TR
TR
×

PROGRAM

GAU'de

Okul Öncesi Öğretmenliği

Bilgiler
Fakülte
Eğitim Fakültesi
Bölüm
Okul Öncesi Öğretmenliği
Eğitim
Lisans
Süre
4
Ücret
- ₺
Burs
Evet
Akreditasyon
YÖK - YÖDAK
Eğitim Dili
Türkçe

Program Hakkında

Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü 2008–2009 Eğitim Öğretim yılında öğrenci almaya başlayan bir öğretmen yetiştirme programıdır. Uygulanan program, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu’nca belirlenmiş olan, 0–6 yaş çocuklarının gelişimleri, psikolojisi ve eğitimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı derslerden oluşmaktadır. Programda, geleceğin yaratıcı, bağımsız, girişimci, özgüven sahibi, yenilikçi ve değişime inanan, sosyal, ekip çalışması yapabilen, gelişmiş problem çözme becerilerine sahip bireylerini eğitecek olan okul öncesi öğretmenleri yetiştirilmektedir. Uygulanan programda, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu’nca belirlenmiş olan, 0-6 yaş çocuklarının gereksinimlerinin ve gelişim özelliklerinin belirlenmesi; belirlenen gereksinim ve gelişimsel özelliklere uygun eğitim programları hazırlama, uygulama ve değerlendirme; okul öncesi çocuklarının eğitiminde farklı yaklaşım ve uygulamalar; çocuklar ve aileleriyle yakın ilişkiler kurma; okul öncesi eğitiminde ailelerle işbirliği ve aile eğitimi; okul öncesi çocukları ve eğitimle ilgili sorunların çözümünde aileler, kurumlar ve diğer profesyonellerle işbirliği yapabilme konularında bilgi, beceri, olumlu tutum ve yeterlikler kazandırılması amaçlanmaktadır.           

Kariyer Olanakları

Mezunlarımız resmi ve özel anaokulları ile anasınıflarında okul öncesi eğitimi öğretmeni, yöneticisi ve uzman olarak çalışabilmektedir. Ayrıca diğer kamu kurum ve kuruluşlarına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen, yönetici ve uzman olarak da görev alabildikleri gibi, Okul Öncesi Eğitim kurumu, kurucusu ve sahibi olabilmektedirler. Bununla birlikte bölüm mezunlarımız akademik çalışmalarla uzmanlaştıkları alanlara göre çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarda görev almaktadırlar. Bunun yanı sıra oyuncak sektöründe, çocuk yayıncılığı alanlarında, özel eğitim merkezlerinde ve çocuk hakları konusunda çalışan kurumlarda da görev alabilmektedirler.   Mezunlarımız resmi ve özel anaokulları ile anasınıflarında okul öncesi eğitimi öğretmeni, yöneticisi ve uzman olarak çalışabilmektedir. Ayrıca diğer kamu kurum ve kuruluşlarına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen, yönetici ve uzman olarak da görev alabildikleri gibi, Okul Öncesi Eğitim kurumu, kurucusu ve sahibi olabilmektedirler. Bununla birlikte bölüm mezunlarımız akademik çalışmalarla uzmanlaştıkları alanlara göre çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarda görev almaktadırlar. Bunun yanı sıra oyuncak sektöründe, çocuk yayıncılığı alanlarında, özel eğitim merkezlerinde ve çocuk hakları konusunda çalışan kurumlarda da görev alabilmektedirler.

Öğrenci Görüşleri

Umut var ve hep olacak… Bizim bölümümüzün klasikleşmiş bir sözüdür. Biz bu sözü kendi hayatlarımız için söylemeyiz ama… Biz bu sözü bizim geleceğimiz olan çocuklar için söyleriz. Bu bölümdeki ilk dersimde bir hocam “Neden bu bölüm?” diye bir soru sormuştu bana. Sonra ardından “Sakın çocukları sevdiğim için deme, bu bölümde böyle bir cevap yoktur bu soruya.” dedi. Ben de bu bölümün ortaokul birinci sınıftan beri hayalim olduğunu söyledim ama net bir cevap verememiştim. Evet, bu bölüm benim hayalimdi. Araştırdığım birçok okulda Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü’ne çok önem verilmediğini gördüm. Girne Amerikan Üniversitesi’nde ise durum tam tersiydi. Okulda en çok ismini duyuran bölüm bizim bölümümüzdü. Neden mi? Çünkü hocalarımız kendi alanlarında fazlasıyla donanımlı hocalardı. Hocalarımızla birer arkadaş gibiydik. Bu bölüm öğrencileri için de geçerliydi. Alt sınıf, üst sınıf yoktu bizde. Hepimiz Okul Öncesi Öğretmeniydik. Hangimizin ne sorunu olursa olsun birbirimize yardım etmeyi başarırdık. Tabii ki bu yardımlar okul içinde kalmadı ve Kıbrıs’ı da aşıp Türkiye’deki okullara kadar elimizi uzattık. Yardımlarımız dışında en çok eğlenen ve en çok aktif olan bölümdük biz. Kermeslerimiz, 23 Nisan Şenliklerimiz, okullara kitap okumaya gidişlerimiz, okul yenilememiz, derslerdeki etkinliklerimiz… Kısacası okuduğum 4 sene boyunca hiç sıkılmadan ve durmadan bir şeyler yaptık. Sanmayın ki sadece biz yaptık. Bölüm Başkanımız Yrd. Doç. Dr. Oxana MANOLOVA YALÇIN, Öğr. Gör. Mehmet Ali ATEŞ, Öğr. Gör. Necla GÖKTAN, Doç. Dr. Neslihan DURMUŞOĞLU SALTALI usanmadan, yorulmadan, asla geri çevirmeden, her zaman destek olan ve her sıkıntımızda yanlarına koştuğumuz  bu hocalarımız olmasaydı bunların hiçbirini yapacağımızı düşünmüyorum. Şimdi ilk dersimde hocamın sorduğu soruya daha net bir cevabım var. Umudumuz olan çocuklarımızın eğitimlerinin ilk adımında yanlarında olup, onlara bir şeyler öğretip, öğrenmelerini izlemek paha biçilemez bir mutluluk ve ben bu mutluluğu tatmak için bu bölümdeyim. Hocalarımıza bizlere ışık olup bizleri iyi birer öğretmen olarak yetiştirdikleri için sonsuz teşekkür ediyorum. İyi ki Okul Öncesi…

