BEŞERİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

AMERİKAN KÜLTÜR VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

 

Ders İçeriklerine "Burayı" Tıklayarak ve LESSONS Kısmının Altında Bulunan Tablodan Ulaşabilirsiniz.

Program , yetişen öğrencilerin Türkiye ve Kuzey Kıbrıs’ın ihtiyaç duyduğu ‘ara-sektörde görevli “insan” dokusuna önemli ölçüde katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Öğrencilerin Lisans öğrenimleri süresince “Dil” ve “Kültür Çalışmaları” alanında edinmiş oldukları bilgi ve deneyim kendilerine farklı iş kollarında görev almalarını sağlayacaktır. Yurt içinde veya dışında Sosyal Bilimler alanında Yüksek Lisans ve Doktora çalışmalarına başlayabilir ve akademisyen olabilirler. Ayrıca, mezun olduktan sonra ‘öğretmenlik formasyonu’ eğitimlerini tamamladıktan sonra, Türkiye’de ve Kuzey Kıbrıs’ta İlk ve Orta öğretim gibi devlet okullarında veya özel okullarda İngilizce Öğretmeni olarak görev alabilirler.



BİLGİLER



DERSLER

1. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME101  Speaking Skills I  3 0 3 0
AME 103  Reading Skills I  3 0 3 0
AME 105  Grammar I  3 0 3 0
AME 107  Writing Skills I  3 0 3 0
AME 109  British History  3 0 3 0
COMP103  Introduction to Computers & Inf.Sys.  3 0 3 0
Toplam 18 0
2. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME 102  Speaking Skills II  3 0 3 0
AME 104  Reading Skills II  3 0 3 0
AME 106  Grammar II  3 0 3 0
AME 108  Writing Skills II  3 0 3 0
AME 110  American History  3 0 3 0
Toplam 15 0
3. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME 201  Critical Thinking  3 0 3 0
AME 203  Literary Theory and Criticism I  3 0 3 0
AME 205  Introduction to Literature  3 0 3 0
AME 207  Aspects of American Culture  3 0 3 0
AME 209  Literary Research Techniques  3 0 3 0
NH001  National History I  0 0 0 0
Toplam 15 0
4. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME 202  Literary Terms  3 0 3 0
AME 204  Literary Theory and Criticism II  3 0 3 0
AME 206  Mythology  3 0 3 0
AME 208  American Popular Culture  3 0 3 0
AME 210  History of Western Thought  3 0 3 0
NH002  National History II  0 0 0 0
TDE 210  Turkish Writing  0 0 0 0
Toplam 15 0
5. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME 301  Gender Studies in American Culture  3 0 3 0
AME 303  American Poetry I  3 0 3 0
AME 305  American Novel I  3 0 3 0
AME 307  American Drama I  3 0 3 0
AME 309  Electives(French/Russian/Spanish)  3 0 3 0
Toplam 15 0
6. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME 302  Race and Ethnicity in American Culture  3 0 3 0
AME 304  American Poetry II  3 0 3 0
AME 306  American Novel II  3 0 3 0
AME 308  American Drama II  3 0 3 0
AME 310  Electives (French/Russian/Spanish)  3 0 3 0
Toplam 15 0
7. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME 401  The Fantastic in American Literature  3 0 3 0
AME 403  American Philosophy  3 0 3 0
AME 405  Graduation Project I  3 0 3 0
AME 407  Contemporary American Literature  3 0 3 0
AME 409  Electives (French/Russian/Spanish)  3 0 3 0
Toplam 15 0
8. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME 402  World Literature  3 0 3 0
AME 404  American Foreign Policy  3 0 3 0
AME 406  Graduation Project II  3 0 3 0
AME 408  American Cinema  3 0 3 0
AME 410  Electives(French/Russian/ Spanish)  3 0 3 0
Toplam 15 0
2. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME204 Literary Theory and Criticism II 3 0 3 6 İndir
Toplam 3 6
7. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME 405 Graduation Project I 0 3 3 6
Toplam 3 6
8. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME402 World Literature 3 0 3 6 İndir
AME402 World Literature 3 0 3 6 İndir
Toplam 6 12

