HAZIRLIK OKULU

Üniversitemiz ilgili üniversiteler ve yurtdışındaki diğer yüksek öğretim kuruluşları ile akademik anlaşmalar gerçekleştirmeye ve bu anlaşmalar neticesinde öğrenci ve akademisyen değişim programına yönelik bir politika izlemektedir.

B2 Kuru

 

Yapılabilir İfadeler B2

Ders Tanımı

ELI 104, Diller için Avrupa Ortak Referans Çerçevesine (CEFR) göre B2 Eşik seviyesinde dil yeterliliğini oluşturmayı ve daha da geliştirmeyi amaçlayan orta seviye bir derstir. Her hafta 2 saat eğitim ile on dört haftalık bir sömestr dersidir.

Kurs Hedefi

Kurs, öğrencilerin Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesinde (CEFR) B2 seviyesi olarak tanımlanan dilin daha yüksek Bağımsız Kullanıcısına yol açan genel bir İngilizce dil yeterliliğine ulaşmalarına yardımcı olmayı, görüşler ve planlar için nedenler ve açıklamalar sunmayı ve deneyimleri ve olayları tanımlamayı amaçlamaktadır. .

Kurs Hedefleri

Kurs, öğrencilerin aşağıdaki dil becerilerini geliştirerek on dört haftalık bir tam yarıyılda hedefine ulaşmayı amaçlamaktadır: Çok çeşitli genişletilmiş metinleri okuyun ve anlayın. 

(OKUMA)

  • Bir dizi konuda uzun konuşmaları ve monologları dinleyin, konuşmanın tanıdık bir aksanla açıkça ifade edilmesi koşuluyla hem genel mesajları hem de belirli ayrıntıları tanımlayın. (DİNLEDİĞİNİ ANLAMA)
  • Basit bir konuşma yapın ve tanıdık bir konuda uzun sözlü iletişimlere katılın, çoğu zaman zorlanmadan takip edin ve anlamı makul bir kesinlikle iletin. (SÖZLÜ ÜRETİM)
  • Tamamen gelişmiş bir yanıtta uygun sözcükleri kullanarak birden fazla paragraf içeren tutarlı ve tutarlı metinler oluşturun. (YAZI)
  • Daha az bilinen konularda iletişim kurarken esneklik sınırlı olsa da, çeşitli konularda iletişim kurmak için yeterli miktarda sözcük dağarcığı ve gramer yapısı kullanın. (İNGİLİZCE KULLANIMI)
  • *Uzatılmış metin, bu düzeyde sıklıkla kullanılan gramer yapılarında 400 – 800 kelimelik bir metindir.

Öğrenci Öğrenme Çıktıları (SLO'lar) 

Öğrenci Öğrenme Çıktıları (SLO'lar), öğretimin bir sonucu olarak öğrencilerin dil ile neler bileceklerinin veya yapabileceklerinin açıklamalarıdır. Bir öğrenci öğrenme çıktısı, gözlemlenebilir ve ölçülebilir dil becerileri açısından yazılır. Aşağıdaki tablo SLO'ları Makro becerilerine göre listeler.

Konuşma

  • Arka plan vermek ve olayların sırasını netleştirmek için çeşitli anlatı zamanlarını kullanarak geçmiş deneyimleri ve olayları anlatabilir.
  • Kitaplar, yerler, insanlar ve eşyalar gibi konulardaki tutumları tartışırken, açıklamaları ve görüşlerin gerekçelerini yeterince kolaylıkla ifade edebilir.
  • Bir kişinin fiziksel görünümü ve karakteri hakkında ayrıntılı açıklamalar ve görüşler isteyebilir ve bunları sağlayabilir.
  • Eğitim geçmişim ve deneyimim de dahil olmak üzere benim (ve başkalarının) hayatındaki olayları tanımlamak için biyografik bilgiler verebilir.
  • Bir sohbete katılırken basit bir şekilde katıldığını, sempati duyduğunu, memnuniyet duyduğunu ve şaşırdığını ifade edebilir.
  • Farklı kültür ve topluluklara ait kural ve gelenekleri tanımlayabilir.
  • Yükümlülük derecelerini ifade edebilir, izin isteyebilir ve verebilir, çeşitli ifadeler ve kiplik fiiller kullanarak önerilerde bulunabilir ve bunlara yanıt verebilir.
  • Mevcut ve geçmiş durumlar hakkında spekülasyon yaparken kesinlik derecelerini ifade edebilir.
  • Gelecekteki durumlar (gerçek ya da hayali) hakkında konuşurken ya da tahminler, planlar ve düzenlemeler yaparken tutum ve düşüncelerini yeterince kolaylıkla açıkça ifade edebilir.
  • Çeşitli ifadeler kullanarak günlük durumlarda önerilerde bulunabilir ve tavsiyelerde bulunabilir.

