HAZIRLIK OKULU

Üniversitemiz ilgili üniversiteler ve yurtdışındaki diğer yüksek öğretim kuruluşları ile akademik anlaşmalar gerçekleştirmeye ve bu anlaşmalar neticesinde öğrenci ve akademisyen değişim programına yönelik bir politika izlemektedir.

A1 Kuru

 

Yapılabilir ifadeler Düzey A1

Ders Tanımı

A1 Seviyesi, öğrencilere kendilerini geliştirebilecekleri bir temel sağlamayı amaçlayan bir başlangıç kursudur. Ortak Avrupa Çerçevesinde A1 Atılımından A2 Way aşamasına ilerleyebilir. Dil Referansı (CEFR). Her hafta 22 saat eğitim verilen yedi haftalık bir modül kursudur.

Kurs Hedefi

Kurs, öğrencilerin genel bir İngilizce dil yeterliliği elde etmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Avrupa Ortak Referans Çerçevesinde A1 seviyesi olarak tanımlanan Başlangıç Temel Kullanıcısı  Diller için (CEFR), basit bir şekilde etkileşim kurmak için "üretken dil kullanımı" geliştirmek ve basit sorular sorun ve cevaplayın

Kurs Hedefleri

Kurs, hedefine yedi haftalık tam bir akademik modülde ulaşmayı amaçlamaktadır. öğrencilerin dil becerilerini geliştirerek:

  • Temel ifadeleri ve kısa, basit metinleri okuyun ve anlayın. (OKUMA)
  • Konuşmanın çok yavaş ve net bir şekilde ifade edilmesi koşuluyla, en öncelikli alanlarla ilgili tümceleri ve ifadeleri anlayın. (DİNLEDİĞİNİ ANLAMA).
  • Çok tanıdık durumlarda sözlü iletişimde bulunun, temel bilgileri basit, çoğunlukla izole edilmiş ifadeler ve cümlelerle sağlayın ve elde edin. (KONUŞUYORUM)
  • İnsanlar ve yerler hakkında temel, basit cümleler yazın. (YAZI)
  • Temel kelime dağarcığının ve temel gramer yapılarının sınırlı kontrolünü gösterin.

Öğrenci Öğrenme Çıktıları (SLO'lar)

Öğrenci Öğrenme Çıktıları (SLO'lar), öğrencilerin bilecekleri veya yapabilecekleri şeylerin açıklamalarıdır öğretim sonucunda dil ile yapmak. Bir öğrenci öğrenme çıktısı terimlerle yazılır gözlemlenebilir ve ölçülebilir dil becerilerinin 

Aşağıdaki tablo, SLO'ları amaçlarına göre listeler. Makro becerileri.

Konuşma;

Çok tanıdık durumlarda selamlama, tanışma ve vedalaşma gibi basit kibar biçimler kullanarak temel sosyal iletişim kurabilir.

Kendisinden yavaş ve açıkça ifade edilen bir konuşmayla söz edildiğinde, adla ilgili basit sorular sorabilir ve yanıtlayabilir.

Nesneler için kullanılan sözcükler ve yazımlarıyla ilgili soruları anlayabilir ve yanıtlayabilir.

Birden otuza kadar sayıları söyleyebilir.

Kendisi ve diğer insanlar, nerede yaşadıkları, ne yaptıkları ve aileleri hakkında basit sorular sorabilir ve cevaplayabilir.

Nesneleri, insanları, şehirleri, yiyecek ve içecekleri, hava durumunu vb. çok basit bir şekilde* tanımlayabilir.

Çok tanıdık durumlarda** sınırlı sayıda çok temel ifade kullanarak basit istekler ve teklifler yapabilir ve bunlara yanıt verebilir.***

Alfabenin tüm harflerini söyleyebilir ve isimleri ve adresleri yüksek sesle heceleyebilir.

Kendisinin ve başkalarının rutinlerini, hoşlandığı ve hoşlanmadığı şeyleri tanımlayabilir.

Çok temel günlük konuşmalarda sayıları, miktarları ve fiyatları ifade edebilir, kontrol edebilir ve onaylayabilir.

Çok basit günlük konuşmalarda günün saatini (1-12 sayıları ve saat, on beş, otuz, kırk beş) kullanarak ifade edebilir, kontrol edebilir ve onaylayabilir.

Bir odayı veya yeri tarif etmek için var/are, bazı/herhangi ve yer edatlarını kullanarak basit cümleler söyleyebilir

Kendisinin ve diğer insanların ne zaman ve nerede doğdukları ve geçmişte belirli zamanlarda nerede oldukları (tarihler dahil) hakkında sorular sorabilir ve cevaplayabilir.

Kendisinin ve başkalarının bir şeyler yapma yeteneği hakkında sorular sorabilir ve cevaplayabilir.

          o *Basit bir cümlede basit sıfat + isim veya zamir + sıfat kullanma

          o **sınıfta, kafelerde, mağazalarda

          o ***Yapabilir miyim…Yapabilir miyim + fiil; isim (istenen nesne) + bir şey sipariş etmek için lütfen

 

Dinleme

Anlamı özümsemek için uzun duraklamalarla çok yavaş ve dikkatli bir şekilde ifade edilen konuşmadan önemli ayrıntıları (örneğin isimler, yerler, sayılar, tarihler, fiyatlar ve saat) kaydedebilir.

Yavaş, dikkatli bir şekilde ifade edilmiş, tekrarlanan bir konuşmayla sunulan, tanıdık sözcükler ve ifadeler* içeren, tanıdık konular**** hakkında kısa bir dinleme metnini takip edebilir.

Konuşma yavaş olduğunda ve sınırlı sayıda* tanıdık sözcük ve deyimler içerdiğinde, haritadaki yerlere yönelik basit talimatları ve yönergeleri takip edebilir.

 

Okuma

Bir kişi hakkında önemli kişisel bilgileri (ör. ad, iş, aile, hoşlananlar ve hoşlanmayanlar ve boş zaman etkinlikleri) seçerek çok kısa ve basit bir metni** anlayabilir.

Bir paragrafın içeriğindeki ana fikri ve görsel destekli kısa basit açıklamaları alabilir.

Tanıdık kelime ve deyimleri tanımlayıp anlayarak kısa, basit bilgi materyallerini okuyabilir ve anlayabilir*.

 

Yazma

Çok kısa, basit cümleler yazabilir ** uygun noktalama işaretleri ve büyük harflerle kendisi veya tanıdıkları hakkında kişisel ayrıntılar vererek.

Tanıdık sözcükleri* %80 doğrulukla heceleyebilir (yani, hataların olduğu yerlerde yalnızca bir harf yanlış/eksiktir ve anlaşılırlık etkilenmez).

Bir köyü, kasabayı ya da şehri anlatmak için kısa basit cümleler yazabilir.

Kişisel bilgiler ve tarihlerle çok basit bir formu doldurabilir.

Kendisinin ve başkalarının günlük rutinleri ve neyi sevip sevmediği hakkında kısa basit cümleler yazabilir.

Temel kişisel bilgileri veren bir dizi basit cümlenin taslaklarını ve gözden geçirilmiş son taslağını üretebilir.

Üreterek yazmayı planlama sürecini başlatabilir