Political Science and Public Administration department offers a comprehensive program for future leaders, administrators and managers of public institutions as well as private organisations and companies. The program teaches numerous courses in Political Science, Political Theory, Public Administration, History, Administrative and Managerial Sciences and Law as well as other important subjects for students. The graduates have the opportunity to find jobs in diplomatic areas, public institutions, political parties, civil society organisations, international organisations, private companies and media as well as universities, strategic research centers and public opinion research companies. Thus, it is a widely preferred area of study in the recent years by young, talented and ambitious students looking for a good future career and position in society.

 

Department of Political Science and Public Administration Outcomes:

  1. Develop critical, analytical and strategic thinking and enhance effective decision-making,
  2. Demonstrate ability for teamworking, collaboration and leadership,
  3. Have detailed knowledge about Political Science and Public Administration discipline and awareness of a variety of ideas, concepts and theories within this framework,
  4. Acquire proficiency in English and utilize effective communication skills,
  5. Gain IT skills  which are conducive for research using various resources and databases,
  6. Apply knowledge acquired into practical experience through internship before graduation,
  7. Gain ethical consciousness and behaviour required by the  Political Science and Public Administration discipline,
  8. Apply theoretical Political Science and Public Administration knowledge to contemporary problems challenging the states.




DERS İÇERİKLERİ

SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ (BSC):

a. Programın Amacı

Bolumun temel egitim motivasyonu ogrencilerin siyasal bilimler ve kamu yonetimi disiplinleri kapsamina giren konularda temel bilgi birikimi edinmelerini saglamak, elestirek dusunce ve analiz yetenelerini gelistirmek ve ogrenilen bilgileri aktif kullanabilecek bir konuma getirmektir. Programi tamamlayan ogrencilerin, idari ve politik olaylarla ilgili temel kavramsal algi gelisimi gostermeleri, dunya ve ozellikle bolge cografyasinin siyasi tarine dair derin bir bilgi birikimi edinmeleri, bölgesel hem de küresel çatışmalara ve sorunlara dair disiplinlerarası bir yaklaşım gelistirmeleri beklenmektedir. Programi tamamlayan ogrenciler ayrica eleştirel ve analitik düşünme gelisimini, sözlü ve yazili iletişim becerileri, sosyal bilimlerde temel araştırma becerileri kazanmaktadirlar.  

b. Alınan Derece

Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Derecesi

c. İş İmkanları

Bolum mezunlari kamu kurum ve kuruluslarindan, siyasi partilere, sivil toplum kuruluşlarından, uluslararası kuruluşlara, özel şirketlerden ve medya ile üniversitelere, araştırma merkezlerinden ve kamuoyu araştırma şirketlerine kadar bircok kurumda iş bulma olanaklarina sahiptirler. Is bulunabilecek kurum ve kuruluslarin cesitliligi ve is alanlarinin sagladigi kariyer firsatlari dolayisiyla son yillarda genç, yetenekli ve kariyer odakli öğrenciler tarafından siklikla tercih edilen bir çalışma alanı haline gelmistir.

d. Eğitim Amaçları

Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi disiplini ve bu çerçevede çeşitli fikir, kavram ve teoriler hakkinda farkindalik kazanmak ve detayli bilgi sahibi olmak,

Teorik Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bilgisini devletlere meydan okuyan çağdaş problemlere uygulamak.

Eleştirel, analitik ve stratejik düşünmeyi geliştirmek ve etkili karar vermeyi geliştirmek,                              Takım çalışması, işbirliği ve liderlik yeteneğini göstermek,

İngilizce sozlu ve yazili anlatim yetisinin gelismesi ve etkili iletişim becerilerini kullanmak,             

Ilgili kaynaklar ve veritabanları kullanmayi, araştırma için elverişli olan BT becerilerini kazanmak, Mezun olmadan önce staj yaparak uygulamalı deneyim ile edindiği bilgileri uygulamak,               Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi disiplininin gerektirdiği etik bilinç ve davranışı kazanmak,            

 

e. Eğitim yöntemleri

Öğretim elemanları dersin 2 / 3`ünde görsel-işitsel araçlyontemlerle temek teorik ve guncel konulara iliskin meselelerde dersler verir, ilgili konulari ogretir aciklar.