Tuğçe BOZKURTOĞLU – 2018 Mezunu

 

 

Üniversite sınavlarına hazırlanırken bir özel üniversite hele de Kıbrıs’ta bir özel üniversite aklımın ucundan bile geçmemişti. Anlık alınan bir karar ile Adaya geldim. Heyecanlı, korkak, Türkiye ile farklı noktaları olduğu için birazda şaşkındım. Okul ortamındaki sıcaklık, bölümde kısa sürede yakalanan aile ortamı ile Ada’ya ve okuluma alıştım. Bu alışma sürecinde bölüm hocalarımın özellikle de Öğr. Gör. Aytaç DİLEK hocamın katkısının altını çizmeden geçemem. Kıbrıs hayatımın bana çok şey kattığını ve fazlasıyla verimli geçirdiğimi düşünüyorum. Neden mi? Çünkü dört yılda eğlenerek öğrendim, çocukların yüksek yararını düşünen nitelikli bir öğretmen olmak için nitelikli akademisyenlerden doğru bir eğitim aldım. Çocukları sevmenin yeterli olmayacağını işimizi sevmenin önemini kavradım. Çocuk haklarını ışığım olarak görme bilincine sahip oldum. Oyuncak değil `eğitici materyal`ler yaptım. Kazanımları kazandırmak için sunumlar hazırladım. Farkındalık yaratmak için ve çocukların yararının düşünüldüğü bir dizi projelerde yer alarak dört seneyi bitirdim. Dolu dolu geçen dört senenin gururunu yaşadım ve yaşattım. Adadan ve okulumdan ayrıldığım için mutsuz olsam da geriye dönüp baktığımda her zaman yüzümü güldüren anıların varlığını hissediyorum. Böyle hissettirdiği için başta ailem olarak gördüğüm arkadaşlarıma ve değerli hocalarıma, Girne Amerikan Üniversitesine sonsuz teşekkür ederim. Ceren Alkan - 2016 Mezunu   Araf’a düşmüş bir ceylanın çaresizliğiyle, üniversitenin kapısından girdiğim o ilk gün geliyor şimdi aklıma. Ne yapacağını bilmeyen, her şeyden habersiz ve bir o kadarda korkak bir çocuk görüyorum arkama dönüp baktığımda. Tek derdi tek gayesi bitirebilecek miyim? Sorusuna yanıt bulabilmek. Zayıf, çelimsiz ve korkak olan bu çocuk kafasında bu duygu ve düşüncelerle kapıdan girerken, dört yıl sonra bambaşka biri olarak dışarı çıkacaktı. Dört yıl boyunca derslerinde başarılı olan, çok güzel ve sıcak arkadaşlıklar kuran ve bu arkadaşlıkları ömür boyu sürdürmek isteyen. Grup arkadaşlarıyla birlikte tez yazıp bu tezi ulusal bir kongrede sunan. Fotoğrafçılık hobisini profesyonelliğe çeviren. Ayrıca çocukluk hayali olan bir kitabı yine bu yıllar içinde kaleme alıp yayımlatan, gördüğü yanlışlıkları eleştirmekten çekinmeyen biri haline gelmişti. En önemlisi ise artık korkmuyordu. Önüne çıkacak her engeli aşabilecek gücün ve kudretin kendisinde var olduğunu çok iyi biliyordu. Girne Amerikan Üniversitesi ona çok şey kattı tabi oda kendisine. Gücün tanımı değişti bir anda gözünde. Keskin bakışların, dik duruşun, hacim ve kütlenin güç olduğuna inanmıyordu artık. Onun için bilgi güçtü. Bu gücün kaynağı ise kitaptı. Daha çok okudu, araştırdı, inceledi ve eleştirdi. Arkama dönüp baktığımda üniversite kapısından korkarak giren o çocuk. Üniversite kapısından çıkarken, kendi sınırlarını ne kadar aşabileceği duygusundan korkmaya başlamıştı. Üniversitede farklı kültürler tanıdı ve bir şeyi fark etti. İnsanı gerçek anlamda geliştirenin, bu farklılıklar olduğunu kavradı. Siyahıyla, beyazıyla kırk milletten insan gördü, bir kampüsün içinde. Mükemmel hocalar tanıdı ve hepsinden öğreneceği çok şey vardı. Sadece akademik anlamda da değil; insanlık, yardımlaşma ve paylaşma anlamında.  Şimdi yeni mezun olmuş bir öğretmen olarak satırlarıma Ulu Önder Atatürk’ün sözleriyle son vermek istiyorum… “ Cumhuriyet sizden "fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür" nesiller ister… Burhan Külcü - 2016 Mezunu   BENİM HİKAYEM İnsan hayatı, uzunlu kısalı hikayelerden meydana gelir. Her insanın ayrı ayrı hayat hikayeleri, dönüm noktaları vardır. Benim okul öncesi bölümünü seçme hikayem ise ilkokul yıllarıma dayanıyor.  Okul öncesine kaydım yapılacakken, bir anda 6 yaşında olmama rağmen  ilkokula başlamam eğitim hayatımın başlangıcın hiç hatırlamak istemediğim anılara dönüşmesine sebep oldu. Bu süreçte ince motor becerilerim gelişmediği için kalem tutamıyordum. Yazı yazamıyordum ve hep arkadaşlarımın gerisinde kalıyordum. İlkokul dönemim boyunca annem ve babam okul öncesi öğretmenim oldular. Babam her gece resim çizdiriyor, annem hamur yoğurup benim hamura şekiller vermemi sağlıyor, aynı zamanda yazı yazdırıyordu. İlkokul yıllarım, okul öncesi eğitim kurumuna gitmediğim için adeta zehir olmuştu. İlk okul ve ortaokul boyunca hiç parlak bir öğrenci olamamış, hep orta düzeyde bir öğrenci olmuştum. Daha sonra lise sınavlarına girdim. Kendi kendime dedim ki, benim yaşadığımı başka hiçbir çocuk yaşamayacak ben okul öncesi öğretmeni olacağım. O anda karar verdim ve Anadolu Kız Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi bölümünü okudum. Öyle bir okudum ki ilk defa kendimi gösterebildiğimi gördüm. Ardından Üniversite sınavlarına hazırlandım çok ama çok çalıştım. Sınava girdim.Sonuçların açıklanacağı gün geldi. Bilgisayarımı açtım Ösym şifremi girdim. Girne Amerikan Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliğini kazandınız yazıyordu. Hemen aileme sarıldım ve sevinçten ağlamaya başladım. Gece boyunca sevincimden uyku tutmadı. Günler geçtikçe işlemleri hallettim ve çabucak Girne’ye gidiş vakti geldi. Valizler toparlandı, akrabalarla, arkadaşlarla vedalaşıldı ve o uçağa binildi. Aktarma uçuşum sırasında Kıbrıs’ta ne işim var, ne yapacağım, nasıl olacak, sürekli bu düşünceler beynimin bir köşesinde beni yiyip bitiriyordu. Ercan’a varmıştım. Okulum beni unutmamıştı. Hemen okul servisine bindim. Kalacağım yeri ayarladım. Ertesi gün okul kaydımı yaptırdım. Bir hafta sonra okula başladım. Benim için zorlu bir alışma süreci olacaktı. Sudan çıkmış balık gibiydim. Aile özlemi bir taraftan, hiç tanımadığım bilmediğim insanlarla aynı ortamda olmanın sıkıntısı bir taraftan ve derslerin ağırlığı, trafiğin ters akması, ada psikolojisi denen o duygu... Neyse ki bölümümü seviyordum, Öğretmenlerim mükemmel insanlardı. Bizlere Akademisyen kimliklerinden ayrı olarak aile gibi oldular. Bu Girne Amerikan Üniversitesini en büyük sevme nedenimdi. Bir seneyi bu şekilde tamamlamıştım. İkinci senemde ise Kıbrıs’ın güzelliklerini fark etmeye başladım. Alan derslerimi almaya başladıktan sonra kendimi daha iyi hissettim. Bölümümün ne kadar önemli olduğunun farkındaydım. Çocukların geleceklerini ne kadar etkileyeceğimi kendimden biliyordum. Benim yaşadığımı hiçbir çocuğun yaşamasını istemiyordum. Bundan dolayı birinci sınıftan itibaren her derse ciddiyetle, sınıf geçmek için değil, öğrenmek için çalışıyordum ve öyle de yaptım. Dört sene boyunca Okul Öncesi Bölümü olarak çok güzel işlere, mükemmel sosyal sorumluluk projelerine imza attık. Sadece teorik olarak değil, yaparak yaşayarak öğrendik. Bu süreçte çocuk hakları ışığımız oldu. Her birimiz değer vermeyi, farklılıklara saygıyı öğrendik. Çok çalıştık. Çok özveri gösterdik. Uykusuz gecelerimiz oldu. Dört yıllık süreç boyunca her duyguyu yaşadık. Bir çok sıkıntı çektik. Sonunda da mezun olarak mükafatımızı aldık.  Mükemmel bir okuldan , çok ama çok önemli bir bölümden birincilikle mezun olmanın gururu,  harika bir öğrencilik hayatı, Kıbrıs’ın doğal güzellikleri, hiç unutamayacağım denizi, hellimi, Kıbrıslı arkadaşlarımın şivesi kısacası en küçük ayrıntıları bile unutmayacağım. Geriye dönüp baktığımda sadece iyi ki diyorum İYİ Kİ GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ, İYİ Kİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ. Bunları bizlere söyleten, okulumuzu, bölümümüzü canımız gibi sevdiren hocalarımıza selam olsun. Çocuk Hakları Işığımız Olsun.