Bölümümüzün amacı, dil yeterliliği, kültürel birikim, bilgi ve iletişimin ayrılmaz bir bütün olduğu ilkesine dayanmaktadır. Bölümümüz, İngilizce diline hakimiyeti, bilgi birikimi, kültürü, özgüveni, üretkenliği, bağımsız düşünceye verdiği önem ve toplumsal sorumluluk alma isteği ile çağdaş dünyada saygın bir yer edinecek bireyler yetiştirme hedefiyle Beşeri Bilimler Fakültesi bünyesinde kurulmuştur.

Bölümümüz, kültürel metinler aracılığıyla Batı toplumlarının (İngiliz ve Amerikan) tarihsel ve kültürel süreçleri hakkında bilgi vermeyi ve ayrıntılı metin analizi ve tartışma yöntemleriyle analitik ve diyalektik düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Derslerimiz şiir, kısa öykü, roman ve drama gibi İngiliz ve Amerikan edebiyatının seçkin örneklerini içermektedir. Amacımız, bu örneklerin ayrıntılı analizi yoluyla mantıksal ve tutarlı düşünme, olaylara farklı açılardan bakabilme ve yaratıcı sonuçlara ulaşma becerilerinizi geliştirmektir. Öğrencilerimiz bu becerilerini yaşamlarının her alanında kullanacak ve onlardan yararlanacaklardır. Edebiyat derslerinin yanı sıra yazarlık, çeviri, dilbilim, Yunan mitolojisi, araştırma teknikleri ve eleştiri kuramı dersleri eğitimimizin önemli bir parçasını oluşturmakta ve öğrencilerimizin tam donanımlı olarak mezun olmalarını sağlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin seçtikleri seçmeli dersler -yabancı dil (Fransızca veya Almanca) veya diğer bölüm dersleri (Gazetecilik, Uluslararası İlişkiler, vb.)- ilgi alanları doğrultusunda ek çalışmalar yapmalarına yardımcı olacaktır.

Tutarlı, eleştirel, bağımsız ve çok yönlü düşünme becerileri okuma, anlama ve tartışma yoluyla kazanılan yeteneklerdir. Derslerimiz sadece okuma, anlama ve anlatmaya yönelik değil, aynı zamanda tartışmaya yönelik olarak tasarlanmaktadır. Sınıflarımızda öncelik verdiğimiz temel kriterlerden biri de öğrencilerimizin kendilerini özgürce ve açıkça ifade edebilecekleri ortamlar yaratmaktır. Kişisel ifade becerilerinin iletişim ve özgüven kazanmada ne kadar önemli olduğunun bilincinde olan bir fakülte ve bölüm olarak hedefimiz, öğrencilerimize kendilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade edebilecekleri araçları sağlamaktır. Değerli öğrencilerimiz bu araçları Batı dilini ve kültürünü öğrenirken ve kendi ülkelerinin dilini ve kültürünü Batı kültürüyle karşılaştırırken kullanma fırsatı bulacaklardır. Bölümümüz karşılaştırmalı düşünceye önem vermektedir; dolayısıyla böyle bir karşılaştırmanın öğrencilerimizin kültürel miraslarının farkına varmalarını ve bunu bilgi üretiminde kullanmalarını sağlayacağına inancımız tamdır.

Alanımız ezbere dayalı değil, bilgi edinmeye ve çok boyutlu düşünmeye dayalı, son derece keyifli bir çalışma alanıdır. Öğrencilerimiz mezun olduktan sonra farklı sektörlerdeki yeteneklerini ve bilgi birikimlerini ortaya koyarak geniş bir yelpazede çeşitli alanlarda iş bulabileceklerdir. Mezunlarımız, İngilizce dil yeterlilikleri ve genel kültürleri sayesinde hem yurt içinde hem de yurt dışında çeşitli iş alanlarında fırsatlara sahip olacaklardır. Unutmayınız ki bu bölümde bilgi edinmeye değer verildiği sürece emeğin karşılığının alınmadığı tek bir an bile olmayacaktır. Bu vesileyle tüm öğrencilerimize başarılar diliyor, hepsini bu dinamik, keyifli ve heyecanlı serüvene davet ediyoruz.

