçimlerini öğretir.

ELIT 110 İNGİLİZ TARİHİ

İngiltere tarihini başlıca siyasal, sosyal ve kültürel olaylara referans yaparak Batı tarihi bağlamında öğretmeyi amaçlar.

TDE 103 TÜRKÇE I: YAZMA

Yazım kurallarının, cümle yapısının ve dilbilgisinin öğretimini içerir. Çeşitli yazım biçimlerini gösterir.

BUS 103 BİLGİSAYARA GİRİŞ

Veri işlemeye dair temel kavramların öğretilmesini içerir. Öğrencilerin bilgisayar uygulamalarına ve yazılıma dair bilgileri geliştirilir.

NH001 ULUSAL TARİH I

Birinci Dünya Savaşı sonunda Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküşü ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecini işler. Atatürk ilke ve devrimlerinin öğretilmesini ve bu devrimler ışığında Türk devriminin kronolojik bir dökümünü yapar.

ELIT 201 ELEŞTİREL OKUMA

İngilizce metinleri eleştirel biçimde çözümleme, fikir ve tezlerin nasıl temellendirildiğini, mantıksal bağların ve akıl yürütmenin nasıl geliştirildiğini anlamayı içerir.

ELIT 202 AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE TARİHİ

Sömürge döneminden başlayarak günümüze kadar gelişen Amerikan tarihinin sosyal, siyasal ve kültürel olaylarını ele alarak kapsamlı bir Amerikan tarihi ve kültürü özeti verir.

ELIT 203 EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİSİ I

Tarihe yayılmış edebiyat teorisi ve eleştirel kuramların incelemesini içerir. Platon ve Aristo’yu içeren Klasik gelenekten başlayarak Rönesans dönemindeki edebiyat ve sanat anlayışına kadar olan süreçteki yazar ve kuramcıları gözden geçirir.

ELIT 204 EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİSİ II

Rönesans’tan başlayarak günümüze kadar olan Marksizm, feminizm, yapısalcılık, yapısalcılık sonrası kuramları da içeren, edebiyat ve eleştiri kuramlarını inceler.

ELIT 205 EDEBİYATA GİRİŞ

Edebiyatın temel kavramlarını, edebiyat türlerini, biçim ve biçemleri, çözümleme ve eleştirel çözümlemeyi öğretmeyi hedefler.

ELIT 206 MİTOLOJİ

Dünya mitolojisinden çeşitli örnekleri inceler, mitlerin oluşumuna antropolojik açıdan yaklaşır ve mitlerin geçmişte ve günümüzde edebiyat ve yazarlar üzerindeki etkilerine bakar.

ELIT 207 İNGİLİZ TARİHİ VE TOPLUMU

İngiltere’nin toplum, aile, kültür yapısını (farklı etnik grupları ve kimlikleri), tarihsel geçmişini, politik yapısını, gelenek ve göreneklerini, eğitim ve hukuk sistemini öğretmeyi hedefler. İngiltere’de okuma ve çalışma olanaklarını ve kraliyet, hükümet, polis, ordu ve gizli servis gibi çeşitli kurumlarını inceler.

ELIT 208 KISA ÖYKÜ

Kısa öykü türünü tanıtır ve Çehov, Maupassant, Poe gibi yazarların öykülerinden örneklerle türün gelişimini aktarır. Çağdaş öykücüleri ve Türk yazarları tanıtır.

ELIT 209 ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ

Bu derste öğrenciler, araştırma, kütüphane ve elektronik kaynakları kullanmanın yanısıra, araştırma konusu bulma, konuya uygun kaynak seçme, kartoteks ve not kağıtları yöntemleri kullanarak kaynakça oluşturma, kaynakların MLA yöntemi kullanarak dökümünü yapma, makaleyi planlayarak genel bir çatı oluşturma ve makalenin son şeklini alması için gereken hazırlıkları yapmayı öğrenir.

