HAZIRLIK OKULU

Üniversitemiz ilgili üniversiteler ve yurtdışındaki diğer yüksek öğretim kuruluşları ile akademik anlaşmalar gerçekleştirmeye ve bu anlaşmalar neticesinde öğrenci ve akademisyen değişim programına yönelik bir politika izlemektedir.

B1 Kuru

 

Yapılabilir İfadeler B1

Ders Tanımı

ELI 103, Avrupa Ortak Referans Çerçevesine göre B1 Aşaması düzeyinde dil yeterliliğini oluşturmayı ve daha da geliştirmeyi amaçlayan bir orta öncesi seviye kursudur. Diller (CEFR), CEFR'de B2 Eşik Düzeyine ilerliyor. Her hafta 18 saat eğitim verilen yedi haftalık bir modül kursudur.

Kurs Hedefi

Kurs, öğrencilerin, Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesinde (CEFR) düşük B1 seviyesi olarak tanımlanan dilin Başlangıç Bağımsız Kullanıcısına yol açan genel bir İngilizce dil yeterliliği elde etmelerine yardımcı olmayı, konuşma becerilerini geliştirmeyi, fikirleri ifade etmeyi ve öğrenenlerin çeşitli sorunlarla başa çıkmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. öngörülemeyen bir dille karşılaştıkları sorunlar ve durumlar.

Kurs Hedefleri

  • Kurs, öğrencilerin aşağıdaki dil becerilerini geliştirerek on dört haftalık bir tam akademik dönemde hedefine ulaşmayı amaçlamaktadır:
  • Çeşitli metinlerin ana fikirlerini okuyun ve anlayın*. (OKUMA)
  • Açık ve nispeten yavaş bir konuşmayla verilen bir dizi bildik meselenin ana noktalarını ve basit olgusal ayrıntılarını anlayın. (DİNLEDİĞİNİ ANLAMA)
  • Tanıdık konularda sohbet edin, kişisel görüşlerinizi ifade edin ve bilgi alışverişinde bulunun. (KONUŞUYORUM).
  • Yeterince geliştirilmiş bir yanıtta uygun sözcükleri kullanarak tanıdık konularda paragraflara bölünmüş kısa bağlantılı metinler üretin. (YAZI)
  • Küçük tutarsızlıklar ile sınırlı bir kelime dağarcığı ve dilbilgisi yapılarının kontrolünü gösterin. (İNGİLİZCE KULLANIMI)
  • * Bu seviyede sık kullanılan gramer yapılarında 250-500 kelimelik orta uzunlukta metinler.

 Öğrenci Öğrenme Çıktıları (SLO'lar)

Öğrenci Öğrenme Çıktıları (SLO'lar), öğretimin bir sonucu olarak öğrencilerin dil ile neler bileceklerinin veya yapabileceklerinin açıklamalarıdır. Bir öğrenci öğrenme çıktısı, gözlemlenebilir ve ölçülebilir dil becerileri açısından yazılır. Aşağıdaki tablo SLO'ları Makro becerilerine göre listeler.

Konuşma

  • Basit bir anlatıyı veya betimlemeyi doğrusal bir olay dizisi olarak makul derecede akıcı bir şekilde ilişkilendirebilir.
  • Öncelikler, alternatifler, ihtiyaçlar ve ihtiyaç duyulan kesin miktarlar ile ilgili rutin konularda biraz güvenle sözlü olarak iletişim kurabilir. (Örneğin, yemek pişirmek veya parti vermek için ne ve ne kadar satın alınacağına dair karar).
  • Tanıdık yerlerin olumlu ve olumsuz yanlarını sıralayabilir ve bu yerler hakkında kısaca fikir verebilir.
  • Tanıdık yerlerde hizmet ve bilgi talebinde bulunarak ve neye ihtiyacı olduğunu ayrıntılı olarak açıklayarak işlemleri halledebilir.
  • Kendisinin ve diğer insanların umutlarını, isteklerini, niyetlerini, planlarını ve kararlarını sorabilir ve ifade edebilir.
  • Duyguları ve tepkileri ifade ederek nispeten kolaylıkla deneyimlerini tanımlayabilir ve sorabilir.
  • Bir dizi sıfat kullanarak insanları, yerleri ve nesneleri tanımlayabilir ve karşılaştırabilir.
  • Tekrardan kaçınmak için tanıdık kelimelerin eşanlamlılarını ve zıt anlamlılarını kullanarak, tanıdık konulardaki fikirleri ifade edebilir ve bunlara yanıt verebilir.
  • Yerler için ayrıntılı yön sorabilir ve verebilir.
  • Kendisinin ve başkalarının sorumluluklarını ve taahhütlerini tanımlarken yükümlülük derecelerini ifade edebilir.
  • Bir dizi yaygın ifadeyi kullanarak günlük sorunlar hakkında tavsiye verebilir ve önerilerde bulunabilir.
  • Hangi noktalara odaklanmanın en önemli olduğunu anlamak için pasif veya aktif fiil formlarını kullanarak bir süreçteki ana noktaları etkili bir şekilde aktarabilir.
  • Belirli eylem ve olayların gelecekteki olasılıkları ve sonuçları hakkında konuşabilir.

Dinleme

  • Bir hikaye hakkında tahminlerde bulunabilir ve doğru olup olmadığını kontrol etmek için dinleyebilir.
  • Gündelik durumlar hakkında uzun, yavaş ve net bir şekilde yürütülen bir konuşmanın konusundaki değişiklikleri takip edebilir. (ör. sağlık, iş, kaza)
  • Genişletilmiş konuşmaları ve röportajları dinleyebilir ve hem genel mesajları hem de belirli ayrıntıları tanımlayarak günlük konular hakkında doğrudan doğruya dayalı bilgileri anlayabilir.
  • Kaydedilmiş kısa pasajları dinleyebilir ve bağlamsal ayrıntılardan ne kastedildiğini veya atıfta bulunulduğunu anlayabilir.

Okuma

  • Orta uzunlukta bir metinden olgusal ayrıntıları öğrenmek ve aktarmak için okuyabilir**.
  • Orta uzunlukta bir genel ilgi makalesini okuyabilir, yeni sözcükler bulabilir ve bağlamdan anlamlarını çıkarabilir.
  • Orta uzunlukta bir makaleyi özü için okuyabilir ve metne kendi görüş / tepkileriyle yanıt verebilir.
  • İstenen bilgileri bulmak için daha uzun metinleri tarayabilir ve ayrıca belirli bir görevi yerine getirmek için bir metnin farklı bölümlerinden veya farklı metinlerden bilgi toplayabilir.
  • Bir haberin ya da makalenin içeriği hakkında tahminlerde bulunabilir ve doğruluğunu kontrol etmek için okuyabilir.
  • Konuyu, ana fikri ve genel organizasyonu belirlemek için başlık, başlıklar, giriş paragrafı ve görsel desteği kullanarak orta uzunlukta bir makaleyi önizleyebilir.

Yazma

  • 3 paragrafa kadar tutarlı ve tutarlı bir metinde geçmiş deneyimlerin veya olayların öyküsel bir anlatımını yazabilir.
  • Olayların arka planını verebilir, ardından ana olayları uygun şekilde geçmiş basit ve geçmiş sürekli kullanarak açıklayabilir. 
  • Ayrık öğeleri birleştirebilir