  1. Amerikan kültürü ve edebiyatı ile ilgili kavram ve fikirleri içselleştirebilme, tartışabilme, eleştirel yöntem ve anlayış geliştirebilme. 
  2. Amerikan kültürü ve edebiyatı alanındaki farklı disiplinleri anlamak ve akademik çalışmalarını çok disiplinli bir çerçevede sunabilmek.
  3. Amerika'nın sosyo-kültürel yapısı, ekonomisi ve siyaseti hakkında bilgi sahibi olmak.
  4. Amerikan resmi ve kültürel tarihinin farklı dönemlerini analiz etmek, bunları kendi bağlamları içinde ve diğer dönemlerle, özellikle tarih, siyaset, kültür, sanat ve edebiyat açısından karşılaştırmak. 
  5. Batı kültürü ve kültür tarihi hakkında farkındalık yaratmak ve edinilen bilgileri Batı kültür ve edebiyatları ile Türk kültür ve edebiyatına karşılaştırmalı olarak uygulayabilmek. 
  6. Edebi, kültürel ve sanatsal ürünleri/metinleri kültürel eleştiri yaklaşımlarıyla okuyabilmek ve bu kültürel metinleri ve bunlara ilişkin gelişen ve değişen söylemleri analiz edebilmek.
  7. Edebi ve kültürel eleştiri yaparak analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.
  8. Amerikan kültürü ve edebiyatı bölümünden edindiği bilgi birikimini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği hayatın diğer alanlarına ve mesleki bağlamlara aktarabilmek, edindiği bilgi ve becerileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle kullanabilmek.

Beşeri Bilimler Fakültesi, Amerikan Kültür ve Edebiyatı Lisans Diploması (243 AKTS).

Lisans programını tamamlamak için Amerikan Kültür ve Edebiyatı lisans programı öğrencilerinin 46 ders almaları gerekmektedir. 

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin herhangi bir dersten "F" notu almamış olması gerekmektedir. 

Mezun olan öğrenciler, en az 123 kredi tamamlamış ve 2.00 GANO veya üstü dereceye sahip olmak şartı ile diplomalarını alabilirler.

İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü mezunları, aşağıda bazı örnekleri sıralanan çeşitli alanlarda istihdam olanağı bulabilmektedir:

Bakanlıklar, kamu ve özel kuruluşlarda mütercim/tercümanlık ve uzmanlık.

Turizm işletmelerinde rehberlik ve yöneticilik pozisyonları.

Gazetecilik, haber ajansları ve TV program editörlüğü gibi medya ile ilgili işler.

Serbest çevirmenlik ve tercümanlık.

Edebiyat eleştirmenliği.

Yazarlık ve editörlük de dahil olmak üzere yayıncılık sektöründeki işler.

Reklamcılık ve metin yazarlığı.

Özel sektörde dış ticaret alanında uzmanlık.

Pedagojik Formasyon Sertifikası (Kuzey Kıbrıs vatandaşları için) ile öğrenciler devlet okullarında veya özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak veya üniversitelerde eğitmen olarak çalışabilirler.

Aşağıdaki belirtilen program eğitim hedefleri, mezunlarımızın mezun olduktan sonra elde etmeleri beklenen kariyer ve mesleki başarılardır:

Dil Becerilerinin Geliştirilmesi: Öncelikli hedeflerden biri, öğrencilerin dil becerilerini (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) geliştirerek İngilizce dilini yetkin bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır.

Edebiyat Tarihi ve Eleştirel Okuma Yeteneği: Öğrencilere İngiliz edebiyatının tarihini ve gelişimini, önemli edebi dönemleri ve türleri öğretmenin yanı sıra öğrencilerin edebi eserleri analiz etme ve eleştirel olarak değerlendirme yeteneklerini geliştirmek.