ELIT 301 İNGİLİZ ŞİİRİ VE NESRİ I

İngiliz edebiyatının Anglo-Saxon döneminden itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli şiir ve düzyazı örneklerine bakarak ve sosyal, kültürel ve politik etkenlerin edebiyat üzerindeki etkilerini göstererek işler.

ELIT 302 İNGİLİZ ŞİİRİ VE NESRİ II

17. yüzyıldan günümüze İngiliz edebiyatının gelişim evrelerini, İngiliz edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini inceleyerek işler.

ELIT 303 İNGİLİZ ROMANI I

Bu ders, öğrencilere, İngiliz romanının doğuşunu, gelişim evrelerini ve farklı türlerini, romanın başlıca örneklerini okuyarak öğretmeyi ve metinleri analiz ederek eleştirel yorumlar yapabilmeyi amaçlar.

ELIT 304 İNGİLİZ ROMANI II

19. yüzyıl Viktorya dönemi romanı ve Conrad, Forster, Lawrence, Joyce, Woolf gibi 20. yüzyılın ileri gelen İngiliz yazarları üzerinde yoğunlaşır ve eserlerini, dönemin soyal, tarihsel ve siyasal süreçleri çerçevesinde inceler.

ELIT 305 İNGİLİZ DRAMASI I

Ortaçağ İngiltere’sinde tiyatronun önem kazanmasını ve ‘mystery, miracle, morality plays’ gibi bu dönemin belirgin tür ve örneklerini işler. Elizabeth ve Jacobean dönemlerinde tiyatronun gelişimini, son olarak Restorasyon dönemindeki tiyatro örneklerini inceler.

ELIT 306 İNGİLİZ DRAMASI II

19. yüzyıldan 1960’lara kadar olan süreçte ortaya çıkan İngiliz dramasının örneklerini inceler.

ELIT 307 & 308 ÇEVİRİ I & II

Bu dersin amacı öğrencilere çevirinin temel ilkelerini öğretmek ve çeviri becerisi kazandırmaktır. Bunun yanısıra öğrencilerin Türkçe ve İngilizce bilgilerini geliştirmeyi de amaçlar.

ELIT 309 AMERİKAN DRAMASI

1920’lerden günümüze Amerikan dramasının örneklerini incelemeyi içerir. Eugene O’Neill, Tennessee Williams, Thornton Wilder, Arthur Miller, Edward Albee, Sam Shepard gibi yazarların eserlerini drama kuramları çerçevesinde ele alır.

ELIT 401 İNGİLİZ ŞİİRİ VE NESRİ III

Romantik ve Viktorya dönemi İngiliz edebiyatından şiir ve düzyazı örneklerini ele alır.

ELIT 402 İNGİLİZ ŞİİRİ VE NESRİ IV

20. yüzyıl İngiliz şiiri ve düz yasından örnekleri, tarihsel, sosyal ve kültürel bağlamları içinde inceler.

ELIT 403 İNGİLİZ ROMANI III

20. yüzyılın ilk yarısında İngiltere’deki sosyal, siyasal, kültürel gelişmelerle birlikte ortaya çıkan roman örneklerini ele alarak, edebiyat ve estetik kuramları çerçevesinde bu örnekleri inceler.

ELIT 404 İNGİLİZ ROMANI IV

1950’lerden günümüze İngiliz romanının örneklerini, tarihsel, sosyal, siyasal gelişmeler ışığında inceler. Özellikle 1960’lardan sonra post modern romanın ortaya çıkışını ve gelişimini ele alır.

ELIT 405 İNGİLİZ DRAMASI III

1960-80’lerde yazılmış oyunlardan örnekleri inceler.

ELIT 406 İNGİLİZ DRAMASI IV

1980’lerden günümüze İngiliz dramasında ortaya çıkan yenilikleri inceler.

ELIT 407 AMERİKAN ŞİİRİ

Bu derste başlıca Amerikan şairleri ele alınarak Amerikan şiirinin gelişimi incelenir.