 1 / 3`ünde ogrenci katilimina dayanan etkileşimli yöntemlerle ogretilen konularin tartisilmasini saglar. Ayrica egitimin bu kisminda ogrencilerden araştırmaya dayalı etkin sunum ve aytismalar beklenir.  Ogrenciler ayrica ders konusu ile ilgili makale yazmak konusulu ile de yazili anlatim yeteneklerini gelistirirler.

 

 f. Mezuniyet şartları

Öğrenciler 120 kredi tamamlamak zorunda                                                                                              

Öğrencilerin GNO’su en az 2 veya üzeri olmalıdır,                                                                                         

Öğrenciler 30 gün staj yapmakla yükümlüdür,

Ayrıca Öğrenciler, Türk Tarihi ve Dilleri ile ilgili dört kredisiz derslerden de geçer not almak zorundadır.

KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus
BUS101 İşletme ve Yönetime Giriş I 3 0 3 6

Ortak Ders. İşletme Fakültesi Programına bakınız

COMP103 Bilgisayar Uygulamaları I 3 0 3 4

Ortak Ders. İşletme Fakültesi Programına bakınız

PSYC100 Psikoloji 3 0 3 4

Ortak Ders. Beşeri Bilimler Fakültesi Programına bakınız

POLS101 POLS 101 - Siyaset Bilimine Giriş 3 0 3 10

Bu ders siyaset bilimi alanina genel bir giris yapmayi amaclamaktadir. Ogrenciyi alanin temel kavramlari, calisilan ana konular ve sureclerle tanistirmak ve genel bir anlayis kazandimak dersin ana amacidir. Dolayisiyla ders icerigi siyaset biliminin konusu, kapsami, alandaki temek kavram, teori ve yaklasimlara genel bir bakistan olusmaktadir.

Ders Kitabı: Roskin, Michael G. & Cord, Robert L. & Medeiros, James A. & Jones, Walter, S. 2012. Political Science: An Introduction (12/E). Pearson.

EGL101 İngilizce Yazı Becerisi Geliştirme I 3 0 3 4

Ortak Ders. Eğitim Fakültesi Programına bakınız

NH001 Milli Tarih I 3 0 0 1

Ortak Ders. Eğitim Fakültesi Programına bakınız

TFL101 Yabancı Dil Türkçe I (Yabancı Öğrenciler İçin) 3 0 0 2
Toplam 15 31
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus
PUB102 Kamu Yönetimine Giriş 3 0 3 4

Derste kamu yönetimi ve kamu politikasının temellerini anlamlandirmayi amaclayan sekilde, temel kavramlar, ilkeler ve prosedürler, kamu politika uygulamalari, kamu yönetiminde yönetim ilkeleri ve kamu kuruluşlarında liderlik, bütçeleme, program değerlendirme, merkezi ve yerel yönetimler arasındaki ilişkiler, kamu kurum ve kuruluşlarında bilgi ve güç hiyerarşisi ve kamu özelleştirmesine ilişkin konulara giris yapilmaktadir.

Ders Kitabı: Shafritz, Jay M. & Russell, E. W. & Borick, Christopher P. 2012. Introducing Public Administration (8th Edition). Pearson. 

COMP104 Bilgisayar Uygulamaları II 3 0 3 4

Ortak Ders. İşletme Fakültesi Programına bakınız

HIS104 Dünya Tarihi ve Uygarlıkları 3 0 3 8

Ekonomi, din ve politika açısından tarihi gelişimini tanıtır. Ayrıca bu ders Mezopotamya, Eski Yunanistan ve Makedonya, Mısır, Çin, Roma İmparatorluğu, Batı Avrupa`nın erken ortaçağ devletleri, Bizans, Haçlılar ve İslam, Rönesans ve Reform dönemleri gibi ilk uygarlıkların yükseliş ve düşüşü, Osmanlı İmparatorluğu, coğrafi ve bilimsel keşifler, Avrupa`nın dönüşümü ve ulus devletin yükselişi ile kültürün gelişimi arasındaki ilişkilere odaklanmakadır.

 

Ders kitabı: Rosen, Michael & Wolff, Jonathan. 1999. Political Though (Oxford Readers). Oxford University Press.