Yazılı ve Sözlü İletişim Becerileri: Öğrencilerin dil yeterliliklerini, anlatım ve yazma becerilerini geliştirerek etkili yazılı ve sözlü iletişim kurmalarını sağlamak.

Yaratıcılık ve Estetik Algı: Edebiyatın yaratıcı yönlerini keşfetmek, öğrencilerin hayal gücünü beslemek ve estetik algılarını zenginleştirmek.

Çeşitlilik ve Kültürel Farkındalık: İngiliz dili ve edebiyatının dünya çapındaki çeşitliliğini anlamak ve kültürel çeşitliliğe saygı ve hoşgörüyü teşvik etmek.

Araştırma Yetkinliği: Öğrencileri araştırma ve edebi çalışma becerileriyle donatmak, kaynakları analiz etmek ve edebi materyallerin eleştirel açıdan değerlendirilmelerini geliştirmek.

Dil ve Edebiyatın Toplumsal Rolü: Dil ve edebiyatın toplumdaki rolünü ve etkisini kavramak ve edebi eserleri kültürel, tarihsel ve sosyal bağlamlarda incelemek. 

İletişimde Duyarlılık: Dil ve edebiyatın toplum üzerindeki etkisini anlayarak duyarlılık ve etik iletişim becerileri geliştirmek.

Yabancı Dilde İletişim: İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü, öğrencilere İngilizce dışında bir yabancı dilde anlama ve iletişim kurma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme: Edebi eserlerin analizi ve günlük hayattaki pratik uygulamaları yoluyla eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek.

Bu eğitim hedefleri, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin dil ve edebiyat alanında kapsamlı bilgi sahibi olmalarını, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini, kültürel farkındalıklarını artırmalarını ve iletişim becerilerini güçlendirmelerini amaçlamaktadır. Sonuç olarak, mezunlar dil ve edebiyat alanında başarılı, bilinçli ve empati kurabilen bireyler olarak topluma katkıda bulunacaklardır.

Derse Dayalı Öğretim: Geleneksel ders anlatımı, öğrencilere konuların temel kavramlarını ve edebi eserlerin ana unsurlarını tanıtmak için kullanılabilir. Bu yöntem öğrencilere edebi dönemler, akımlar, yazarlar ve önemli edebi eserler hakkında genel bilgi sağlar.

Tartışmalar ve Diyaloglar: Edebi eserler ve konular üzerine grup tartışmaları ve diyaloglar düzenlenerek öğrencilerin eleştirel düşünme, yorum yapma ve fikirlerini ifade etme becerileri geliştirilir. Bu yöntem aynı zamanda eserlerin farklı perspektiflerden analiz edilmesine de olanak tanır.

Grup Çalışması ve Proje Tabanlı Öğrenme: Öğrencilerin küçük gruplar halinde çalışmasını ve edebi eserler üzerine projeler geliştirmesini teşvik eden bir yöntemdir. Bu şekilde öğrenciler araştırma, işbirliği ve sunum becerilerini geliştirirler.

Edebiyat Dolaşımı ve Okuma Grupları: Öğrencilere çeşitli edebi eserleri okuma ve tartışma fırsatları sunan interaktif bir yöntemdir. Öğrencilerin edebiyatla daha derin bağlar kurmalarını ve yazarların farklı yazım tarzlarını keşfetmelerini sağlar.

Film İzleme ve Tiyatro Performansları: Edebi eserlerin film veya tiyatro uyarlamalarının izlenmesi, öğrencilerin eserlerin görsel ve işitsel yönlerini deneyimlemelerini sağlar ve edebiyatı farklı biçimlerde anlamalarına yardımcı olur.

Edebiyat Kulüpleri ve Etkinlikleri: Hem okul içinde hem de dışında edebiyat kulüpleri veya etkinlikleri düzenlemek, öğrencileri edebiyatla daha yakından ilgilenmeye teşvik eder ve öğrenmeye olan ilgilerini artırır.