ELIT 408 AMERİKAN ROMANI

Bu dersin amacı, Amerikan romanının başlıca eser ve romancıları tanıtmak, gelişim evrelerini ve değişimleri ele almaktır.

6. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
ELIT306 British Drama II 2 1 3 6
Toplam 3 6

Bölümümüzün amacı, dil yeterliliği, kültürel birikim, bilgi ve iletişimin ayrılmaz bir bütün olduğu ilkesine dayanmaktadır. Bölümümüz, İngilizce diline hakimiyeti, bilgi birikimi, kültürü, özgüveni, üretkenliği, bağımsız düşünceye verdiği önem ve toplumsal sorumluluk alma isteği ile çağdaş dünyada saygın bir yer edinecek bireyler yetiştirme hedefiyle Beşeri Bilimler Fakültesi bünyesinde kurulmuştur.

Bölümümüz, kültürel metinler aracılığıyla Batı toplumlarının (İngiliz ve Amerikan) tarihsel ve kültürel süreçleri hakkında bilgi vermeyi ve ayrıntılı metin analizi ve tartışma yöntemleriyle analitik ve diyalektik düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Derslerimiz şiir, kısa öykü, roman ve drama gibi İngiliz ve Amerikan edebiyatının seçkin örneklerini içermektedir. Amacımız, bu örneklerin ayrıntılı analizi yoluyla mantıksal ve tutarlı düşünme, olaylara farklı açılardan bakabilme ve yaratıcı sonuçlara ulaşma becerilerinizi geliştirmektir. Öğrencilerimiz bu becerilerini yaşamlarının her alanında kullanacak ve onlardan yararlanacaklardır. Edebiyat derslerinin yanı sıra yazarlık, çeviri, dilbilim, Yunan mitolojisi, araştırma teknikleri ve eleştiri kuramı dersleri eğitimimizin önemli bir parçasını oluşturmakta ve öğrencilerimizin tam donanımlı olarak mezun olmalarını sağlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin seçtikleri seçmeli dersler -yabancı dil (Fransızca veya Almanca) veya diğer bölüm dersleri (Gazetecilik, Uluslararası İlişkiler, vb.)- ilgi alanları doğrultusunda ek çalışmalar yapmalarına yardımcı olacaktır.

Tutarlı, eleştirel, bağımsız ve çok yönlü düşünme becerileri okuma, anlama ve tartışma yoluyla kazanılan yeteneklerdir. Derslerimiz sadece okuma, anlama ve anlatmaya yönelik değil, aynı zamanda tartışmaya yönelik olarak tasarlanmaktadır. Sınıflarımızda öncelik verdiğimiz temel kriterlerden biri de öğrencilerimizin kendilerini özgürce ve açıkça ifade edebilecekleri ortamlar yaratmaktır. Kişisel ifade becerilerinin iletişim ve özgüven kazanmada ne kadar önemli olduğunun bilincinde olan bir fakülte ve bölüm olarak hedefimiz, öğrencilerimize kendilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade edebilecekleri araçları sağlamaktır. Değerli öğrencilerimiz bu araçları Batı dilini ve kültürünü öğrenirken ve kendi ülkelerinin dilini ve kültürünü Batı kültürüyle karşılaştırırken kullanma fırsatı bulacaklardır. Bölümümüz karşılaştırmalı düşünceye önem vermektedir; dolayısıyla böyle bir karşılaştırmanın öğrencilerimizin kültürel miraslarının farkına varmalarını ve bunu bilgi üretiminde kullanmalarını sağlayacağına inancımız tamdır.

Alanımız ezbere dayalı değil, bilgi edinmeye ve çok boyutlu düşünmeye dayalı, son derece keyifli bir çalışma alanıdır. Öğrencilerimiz mezun olduktan sonra farklı sektörlerdeki yeteneklerini ve bilgi birikimlerini ortaya koyarak geniş bir yelpazede çeşitli alanlarda iş bulabileceklerdir. Mezunlarımız, İngilizce dil yeterlilikleri ve genel kültürleri sayesinde hem yurt içinde hem de yurt dışında çeşitli iş alanlarında fırsatlara sahip olacaklardır. Unutmayınız ki bu bölümde bilgi edinmeye değer verildiği sürece emeğin karşılığının alınmadığı tek bir an bile olmayacaktır. Bu vesileyle tüm öğrencilerimize başarılar diliyor, hepsini bu dinamik, keyifli ve heyecanlı serüvene davet ediyoruz.