IRE102 Uluslararası İlişkilere Giriş 3 0 3 8

Bu ders öğrencilere uluslararası politika ile ilgili terminolojiyi, uluslararası ilişki sistemleri siyasi ideolojileri anlatır ve zamanımızın başlıca küresel konularını, ulusların, kategorilerin ve uluslararası ilişkilerin ilkelerini inceler. Ders, modern ulus-devlet sistemini, globalleşmeyi, uyuşmazlıkları ve işbirliği modellerini işlemektedir. Dersin amacı, öğrencilere uluslararası politika sisteminin nasıl çalıştığı, güç kullanımı hakkında temel bilgi vermek ve küresel meseleler üzerine kendi bakış açılarını geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

 

EGL102 İngilizce Yazı Becerisi Geliştirme II 3 0 3 4

Ortak Ders. Eğitim Fakültesi Programına bakınız

NH002 Milli Tarih II 3 0 0 1

Ortak Ders. Eğitim Fakültesi Programına bakınız

TFL102 Yabancı Dil Türkçe II (Yabancı Öğrenciler İçin) 3 0 0 2

Ortak Ders. İşletme Fakültesi Programına bakınız

Toplam 15 31
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus
BUS211 Mikroekonomi 3 0 3 6

Ortak Ders. İşletme Fakültesi Programına bakınız

IRE201 Karşılaştırmalı Siyaset I 3 0 3 8

Karşılaştırmalı siyaset, siyasal sosyalleşme ve kültür ile ilgili konuları ve kavramları; siyasi işe alım ve yapılar analiz edilmektedir.. Çıkar grupları ve çıkar artikülasyonlarının yanı sıra siyasi partiler, hükümet ve politika yapımı incelenmektedir. Ayrıca ders, belli başlı Avrupa ülkelerinin siyasetini, kültürlerini ve siyasal sistemlerini de öğretmektedir.

BUS205 İstatistik I 3 0 3 6

Ortak Ders. İşletme Fakültesi Programına bakınız

PUB203 Hukuka Giriş 3 0 3 6

Öğrencilere hukukun doğuşu, konuları ve kapsamı ve terimlerini öğreterek, ileride karşılacakları olayların hukuki boyutunu tanımlamada yardımcı olcak esasları öğretmektir.

CS201 İngilizce Konuşma Becerisi I 3 0 3 4

Ortak Ders. Eğitim Fakültesi Programına bakınız

TURK001 Türkçe I (T.C. ve K.K.T.C. uyruklu öğrenciler için) 3 0 0 1

Ortak Ders. Eğitim Fakültesi Programına bakınız

Toplam 15 31
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus
BUS212 Makroekonomi 3 0 3 6
IRE204 Karşılaştırmalı Siyaset II 3 0 3 8

Bu ders çeşitli ülkelerin tarihi, kültürü, yönetimi ve politik yapıları ile ilgilidir. Bu programın amacı, öğrencilerin farklı ekonomik ve politik sistemlere  sahip ülkelerin politik geçmişlerini analiz etmek için karşılaştırmalı politika kavramlarını kullanmalarını sağlamaktır. İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Rusya, Çin ve Amerika gibi ülkelerle ilgili mukayese çalışmaları yapılmaktadır.

POLS202 History of Political Thought 3 0 3 6
PUB206 Anayasa Hukuku 3 0 3 6

Bu ders Anayasa ve kamu hukukuna genel bir bakış sunan ve karşılaştırmalı bir anlayışı beimseyen bir giriş dersidir. Anayasa hukukukun özü ve amacı , devlet ve egemenlik, özgürlük ve eşitlik ilkeleri ile ilgili siyasi bir yasal belge olarak ele alınmaktadır.

Ders Kitabı: Hames, Joanne Banker & Ekern, Yvonne. 2013. Constitutional Law Principles & Practice, Delmar Cengage Learning. 

CS202 İngilizce Konuşma Becerisi II 3 0 3 4

Ortak Ders. Eğitim Fakültesi Programına bakınız

TURK002 Türkçe II (T.C. ve K.K.T.C. uyruklu öğrenciler için) 3 0 0 1
Toplam 15 31
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus
POLS301 Avrupa Siyasi Tarihi 3 0 3 6