Kübra KOCAHÜSEYİNOĞLU - 2016 Mezunu  

 

Tercihim

Okul Öncesi Öğretmenliği 0-6 yaş çocukların sosyal, duygusal, kişilik, özbakım, bedensel, bilişsel ve dil gelişimlerini mümkün olan en üst düzeye yükseltmeyi amaçlayan; çocuklara aktif öğrenme deneyimleri ve oyun yoluyla eğitsel yaşantılar sunan, eğlenerek öğrenmelerini ve gelişmelerini sağlayan bir öğretmenlik programıdır. Bu programın amacı da yukarıda sayılan alanları maksimum düzeyde destekleyebilecek ve geliştirebilecek alanında uzman öğretmenler yetiştirmektir. Bu mesleği yapabilmek için sadece çocukları sevmenin yeterli olmadığının; bunun yanı sıra öğretmenlik mesleğini de sevmeniz gerektiğini unutmamanız gerekmektedir. Zira mesleğinizi severseniz mesleğinizin gereklerini de severek yerine getirmiş olursunuz. Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü işte bu aşamada size bir şans veriyor.   Bu programı tercih edecek olan öğrenciler alanında uzman ve yaşam boyu eğitimi benimsemiş bir kadro ile 4 yıllık üniversite yaşamlarını birlikte geçirecekler.  Şu an KKTC’de birçok üniversitede Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü öğrenci kabul etmektedir. Fakat Girne Amerikan Üniversitesi birçok yönü ile diğer üniversitelerden ayrılmaktadır. Gerek öğrencilere sunulan imkanlar, gerekse öğrencilere ayrılan vakit ve hocaların öğrencilerin gelişimlerini yakından takip etmeleri, GAÜ’den mezun olan öğrencilere diğer mezunların yanında belirgin bir  fark katmaktadır.   Öte yandan gerek bölüm içerisinde gerekse okul dışında gerçekleştirilen etkinliklere öğrencilerin yönlendirilmesi ve ders dışında öğrenmelerinin sağlanması da öğrencilerin akademik gelişimleri destekler niteliktedir.   Uzman eğitim kadromuz ve eğitim gönüllülerimizle sizleri bekliyoruz. Gelin büyük bir aile olalım ve bu alanda birlikte fark yaratalım.   Yrd. Doç. Dr. Azize Ummanel Okul Öncesi Öğretmenliği Bölüm Başkanı   

Bölüm Dersleri

Yıl 1

 

Güz

 

OKÖ101

Okul Öncesi Eğitime Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

OKÖ103

İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

OKÖ105

Psikoloji

CR:(2,0)2

ECTS:5

 

TÜRK101

Türkçe I:yazılı Anlatım

CR:(2,0)2

ECTS:2

 

TAR101

Atatürk İlk. ve İnk. Tar.-I

CR:(2,0)2

ECTS:2

 

BIL103

Bilgisayar I

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

EFL101

Yabancı Dil I

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

EGT115

Eğitim Bilimlerine Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

Bahar

 

OKÖ102

Anne-Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

TÜRK102

Türkçe Iı:sözlü Anlatım

CR:(2,0)2

ECTS:2

 

TAR102

Atatürk İlk. ve İnk. Tar.-Iı

CR:(2,0)2

ECTS:2

 

BİL104

Bilgisayar II

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

EFL102

Yabancı Dil II

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

EGT112

Okulöncesi Eğitimde Farklı Yaklaşım ve Uygulamalar

CR:(2,0)2

ECTS:6

 

EGT114

Eğitim Psikolojisi

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

Yıl 2

 

Güz

 

OKÖ201

Anne Çocuk Beslenmesi

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

OKÖ203

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

OKÖ205

Yaratıcılık ve Geliştirilmesi

CR:(2,2)3

ECTS:5

 

OKÖ207

Çocukta Oyun Gelişimi

CR:(2,0)2

ECTS:4

 

EGT209

Eğitim Sosyolojisi

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

EGT211

Öğretim İlke ve Yöntemleri

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

Bahar

 

OKÖ202

Erken Çoçukluk Döneminde Gelişim II

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

OKÖ204

Çocuk Edebiyatı

CR:(2,0)2

ECTS:4

 

OKÖ206

Matematik Eğitimi

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

OKÖ208

Çocuk Ruh Sağlığı

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

OKÖ210

Drama

CR:(2,2)3

ECTS:5

 

EGT212

Erken Çocukluk Tarihi

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

EGT214

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

Yıl 3

 

Güz

 

OKÖ300

Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi

CR:(2,2)3

ECTS:3

 

OKÖ301

Müzik Eğitimi I

CR:(1,2)2

ECTS:3

 

OKÖ303

Fen Eğitimi

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

OKÖ305

Görsel Sanatlar Eğitimi

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

İST307

İstatistik

CR:(2,0)2

ECTS:2

 

EGT309

Sınıf Yönetimi

CR:(2,0)2

ECTS:4

 

EGT311

Özel Öğretim Yöntemleri I

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

EGT313

Okul Deneyimi

CR:(1,4)3

ECTS:7

 

Bahar

 

OKÖ302

Özel Öğretim Yöntemleri II

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

OKÖ304

Müzik Eğitimi II

CR:(2,2)3

ECTS:3

 

OKÖ306

Materyal Geliştirme

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

İLT308

Etkili İletişim

CR:(3,0)3

ECTS:3

 

BİL310

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

CR:(2,0)2

ECTS:4

 

UYG312

Topluma Hizmet Uygulamaları

CR:(1,2)2

ECTS:3

 

EGT314

Özel Eğitim

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

EGT316

Ölçme Değerlendirme

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

Yıl 4

 

Güz

 

OKÖ401

Anne-Baba Eğitimi

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

OKÖ403

Araştırma Projesi I

CR:(1,2)2

ECTS:6

 

EGT405

Rehberlik

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

EGT407

Öğretmenlik Uygulaması I

CR:(2,6)5

ECTS:10

 

Bahar

 

OKÖ402

İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

OKÖ404

Araştırma Projesi II

CR:(1,2)2

ECTS:6

 

EGT418

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

CR:(2,0)2

ECTS:4

 

EGT420

Öğretmenlik Uygulaması II

CR:(2,6)5

ECTS:10

 

Seçmeli Dersler

 

OKÖ215

Okul Öncesinde Kaynaştırma Eğitimi

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

OKÖ411

Meslek Etiği

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

ÖKÖ415

Değerler Eğitimi

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

OKÖ406

Çocukları Tanıma Teknikleri

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

OKÖ408

Çocuk Hakları Eğitimi

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

OKÖ412

Çocuk ve Medya

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

 