1.İngiliz kültürü ve edebiyatı ile ilgili kavram ve fikirleri içselleştirebilme, tartışabilme, eleştirel yöntem ve anlayış geliştirebilme. 

2.İngiliz kültürü ve edebiyatı alanındaki farklı disiplinleri anlamak ve akademik çalışmalarını çok disiplinli bir çerçevede sunabilmek.

3.Britanya'nın sosyo-kültürel yapısı, ekonomisi ve siyaseti hakkında bilgi sahibi olmak.

4.Britanya resmi ve kültürel tarihinin farklı dönemlerini analiz etmek, bunları kendi bağlamları içinde ve diğer dönemlerle, özellikle tarih, siyaset, kültür, sanat ve edebiyat açısından karşılaştırmak. 

5.Batı kültürü ve kültür tarihi hakkında farkındalık yaratmak ve edinilen bilgileri Batı kültür ve edebiyatları ile Türk kültür ve edebiyatına karşılaştırmalı olarak uygulayabilmek. 

6.Edebi, kültürel ve sanatsal ürünleri/metinleri kültürel eleştiri yaklaşımlarıyla okuyabilmek ve bu kültürel metinleri ve bunlara ilişkin gelişen ve değişen söylemleri analiz edebilmek.

7.Edebi ve kültürel eleştiri yaparak analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.

8.İngiliz kültürü ve edebiyatı bölümünden edindiği bilgi birikimini, eleştirel bakış 

Beşeri Bilimler Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması (241 AKTS).

Lisans programını tamamlamak için İngiliz Dili ve Edebiyatı lisans programı öğrencilerinin 46 ders almaları gerekmektedir. 

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin herhangi bir dersten "F" notu almamış olması gerekmektedir. 

Mezun olan öğrenciler, en az 126 kredi tamamlamış ve 2.00 GANO veya üstü dereceye sahip olmak şartı ile diplomalarını alabilirler.

İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü mezunları, aşağıda bazı örnekleri sıralanan çeşitli alanlarda istihdam olanağı bulabilmektedir: 

Bakanlıklar, kamu ve özel kuruluşlarda mütercim/tercümanlık ve uzmanlık.

Turizm işletmelerinde rehberlik ve yöneticilik pozisyonları.

Gazetecilik, haber ajansları ve TV program editörlüğü gibi medya ile ilgili işler.

Serbest çevirmenlik ve tercümanlık.

Edebiyat eleştirmenliği.

Yazarlık ve editörlük de dahil olmak üzere yayıncılık sektöründeki işler.

Reklamcılık ve metin yazarlığı.

Özel sektörde dış ticaret alanında uzmanlık.

Pedagojik Formasyon Sertifikası (Kuzey Kıbrıs vatandaşları için) ile öğrenciler devlet okullarında veya özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak veya üniversitelerde eğitmen olarak çalışabilirler.

Aşağıdaki program eğitim hedefleri, mezunlarımızın mezun olduktan sonra elde etmeleri beklenen kariyer ve mesleki başarılardır:

Dil Becerilerinin Geliştirilmesi: Öncelikli hedeflerden biri, öğrencilerin dil becerilerini (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) geliştirerek İngilizce dilini yetkin bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır.

Edebiyat Tarihi ve Eleştirel Okuma Yeteneği: Öğrencilere İngiliz edebiyatının tarihini ve gelişimini, önemli edebi dönemleri ve türleri öğretmenin yanı sıra edebi eserleri analiz etme ve eleştirel olarak değerlendirme yeteneklerini geliştirmek.