Dinleme

  • Genişletilmiş bir konuşmayı dinleyebilir ve konuşmacıların görüş ve tutumlarını belirleyebilir.
  • Konuşmaları ve monologları dinleyebilir ve bağlamsal ipuçlarından ana fikirleri çıkarabilir.
  • Radyo/TV haber başlıklarını ve hava durumu tahminlerini takip edebilir ve önemli olgusal bilgileri kaydedebilir.
  • Genişletilmiş bir konuşmayı veya monolog dinleyip takip edebilir ve önemli olgusal bilgileri kaydedebilir.
  • İnsanların deneyimleriyle ilgili kısa metinleri dinleyebilir ve bunları yazılı yönlendirmelerle yeniden anlatabilir.

Okuma

  • Bir metnin bölümlerini cümle düzeyinde ayrıntılı olarak inceleyerek anlamı analiz edebilir (daha yüksek bir anlayış düzeyi geliştirmek için).
  • Deyimsel sözcük öğelerini (öbek fiiller gibi) bulmak için uzun bir metni tarayabilir ve bağlamsal ipuçlarını kullanarak anlamlarını çıkarabilir.
  • Genişletilmiş bir metni okuyup anlayabilir ve içerikle ilgili görüş belirtebilir.
  • Metin içeriğindeki benzerlikleri ve farklılıkları belirlemek ve tartışmak için benzer bir temanın genişletilmiş metinlerini** okuyabilir ve anlayabilir.
  • Bir metinde istenen bilgileri bulabilir ve bu bilgileri kişisel veya toplumsal bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
  • Genişletilmiş bir metni (başlıklara ve görsellere bakarak, onunla ilgili sorular sorarak, tahminlerde bulunarak) önizleyebilir ve ardından fikirlerini doğrulamak için okuyabilir.
  • Halka açık yerlerde ve ürünlerde bulunan çok çeşitli işaretleri ve etiketleri okuyabilir ve anlayabilir*.
  • Genişletilmiş bir metni okuyup anlayabilir ve en önemli ayrıntıları not edebilir.

Yazma

  • 3 ila 4 paragrafta ayrıntılı, tutarlı ve tutarlı bir tartışmacı makale üretebilir.
  • Görüşünü ifade edebilir ve bu görüşü desteklemek için nedenler ve nedenleri desteklemek için belirli ayrıntılar verebilir.
  • Tez cümlesi, konu cümleleri, destekleyici detaylar ve sonuç ile uygun bir giriş kullanabilir.
  • Parçalardan kaçınarak basit, bileşik ve karmaşık olmak üzere çeşitli cümle türlerini kullanarak yazabilir ve cümleler üzerinde çalışabilir.
  • Tartışmacı bir makalenin her paragrafını, bir taslağı izleyerek aşamalar halinde hazırlayabilir.
  • Fikirleri listeleyerek, seçerek ve organize ederek ve bunları bir taslak haline getirerek yazmayı planlayabilir.
  • Akran ve eğitmen geri bildirimlerini anlayıp uygulayarak ve geçiş sinyallerini, destekleyici ayrıntıları ve çeşitli cümle türlerini kontrol ederek yazıyı gözden geçirebilir.

Kelime Bilgisi ve Gramer

  • Gelmek, el koymak, sona ermek vb. gerçek, deyimsel, ayrılabilir, ayrılmaz deyimsel fiilleri anlayabilir ve kullanabilir.
  • Şimdiki mükemmel sürekli zamanı güvenle kullanabilir ve bu formdan yararlanarak yazılı cümleler kurabilir.
  • Adi ve güçlü sıfatları anlayabilir, kullanabilir ve bunlardan yararlanarak yazılı cümleler kurabilir.