Fakülte Tanıtım Videosu

Bilgiler
Fakülte
Eğitim Fakültesi
Bölüm
Okul Öncesi Öğretmenliği
Eğitim
Lisans
Süre
4
Ücret
- ₺
Burs
Evet
Akreditasyon
YÖK - YÖDAK
Eğitim Dili
Türkçe

Program Hakkında

Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü 2008–2009 Eğitim Öğretim yılında öğrenci almaya başlayan bir öğretmen yetiştirme programıdır. Uygulanan program, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu’nca belirlenmiş olan, 0–6 yaş çocuklarının gelişimleri, psikolojisi ve eğitimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı derslerden oluşmaktadır. Programda, geleceğin yaratıcı, bağımsız, girişimci, özgüven sahibi, yenilikçi ve değişime inanan, sosyal, ekip çalışması yapabilen, gelişmiş problem çözme becerilerine sahip bireylerini eğitecek olan okul öncesi öğretmenleri yetiştirilmektedir. Uygulanan programda, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu’nca belirlenmiş olan, 0-6 yaş çocuklarının gereksinimlerinin ve gelişim özelliklerinin belirlenmesi; belirlenen gereksinim ve gelişimsel özelliklere uygun eğitim programları hazırlama, uygulama ve değerlendirme; okul öncesi çocuklarının eğitiminde farklı yaklaşım ve uygulamalar; çocuklar ve aileleriyle yakın ilişkiler kurma; okul öncesi eğitiminde ailelerle işbirliği ve aile eğitimi; okul öncesi çocukları ve eğitimle ilgili sorunların çözümünde aileler, kurumlar ve diğer profesyonellerle işbirliği yapabilme konularında bilgi, beceri, olumlu tutum ve yeterlikler kazandırılması amaçlanmaktadır.           

Kariyer Olanakları

Mezunlarımız resmi ve özel anaokulları ile anasınıflarında okul öncesi eğitimi öğretmeni, yöneticisi ve uzman olarak çalışabilmektedir. Ayrıca diğer kamu kurum ve kuruluşlarına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen, yönetici ve uzman olarak da görev alabildikleri gibi, Okul Öncesi Eğitim kurumu, kurucusu ve sahibi olabilmektedirler. Bununla birlikte bölüm mezunlarımız akademik çalışmalarla uzmanlaştıkları alanlara göre çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarda görev almaktadırlar. Bunun yanı sıra oyuncak sektöründe, çocuk yayıncılığı alanlarında, özel eğitim merkezlerinde ve çocuk hakları konusunda çalışan kurumlarda da görev alabilmektedirler.   Mezunlarımız resmi ve özel anaokulları ile anasınıflarında okul öncesi eğitimi öğretmeni, yöneticisi ve uzman olarak çalışabilmektedir. Ayrıca diğer kamu kurum ve kuruluşlarına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen, yönetici ve uzman olarak da görev alabildikleri gibi, Okul Öncesi Eğitim kurumu, kurucusu ve sahibi olabilmektedirler. Bununla birlikte bölüm mezunlarımız akademik çalışmalarla uzmanlaştıkları alanlara göre çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarda görev almaktadırlar. Bunun yanı sıra oyuncak sektöründe, çocuk yayıncılığı alanlarında, özel eğitim merkezlerinde ve çocuk hakları konusunda çalışan kurumlarda da görev alabilmektedirler.

Öğrenci Görüşleri

Umut var ve hep olacak… Bizim bölümümüzün klasikleşmiş bir sözüdür. Biz bu sözü kendi hayatlarımız için söylemeyiz ama… Biz bu sözü bizim geleceğimiz olan çocuklar için söyleriz. Bu bölümdeki ilk dersimde bir hocam “Neden bu bölüm?” diye bir soru sormuştu bana. Sonra ardından “Sakın çocukları sevdiğim için deme, bu bölümde böyle bir cevap yoktur bu soruya.” dedi. Ben de bu bölümün ortaokul birinci sınıftan beri hayalim olduğunu söyledim ama net bir cevap verememiştim. Evet, bu bölüm benim hayalimdi. Araştırdığım birçok okulda Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü’ne çok önem verilmediğini gördüm. Girne Amerikan Üniversitesi’nde ise durum tam tersiydi. Okulda en çok ismini duyuran bölüm bizim bölümümüzdü. Neden mi? Çünkü hocalarımız kendi alanlarında fazlasıyla donanımlı hocalardı. Hocalarımızla birer arkadaş gibiydik. Bu bölüm öğrencileri için de geçerliydi. Alt sınıf, üst sınıf yoktu bizde. Hepimiz Okul Öncesi Öğretmeniydik. Hangimizin ne sorunu olursa olsun birbirimize yardım etmeyi başarırdık. Tabii ki bu yardımlar okul içinde kalmadı ve Kıbrıs’ı da aşıp Türkiye’deki okullara kadar elimizi uzattık. Yardımlarımız dışında en çok eğlenen ve en çok aktif olan bölümdük biz. Kermeslerimiz, 23 Nisan Şenliklerimiz, okullara kitap okumaya gidişlerimiz, okul yenilememiz, derslerdeki etkinliklerimiz… Kısacası okuduğum 4 sene boyunca hiç sıkılmadan ve durmadan bir şeyler yaptık. Sanmayın ki sadece biz yaptık. Bölüm Başkanımız Yrd. Doç. Dr. Oxana MANOLOVA YALÇIN, Öğr. Gör. Mehmet Ali ATEŞ, Öğr. Gör. Necla GÖKTAN, Doç. Dr. Neslihan DURMUŞOĞLU SALTALI usanmadan, yorulmadan, asla geri çevirmeden, her zaman destek olan ve her sıkıntımızda yanlarına koştuğumuz  bu hocalarımız olmasaydı bunların hiçbirini yapacağımızı düşünmüyorum. Şimdi ilk dersimde hocamın sorduğu soruya daha net bir cevabım var. Umudumuz olan çocuklarımızın eğitimlerinin ilk adımında yanlarında olup, onlara bir şeyler öğretip, öğrenmelerini izlemek paha biçilemez bir mutluluk ve ben bu mutluluğu tatmak için bu bölümdeyim. Hocalarımıza bizlere ışık olup bizleri iyi birer öğretmen olarak yetiştirdikleri için sonsuz teşekkür ediyorum. İyi ki Okul Öncesi…