Yazılı ve Sözlü İletişim Becerileri: Öğrencilerin dil yeterliliklerini, anlatım ve kompozisyon becerilerini geliştirerek etkili yazılı ve sözlü iletişim kurmalarını sağlamak. 

Yaratıcılık ve Estetik Algı: Edebiyatın yaratıcı yönlerini keşfetmek, öğrencilerin hayal gücünü beslemek ve estetik algılarını zenginleştirmek.

Çeşitlilik ve Kültürel Farkındalık: İngiliz dili ve edebiyatının dünya çapındaki çeşitliliğini anlamak ve kültürel çeşitliliğe saygı ve hoşgörüyü teşvik etmek.

Araştırma Yetkinliği: Öğrencileri araştırma ve edebi çalışma becerileriyle donatmak, kaynakları analiz etmek ve edebi materyallerin eleştirel değerlendirmesini geliştirmek.

Dil ve Edebiyatın Toplumsal Rolü: Dil ve edebiyatın toplumdaki rolünü ve etkisini kavramak ve edebi eserleri kültürel, tarihsel ve sosyal bağlamlarda incelemek.

İletişimde Duyarlılık: Dil ve edebiyatın toplum üzerindeki etkisini anlayarak duyarlılık ve etik iletişim becerileri geliştirmek.

Yabancı Dilde İletişim: İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü, öğrencilere İngilizce dışında bir yabancı dilde anlama ve iletişim kurma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme: Edebi eserlerin analizi ve günlük hayattaki pratik uygulamaları yoluyla eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek.

Bu eğitim hedefleri, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin dil ve edebiyat alanında kapsamlı bilgi sahibi olmalarını, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini, kültürel farkındalıklarını artırmalarını ve iletişim becerilerini güçlendirmelerini amaçlamaktadır. Sonuç olarak, mezunlar dil ve edebiyat alanında başarılı, bilinçli ve empati kurabilen bireyler olarak topluma katkıda bulunacaklardır.

 

Derse Dayalı Öğretim: Geleneksel ders anlatımı, öğrencilere konuların temel kavramlarını ve edebi eserlerin ana unsurlarını tanıtmak için kullanılabilir. Bu yöntem öğrencilere edebi dönemler, akımlar, yazarlar ve önemli edebi eserler hakkında genel bilgi sağlar.

Tartışmalar ve Diyaloglar: Edebi eserler ve konular üzerine grup tartışmaları ve diyaloglar düzenlenerek öğrencilerin eleştirel düşünme, yorum yapma ve fikirlerini ifade etme becerileri geliştirilir. Bu yöntem aynı zamanda eserlerin farklı perspektiflerden analiz edilmesine de olanak tanır.

Grup Çalışması ve Proje Tabanlı Öğrenme: Öğrencilerin küçük gruplar halinde çalışmasını ve edebi eserler üzerine projeler geliştirmesini teşvik eden bir yöntemdir. Bu şekilde öğrenciler araştırma, işbirliği ve sunum becerilerini geliştirirler.

Edebiyat Dolaşımı ve Okuma Grupları: Öğrencilere çeşitli edebi eserleri okuma ve tartışma fırsatları sunan interaktif bir yöntemdir. Öğrencilerin edebiyatla daha derin bağlar kurmalarını ve yazarların farklı yazım tarzlarını keşfetmelerini sağlar.

Film İzleme ve Tiyatro Performansları: Edebi eserlerin film veya tiyatro uyarlamalarının izlenmesi, öğrencilerin eserlerin görsel ve işitsel yönlerini deneyimlemelerini sağlar ve edebiyatı farklı biçimlerde anlamalarına yardımcı olur.

Edebiyat Kulüpleri ve Etkinlikleri: Hem okul içinde hem de dışında edebiyat kulüpleri veya etkinlikleri düzenlemek, öğrencileri edebiyatla daha yakından ilgilenmeye teşvik eder ve öğrenmeye olan ilgilerini artırır.