Teknoloji Destekli Öğretim: İnternet, e-dergiler ve dijital kitaplar gibi teknoloji araçlarının kullanılması, öğrencilere çevrimiçi kaynaklar ve etkileşimli materyaller sağlayarak öğrenme deneyimini zenginleştirir.

Edebiyat ve Sanat Etkinlikleri: Edebiyatın diğer sanat formlarıyla etkileşimini keşfeden etkinlikler düzenlemek, öğrencileri edebiyata sanatsal bir perspektiften bakmaya teşvik eder.

Sahneleme ve Drama Etkinlikleri: Bazı edebi eserlerin sahneye uyarlanması veya drama etkinlikleri düzenlenmesi, öğrencilerin eserleri içselleştirmelerine, karakterleri anlamalarına ve edebi eserin atmosferini deneyimlemelerine olanak tanır.

Alan Gezileri: Yazar evleri, müzeler veya tarihi mekanlar gibi edebi öneme sahip yerleri ziyaret etmek, öğrencilerin edebiyatın tarihsel ve kültürel bağlamını daha iyi anlamalarına yardımcı olur.

Bu yöntemler öğrenci katılımını artırır, farklı öğrenme stillerine uyum sağlar ve İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümündeki edebi konuların daha etkili bir şekilde öğrenilmesini kolaylaştırır. Eğitmenler bu yöntemleri çeşitlendirerek ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uyarlayarak öğrenme deneyimini daha da zenginleştirebilir.

Ayrıca, 2007 yılından bu yana uzaktan eğitim sistemi olarak bir ders destek sistemi de kullanılmaktadır. Bu sisteme e-learning.gau.edu.tr web adresi üzerinden erişilebilmektedir. Sistem, eğitim ve öğretim için çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Sistemin kullanım alanlarından bazıları dersle ilgili duyuruların yapılması ve elektronik materyallerin öğrencilerle paylaşılmasıdır. Ayrıca, öğrencilerin geleneksel sınıf uygulamalarının ötesine geçerek, eğitmenler ve sınıf arkadaşlarıyla belirli ders konularındaki tartışmalara aktif olarak katılmalarına olanak tanır.

Bu sistemin temel özellikleri şunlardır:

Ödev gönderimleri

Bir tartışma platformunun kurulması

Dosya paylaşımı

Notlandırma

Sistem içinde anlık mesajlaşma

Çevrimiçi takvim

Çevrimiçi haberler ve duyurular

Çevrimiçi testler

Bilgiye hızlı erişim

Ayrıca, bu sistem kağıt israfını azaltmaya ve sistem şeffaflığını korurken her öğrenciye eşit muamele yapılmasını sağlamaya katkıda bulunur. Diğer birçok sosyal ağ hizmeti gibi, kursa kayıtlı tüm öğrencilerin ve eğitmenlerin alınan mesajları görmesini sağlar. Bu nedenle, sınıf dışında öğrencilerle etkileşim kurmak ve etkinlikleri planlamak için çağdaş bir eğitim aracı olarak hizmet vermektedir. Bu sistemin kullanımı tüm eğitmenler tarafından teşvik edilmekte, bu da artan popülaritesine ve büyüyen faydalarına yol açmaktadır.

 

Fakültemiz lisans programlarından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekmektedir:

1.Kredi Yükü ve Ders Başarısı:

Öğrencilerin, kayıtlı oldukları program kapsamında belirlenen tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlamaları ve en az 123 kredilik ders yükünü tamamlamış olmaları gerekmektedir.

2.Genel Not Ortalaması (GNO):

Mezuniyet için öğrencilerin Genel Not Ortalamalarının 2.00 ve üzeri (4.00 üzerinden) olması şarttır.

3.Disiplin ve Mali Yükümlülükler:

Öğrencinin üniversite ile ilişiğini kesecek herhangi bir disiplin cezası bulunmamalı ve mezuniyet işlemleri öncesinde tüm mali ve idari yükümlülüklerini yerine getirmiş olması gerekmektedir.