Tuğçe BOZKURTOĞLU – 2018 Mezunu

 

 

Üniversite sınavlarına hazırlanırken bir özel üniversite hele de Kıbrıs’ta bir özel üniversite aklımın ucundan bile geçmemişti. Anlık alınan bir karar ile Adaya geldim. Heyecanlı, korkak, Türkiye ile farklı noktaları olduğu için birazda şaşkındım. Okul ortamındaki sıcaklık, bölümde kısa sürede yakalanan aile ortamı ile Ada’ya ve okuluma alıştım. Bu alışma sürecinde bölüm hocalarımın özellikle de Öğr. Gör. Aytaç DİLEK hocamın katkısının altını çizmeden geçemem. Kıbrıs hayatımın bana çok şey kattığını ve fazlasıyla verimli geçirdiğimi düşünüyorum. Neden mi? Çünkü dört yılda eğlenerek öğrendim, çocukların yüksek yararını düşünen nitelikli bir öğretmen olmak için nitelikli akademisyenlerden doğru bir eğitim aldım. Çocukları sevmenin yeterli olmayacağını işimizi sevmenin önemini kavradım. Çocuk haklarını ışığım olarak görme bilincine sahip oldum. Oyuncak değil `eğitici materyal`ler yaptım. Kazanımları kazandırmak için sunumlar hazırladım. Farkındalık yaratmak için ve çocukların yararının düşünüldüğü bir dizi projelerde yer alarak dört seneyi bitirdim. Dolu dolu geçen dört senenin gururunu yaşadım ve yaşattım. Adadan ve okulumdan ayrıldığım için mutsuz olsam da geriye dönüp baktığımda her zaman yüzümü güldüren anıların varlığını hissediyorum. Böyle hissettirdiği için başta ailem olarak gördüğüm arkadaşlarıma ve değerli hocalarıma, Girne Amerikan Üniversitesine sonsuz teşekkür ederim. Ceren Alkan - 2016 Mezunu   Araf’a düşmüş bir ceylanın çaresizliğiyle, üniversitenin kapısından girdiğim o ilk gün geliyor şimdi aklıma. Ne yapacağını bilmeyen, her şeyden habersiz ve bir o kadarda korkak bir çocuk görüyorum arkama dönüp baktığımda. Tek derdi tek gayesi bitirebilecek miyim? Sorusuna yanıt bulabilmek. Zayıf, çelimsiz ve korkak olan bu çocuk kafasında bu duygu ve düşüncelerle kapıdan girerken, dört yıl sonra bambaşka biri olarak dışarı çıkacaktı. Dört yıl boyunca derslerinde başarılı olan, çok güzel ve sıcak arkadaşlıklar kuran ve bu arkadaşlıkları ömür boyu sürdürmek isteyen. Grup arkadaşlarıyla birlikte tez yazıp bu tezi ulusal bir kongrede sunan. Fotoğrafçılık hobisini profesyonelliğe çeviren. Ayrıca çocukluk hayali olan bir kitabı yine bu yıllar içinde kaleme alıp yayımlatan, gördüğü yanlışlıkları eleştirmekten çekinmeyen biri haline gelmişti. En önemlisi ise artık korkmuyordu. Önüne çıkacak her engeli aşabilecek gücün ve kudretin kendisinde var olduğunu çok iyi biliyordu. Girne Amerikan Üniversitesi ona çok şey kattı tabi oda kendisine. Gücün tanımı değişti bir anda gözünde. Keskin bakışların, dik duruşun, hacim ve kütlenin güç olduğuna inanmıyordu artık. Onun için bilgi güçtü. Bu gücün kaynağı ise kitaptı. Daha çok okudu, araştırdı, inceledi ve eleştirdi. Arkama dönüp baktığımda üniversite kapısından korkarak giren o çocuk. Üniversite kapısından çıkarken, kendi sınırlarını ne kadar aşabileceği duygusundan korkmaya başlamıştı. Üniversitede farklı kültürler tanıdı ve bir şeyi fark etti. İnsanı gerçek anlamda geliştirenin, bu farklılıklar olduğunu kavradı. Siyahıyla, beyazıyla kırk milletten insan gördü, bir kampüsün içinde. Mükemmel hocalar tanıdı ve hepsinden öğreneceği çok şey vardı. Sadece akademik anlamda da değil; insanlık, yardımlaşma ve paylaşma anlamında.  Şimdi yeni mezun olmuş bir öğretmen olarak satırlarıma Ulu Önder Atatürk’ün sözleriyle son vermek istiyorum… “ Cumhuriyet sizden "fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür" nesiller ister… Burhan Külcü - 2016 Mezunu   BENİM HİKAYEM İnsan hayatı, uzunlu kısalı hikayelerden meydana gelir. Her insanın ayrı ayrı hayat hikayeleri, dönüm noktaları vardır. Benim okul öncesi bölümünü seçme hikayem ise ilkokul yıllarıma dayanıyor.  