Teknoloji Destekli Öğretim: İnternet, e-dergiler ve dijital kitaplar gibi teknoloji araçlarının kullanılması, öğrencilere çevrimiçi kaynaklar ve etkileşimli materyaller sağlayarak öğrenme deneyimini zenginleştirir.

Edebiyat ve Sanat Etkinlikleri: Edebiyatın diğer sanat formlarıyla etkileşimini keşfeden etkinlikler düzenlemek, öğrencileri edebiyata sanatsal bir perspektiften bakmaya teşvik eder.

Sahneleme ve Drama Etkinlikleri: Bazı edebi eserlerin sahneye uyarlanması veya drama etkinlikleri düzenlenmesi, öğrencilerin eserleri içselleştirmelerine, karakterleri anlamalarına ve edebi eserin atmosferini deneyimlemelerine olanak tanır.

Alan Gezileri: Yazar evleri, müzeler veya tarihi mekanlar gibi edebi öneme sahip yerleri ziyaret etmek, öğrencilerin edebiyatın tarihsel ve kültürel bağlamını daha iyi anlamalarına yardımcı olur.

Bu yöntemler öğrenci katılımını artırır, farklı öğrenme stillerine uyum sağlar ve İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümündeki edebi konuların daha etkili bir şekilde öğrenilmesini kolaylaştırır. Eğitmenler bu yöntemleri çeşitlendirerek ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uyarlayarak öğrenme deneyimini daha da zenginleştirebilir.

Ayrıca, 2007 yılından bu yana uzaktan eğitim sistemi olarak bir ders destek sistemi kullanılmaktadır. Bu sisteme e-learning.gau.edu.tr web adresi üzerinden erişilebilmektedir. Sistem, eğitim ve öğretim için çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Sistemin kullanım alanlarından bazıları dersle ilgili duyuruların yapılması ve elektronik materyallerin öğrencilerle paylaşılmasıdır. Ayrıca, öğrencilerin geleneksel sınıf uygulamalarının ötesine geçerek, eğitmenler ve sınıf arkadaşlarıyla belirli ders konularındaki tartışmalara aktif olarak katılmalarına olanak tanır.

Bu sistemin temel özellikleri şunlardır:

Ödev gönderimleri

Bir tartışma platformunun kurulması

Dosya paylaşımı

Notlandırma

Sistem içinde anlık mesajlaşma

Çevrimiçi takvim

Çevrimiçi haberler ve duyurular

Çevrimiçi testler

Bilgiye hızlı erişim

Ayrıca, bu sistem kağıt israfını azaltmaya ve sistem şeffaflığını korurken her öğrenciye eşit muamele yapılmasını sağlamaya katkıda bulunur. Diğer birçok sosyal ağ hizmeti gibi, kursa kayıtlı tüm öğrencilerin ve eğitmenlerin alınan mesajları görmesini sağlar. Bu nedenle, sınıf dışında öğrencilerle etkileşim kurmak ve etkinlikleri planlamak için çağdaş bir eğitim aracı olarak hizmet vermektedir. Bu sistemin kullanımı tüm eğitmenler tarafından teşvik edilmekte, bu da artan popülaritesine ve büyüyen faydalarına yol açmaktadır

Fakültemiz lisans programlarından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekmektedir:

1.Kredi Yükü ve Ders Başarısı:

Öğrencilerin, kayıtlı oldukları program kapsamında belirlenen tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlamaları ve en az 126 kredilik ders yükünü tamamlamış olmaları gerekmektedir.

2.Genel Not Ortalaması (GNO):

Mezuniyet için öğrencilerin Genel Not Ortalamalarının 2.00 ve üzeri (4.00 üzerinden) olması şarttır.

3.Disiplin ve Mali Yükümlülükler:

Öğrencinin üniversite ile ilişiğini kesecek herhangi bir disiplin cezası bulunmamalı ve mezuniyet işlemleri öncesinde tüm mali ve idari yükümlülüklerini yerine getirmiş olması gerekmektedir.