HAZIRLIK OKULU

Üniversitemiz ilgili üniversiteler ve yurtdışındaki diğer yüksek öğretim kuruluşları ile akademik anlaşmalar gerçekleştirmeye ve bu anlaşmalar neticesinde öğrenci ve akademisyen değişim programına yönelik bir politika izlemektedir.

A2 Kuru

 

Can-do Düzey A2

Ders Tanımı

Seviye A2, dil yeterliliğini oluşturmayı ve daha da geliştirmeyi amaçlayan temel düzeyde bir kurstur. Diller için Avrupa Ortak Referans Çerçevesine göre A2 Aşaması düzeyinde (CEFR), bu aşamada daha yüksek bir yeterlilik seviyesine doğru ilerliyor. On dört haftalık bir modüldür. 

Her hafta 22 saat eğitim ile kurs.

Kurs Hedefi

Kurs, öğrencilerin yüksek düzeyde genel bir İngilizce dil yeterliliği elde etmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Avrupa Ortak Referans Çerçevesinde A2 düzeyi olarak tanımlanan Temel Kullanıcı Diller (CEFR), insanları selamlamak, hakkında soru sormak gibi sosyal dil işlevlerini geliştirmek çalışma ve boş zaman, davet yapma.

Kurs Hedefleri

Kurs, hedefine on dört haftalık bir tam akademik modülde ulaşmayı amaçlamaktadır öğrencilerin dil becerilerini geliştirerek: 

Basit metinleri* ve çok sık kullanılan bir dizi kelimeyi** bağlam içinde okuyun ve anlayın.

OKUMA

  • Konuşmanın yavaş ve dikkatli bir şekilde ifade edildiği, bildik konulardaki kısa sözlü metinleri takip edin. (DİNLEDİĞİNİ ANLAMA)
  • Bilinen konularda basit ve doğrudan bilgi alışverişi gerektiren basit ve rutin görevlerde iletişim kurun. (KONUŞUYORUM)
  • Uygun sözcükleri kullanarak bildik konularda basit, tutarlı paragraflar yazın**. (YAZI)
  • Günlük yüksek frekanslı kelime dağarcığını** ve ara sıra tutarsızlıklara izin veren temel gramer yapılarını biraz kontrol edin. (İNGİLİZCE KULLANIMI)
  • *Basit bir metin, bu düzeyde sıklıkla kullanılan gramer yapılarında 150 – 250 kelimelik bir metindir.

Öğrenci Öğrenme Çıktıları (SLO'lar)

Öğrenci Öğrenme Çıktıları (SLO'lar), öğretimin bir sonucu olarak öğrencilerin dil ile neler bileceklerinin veya yapabileceklerinin açıklamalarıdır. Bir öğrenci öğrenme çıktısı, gözlemlenebilir ve ölçülebilir dil becerileri açısından yazılır. Aşağıdaki tablo SLO'ları Makro becerilerine göre listeler.

Konuşma

  • Kişisel ayrıntılar (örneğin aile, eğitim geçmişi, iş, sahip olunan şeyler) ve insanların işte ve boş zamanlarında neler yaptıkları hakkında bilgi verebilir ve isteyebilir.
  • Restoran, kafe ve mağazalarda gereksiz çaba harcamadan bilgi isteyebilir ve basit işlemler yapabilir.
  • Zamanları (bir buçuk, çeyrek, beş, on, yirmi, yirmi beş, bitiş/geçmiş ve yaklaşık kullanarak) ve tarihleri kontrol edebilir ve iletebilir.
  • Geçmiş olaylar / faaliyetler hakkında gerçek ve kişisel bilgiler sağlayabilir ve isteyebilir.
  • Dünya ve geçmiş olaylar hakkındaki belirli bilgileri kontrol edebilir ve düzeltebilir.
  • Basit bir nokta listesinde bir hikaye anlatabilir veya bir şeyi açıklayabilir.
  • Pratik talepler hakkında doğrudan olgusal bilgileri kontrol edip iletebilir ve miktarları, sayıları ve fiyatları yeterince kolaylıkla ele alabilir.
  • Sınırlı bir dizi ortak ifadeyi kullanarak nazik davetler/teklifler ve önerilerde bulunabilir ve bunlara yanıt verebilir.
  • Tanıdık durumlarda bir dizi istekte bulunabilir ve bunlara yanıt verebilir.
  • Kendini ve başkalarını, yerleri ve şeyleri kısa ifadelerle tanımlayabilir* ve karşılaştırabilir. ** (ör. fiziksel görünüm, giysiler, duygular, mevcut aktivite)
  • İyelik sıfatları, iyelik zamirleri kullanarak nesnelerin sahipliğini sorabilir ve belirtebilir, bu kimin/bunlar kimin?

Dinleme

  • Çok kısa bir konuşmadan ilgili genel ve özel bilgileri çıkarabilir.
  • Öngörülebilir günlük meselelerle ilgili kısa sözlü metinlerdeki temel bilgileri kaydedebilir (örneğin kişisel ayrıntılar, tercihler, seyahat, yerler, saat ve tarih, sayılar ve fiyatlar).
  • Bilinen konularla ilgili kısa monologları görsel destekle takip edebilir ve hangi resimlerden bahsedildiğini belirleyebilir.

Okuma

  • İnsanlar, rutinler, eğlenceler ve yerler ile ilgili belirli ilgili bilgileri belirlemek (ve not etmek) için kısa ve basit bir metni tarayabilir.
  • Eğlenceleri, olayları ve yerleri anlatan kısa makalelerden belirli olgusal ayrıntıları öğrenmek ve değiş tokuş etmek için aktif olarak okuyabilir.
  • Konuyu, ana fikri ve genel organizasyonu belirlemek için kısa basit metinleri önizleyebilir.

Yazma

  • Yazım ve noktalama işaretlerini doğru kullanarak kişisel bilgileri (örneğin aile, insanlar, mülkler ve yerel çevre hakkında) sağlayan ve isteyen kısa basit e-postalar yazabilir.
  • Kendisinin ve başkalarının alışkanlıkları, rutinleri ve tercihleri hakkında bilgi veren bir dizi basit cümle yazabilir.
  • Bir işin temel özelliklerini açıklayan tutarlı bir analitik paragrafın taslaklarını ve gözden geçirilmiş son taslağını üretebilir.
  • Sebep ve sonucu göstermek için so ve çünkü kullanarak cümleler yazabilir, doğru noktalama işaretleri ile.
  • Tanıdık sayılabilen ve sayılamayan isimlerle a/an, the or no artikelini uygun şekilde kullanabilir.
  • Bilindik bir konuda serbest yazı yoluyla fikir üreterek yazmayı planlama sürecini başlatabilir.
  • Akran ve eğitmen geri bildirimlerini anlayıp uygulayarak ve basit mekanik ve gramer hataları için kendi yazısını kontrol ederek yazıyı gözden geçirebilir.
  • Kelime Bilgisi ve Gramer Sabah, on gibi sınırlı sayıda* edat ve zaman ifadesinin kontrolünü gösterebilir. Pazar akşamı, yazın, hafta sonları,