Okul öncesine kaydım yapılacakken, bir anda 6 yaşında olmama rağmen  ilkokula başlamam eğitim hayatımın başlangıcın hiç hatırlamak istemediğim anılara dönüşmesine sebep oldu. Bu süreçte ince motor becerilerim gelişmediği için kalem tutamıyordum. Yazı yazamıyordum ve hep arkadaşlarımın gerisinde kalıyordum. İlkokul dönemim boyunca annem ve babam okul öncesi öğretmenim oldular. Babam her gece resim çizdiriyor, annem hamur yoğurup benim hamura şekiller vermemi sağlıyor, aynı zamanda yazı yazdırıyordu. İlkokul yıllarım, okul öncesi eğitim kurumuna gitmediğim için adeta zehir olmuştu. İlk okul ve ortaokul boyunca hiç parlak bir öğrenci olamamış, hep orta düzeyde bir öğrenci olmuştum. Daha sonra lise sınavlarına girdim. Kendi kendime dedim ki, benim yaşadığımı başka hiçbir çocuk yaşamayacak ben okul öncesi öğretmeni olacağım. O anda karar verdim ve Anadolu Kız Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi bölümünü okudum. Öyle bir okudum ki ilk defa kendimi gösterebildiğimi gördüm. Ardından Üniversite sınavlarına hazırlandım çok ama çok çalıştım. Sınava girdim.Sonuçların açıklanacağı gün geldi. Bilgisayarımı açtım Ösym şifremi girdim. Girne Amerikan Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliğini kazandınız yazıyordu. Hemen aileme sarıldım ve sevinçten ağlamaya başladım. Gece boyunca sevincimden uyku tutmadı. Günler geçtikçe işlemleri hallettim ve çabucak Girne’ye gidiş vakti geldi. Valizler toparlandı, akrabalarla, arkadaşlarla vedalaşıldı ve o uçağa binildi. Aktarma uçuşum sırasında Kıbrıs’ta ne işim var, ne yapacağım, nasıl olacak, sürekli bu düşünceler beynimin bir köşesinde beni yiyip bitiriyordu. Ercan’a varmıştım. Okulum beni unutmamıştı. Hemen okul servisine bindim. Kalacağım yeri ayarladım. Ertesi gün okul kaydımı yaptırdım. Bir hafta sonra okula başladım. Benim için zorlu bir alışma süreci olacaktı. Sudan çıkmış balık gibiydim. Aile özlemi bir taraftan, hiç tanımadığım bilmediğim insanlarla aynı ortamda olmanın sıkıntısı bir taraftan ve derslerin ağırlığı, trafiğin ters akması, ada psikolojisi denen o duygu... Neyse ki bölümümü seviyordum, Öğretmenlerim mükemmel insanlardı. Bizlere Akademisyen kimliklerinden ayrı olarak aile gibi oldular. Bu Girne Amerikan Üniversitesini en büyük sevme nedenimdi. Bir seneyi bu şekilde tamamlamıştım. İkinci senemde ise Kıbrıs’ın güzelliklerini fark etmeye başladım. Alan derslerimi almaya başladıktan sonra kendimi daha iyi hissettim. Bölümümün ne kadar önemli olduğunun farkındaydım. Çocukların geleceklerini ne kadar etkileyeceğimi kendimden biliyordum. Benim yaşadığımı hiçbir çocuğun yaşamasını istemiyordum. Bundan dolayı birinci sınıftan itibaren her derse ciddiyetle, sınıf geçmek için değil, öğrenmek için çalışıyordum ve öyle de yaptım. Dört sene boyunca Okul Öncesi Bölümü olarak çok güzel işlere, mükemmel sosyal sorumluluk projelerine imza attık. Sadece teorik olarak değil, yaparak yaşayarak öğrendik. Bu süreçte çocuk hakları ışığımız oldu. Her birimiz değer vermeyi, farklılıklara saygıyı öğrendik. Çok çalıştık. Çok özveri gösterdik. Uykusuz gecelerimiz oldu. Dört yıllık süreç boyunca her duyguyu yaşadık. Bir çok sıkıntı çektik. Sonunda da mezun olarak mükafatımızı aldık.  Mükemmel bir okuldan , çok ama çok önemli bir bölümden birincilikle mezun olmanın gururu,  harika bir öğrencilik hayatı, Kıbrıs’ın doğal güzellikleri, hiç unutamayacağım denizi, hellimi, Kıbrıslı arkadaşlarımın şivesi kısacası en küçük ayrıntıları bile unutmayacağım. Geriye dönüp baktığımda sadece iyi ki diyorum İYİ Kİ GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ, İYİ Kİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ. Bunları bizlere söyleten, okulumuzu, bölümümüzü canımız gibi sevdiren hocalarımıza selam olsun. Çocuk Hakları Işığımız Olsun.

Kübra KOCAHÜSEYİNOĞLU - 2016 Mezunu  

 

Tercihim

Okul Öncesi Öğretmenliği 0-6 yaş çocukların sosyal, duygusal, kişilik, özbakım, bedensel, bilişsel ve dil gelişimlerini mümkün olan en üst düzeye yükseltmeyi amaçlayan; çocuklara aktif öğrenme deneyimleri ve oyun yoluyla eğitsel yaşantılar sunan, eğlenerek öğrenmelerini ve gelişmelerini sağlayan bir öğretmenlik programıdır. Bu programın amacı da yukarıda sayılan alanları maksimum düzeyde destekleyebilecek ve geliştirebilecek alanında uzman öğretmenler yetiştirmektir. Bu mesleği yapabilmek için sadece çocukları sevmenin yeterli olmadığının; bunun yanı sıra öğretmenlik mesleğini de sevmeniz gerektiğini unutmamanız gerekmektedir. Zira mesleğinizi severseniz mesleğinizin gereklerini de severek yerine getirmiş olursunuz. Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü işte bu aşamada size bir şans veriyor.   Bu programı tercih edecek olan öğrenciler alanında uzman ve yaşam boyu eğitimi benimsemiş bir kadro ile 4 yıllık üniversite yaşamlarını birlikte geçirecekler.  Şu an KKTC’de birçok üniversitede Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü öğrenci kabul etmektedir. Fakat Girne Amerikan Üniversitesi birçok yönü ile diğer üniversitelerden ayrılmaktadır. Gerek öğrencilere sunulan imkanlar, gerekse öğrencilere ayrılan vakit ve hocaların öğrencilerin gelişimlerini yakından takip etmeleri, GAÜ’den mezun olan öğrencilere diğer mezunların yanında belirgin bir  fark katmaktadır.   Öte yandan gerek bölüm içerisinde gerekse okul dışında gerçekleştirilen etkinliklere öğrencilerin yönlendirilmesi ve ders dışında öğrenmelerinin sağlanması da öğrencilerin akademik gelişimleri destekler niteliktedir.   Uzman eğitim kadromuz ve eğitim gönüllülerimizle sizleri bekliyoruz. Gelin büyük bir aile olalım ve bu alanda birlikte fark yaratalım.   Yrd. Doç. Dr. Azize Ummanel Okul Öncesi Öğretmenliği Bölüm Başkanı   

Bölüm Dersleri

Yıl 1

 

Güz

 

OKÖ101

Okul Öncesi Eğitime Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

OKÖ103

İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

OKÖ105

Psikoloji

CR:(2,0)2

ECTS:5

 

TÜRK101

Türkçe I:yazılı Anlatım

CR:(2,0)2

ECTS:2

 

TAR101

Atatürk İlk. ve İnk. Tar.-I

CR:(2,0)2

ECTS:2

 

BIL103

Bilgisayar I

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

EFL101

Yabancı Dil I

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

EGT115

Eğitim Bilimlerine Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

Bahar

 

OKÖ102

Anne-Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

TÜRK102

Türkçe Iı:sözlü Anlatım

CR:(2,0)2

ECTS:2

 

TAR102

Atatürk İlk. ve İnk. Tar.-Iı

CR:(2,0)2

ECTS:2

 

BİL104

Bilgisayar II

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

EFL102

Yabancı Dil II

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

EGT112

Okulöncesi Eğitimde Farklı Yaklaşım ve Uygulamalar

CR:(2,0)2

ECTS:6

 

EGT114

Eğitim Psikolojisi

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

Yıl 2

 

Güz

 

OKÖ201

Anne Çocuk Beslenmesi

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

OKÖ203

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

OKÖ205

Yaratıcılık ve Geliştirilmesi

CR:(2,2)3

ECTS:5

 

OKÖ207

Çocukta Oyun Gelişimi

CR:(2,0)2

ECTS:4

 

EGT209

Eğitim Sosyolojisi

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

EGT211

Öğretim İlke ve Yöntemleri

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

Bahar

 

OKÖ202

Erken Çoçukluk Döneminde Gelişim II

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

OKÖ204

Çocuk Edebiyatı

CR:(2,0)2

ECTS:4

 

OKÖ206

Matematik Eğitimi

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

OKÖ208

Çocuk Ruh Sağlığı

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

OKÖ210

Drama

CR:(2,2)3

ECTS:5

 

EGT212

Erken Çocukluk Tarihi

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

EGT214

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

Yıl 3

 

Güz

 

OKÖ300

Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi

CR:(2,2)3

ECTS:3

 

OKÖ301

Müzik Eğitimi I

CR:(1,2)2

ECTS:3

 

OKÖ303

Fen Eğitimi

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

OKÖ305

Görsel Sanatlar Eğitimi

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

İST307

İstatistik

CR:(2,0)2

ECTS:2

 

EGT309

Sınıf Yönetimi

CR:(2,0)2

ECTS:4

 

EGT311

Özel Öğretim Yöntemleri I

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

EGT313

Okul Deneyimi

CR:(1,4)3

ECTS:7

 

Bahar

 

OKÖ302

Özel Öğretim Yöntemleri II

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

OKÖ304

Müzik Eğitimi II

CR:(2,2)3

ECTS:3

 

OKÖ306

Materyal Geliştirme

CR:(2,2)3

ECTS:4

 

İLT308

Etkili İletişim

CR:(3,0)3

ECTS:3

 

BİL310

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

CR:(2,0)2

ECTS:4

 

UYG312

Topluma Hizmet Uygulamaları

CR:(1,2)2

ECTS:3

 

EGT314

Özel Eğitim

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

EGT316

Ölçme Değerlendirme

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

Yıl 4

 

Güz

 

OKÖ401

Anne-Baba Eğitimi

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

OKÖ403

Araştırma Projesi I

CR:(1,2)2

ECTS:6

 

EGT405

Rehberlik

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

EGT407

Öğretmenlik Uygulaması I

CR:(2,6)5

ECTS:10

 

Bahar

 

OKÖ402

İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

OKÖ404

Araştırma Projesi II

CR:(1,2)2

ECTS:6

 

EGT418

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

CR:(2,0)2

ECTS:4

 

EGT420

Öğretmenlik Uygulaması II

CR:(2,6)5

ECTS:10

 

Seçmeli Dersler

 

OKÖ215

Okul Öncesinde Kaynaştırma Eğitimi

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

OKÖ411

Meslek Etiği

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

ÖKÖ415

Değerler Eğitimi

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

OKÖ406

Çocukları Tanıma Teknikleri

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

OKÖ408

Çocuk Hakları Eğitimi

CR:(2,0)2

ECTS:3

 

OKÖ412

Çocuk ve Medya

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

 

Fakülte Tanıtım Videosu

Sormak istediklerin burada

Sıkça sorulan sorular sayfamıza bir göz at. Birçok sorunun cevabı orada.

Aradığın tüm bilgiler burada

Girne Amerikan Üniversitesi kitapçığını PDF formatında indirebilirsin.