XIX-XX. Yüzyılın sonlarında Avrupa`nın büyük güçleri arasındaki siyasi ve diplomatik ilişkilerin tarihsel analizini sunar ve ardından ABD siyasetinin dünya güç arenasına dahil edilmesini analiz etmektedir. Ders oncelikle tarihsel bir perspektiften donemin basat ulkeleri olan İngiltere, Fransa, Avusturya, Rusya, Almanya ve Osmanlı Devleti arasındaki ilişkileri analiz eder. Doğu Sorunu, Alman ve İtalyan birliği, Balkan Krizi, I. Dünya Savaşı ve II. Dünya Savaşı gibi Avrupa’nin yakin siyasi tarihine damgasini vural olaylara odaklanir. Dersin ikinci yarısında, konu kapsami II. Dünya Savaşı sonrası diplomatik olaylara yonelir: barış konferanslarına,  yerleşimlere, Avrupa Topluluğunun oluşturulmasına, Soğuk Savaş`ın tarihi ve siyasi dinamiklerine ve Avrupa uzerindeki etkilerine odaklanir.

Ders Kitabı: Roberts, J.M. 1992. History of the World. London: Penguin Books.

Peacock, H.L. 1982. A History of Modern Europe 1789-1981. London: Heinemann Educational. 

POLS303 Türk Siyaseti 3 0 3 6

Bu ders, Türkiye`deki belli başlı siyasi olayların bilimsel analizi hakkında detaylı bilgi ve anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Siyasi yapı, siyasal kültür, siyasal sistem, seçim sistemi, siyasi partiler, baskin ideolojiler ve Osmanlı-Türk bağlamındaki temel politik eğilimleri de sosyolojik ve tarihsel açıdan incelenmektedir.

Ders Kitabı: Zurcher, Erik J. 2004. Turkey: A Modern History. I.B. Tauris. 

PUB305 Kamu Maliyesi ve Bütçeleme 3 0 3 6

Kamu sektöründeki mali fonksiyonlar ve kurumlar. Kamu bütçeleme sürecinin tipolojisi. Kamuda mali fonksiyonlar ve kurumlar. Kamu bütçeleme sürecinin tipolojisi.Tahsis, dağıtım ve kamu tercihi: sosyal mallar ve dağıtım. Kamu harcamalarının yapısı ve finansal politika: harcama değerlendirmesi, programlar ve vaka çalışmaları. Vergilemenin ilkeleri: vergi eşitliği ve vergi oranı, aşırı yük ve vergilendirme etkileri. Vergi yapısı: bireysel gelir, kurumlar vergisi ve diğer vergiler. Mali federalizm: ilkeler ve yapı –farklı ülkelerin mali hiyerarşisinin gibi çalışmaları sunmaktadır.

Ders Kitabı: Nice, David C. 2001. Public Budgeting. Cengage Learning.

 

BUS303 İnsan Kaynakları Yönetimi 3 0 3 6

Ortak Ders. İşletme Fakültesi Programına bakınız

Seçmeli Ders 3 0 3 6
Toplam 15 30
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus
POLS302 Siyasal Psikoloji 3 0 3 6

Ders disiplinlerarasi bir alan olan siyaset psikolojisinin temel kavram, yaklasim ve teorilerini ogretir. Bu ders, kisiligin ve psikolojik sureclerin siyasal davranis uzerindeki etkisini incelerken siyasal sosyalleşmeye ve yabancılaşmayi sureclerinin analizini yapar, siyasal algi, deger, tutum ve davranislarin olusumlarini ve etkilerini inceler.

Ders Kitabı: Houghton, David Patrick. 2008. Political Psychology: Situations, Individuals, and Cases. Routledge.

POLS304 Siyasal İdeolojiler 3 0 3 6

Bu ders ogrencileri oncelikle ideoloji kavrami ile tanistiri ve ideoloji ve teori arasindaki kavramsak benzerkli ve farkliliklari tartisarak farkindalik yaratir. Ders ayrica klasik ideolojik yaklasimlar olan liberalizm, milliyetçilik ve sosyalism den baslayarak, muhafazakarlık, faşizm, feminizm, asiri dinciligin temel konuları, kavramlari ve gerçek uygulamalarina bakarak aciklar.

Ders Kitabı: Ball, Terence & Dagger, Richard. 2011. Political Ideologies and the Democratic Ideal (8/E), Pearson.

Ball, Terence & Dagger, Richard. 2011. Political Ideologies and the Democratic Ideal (8/E), Pearson.

 

PUB302 Turkish Administrative Law 3 0 3 6
PUB304 Program Değerlendirme ve Denetim 3 0 3 6

Kamu programı değerlendirme ve verimlilik artışı. Bilimsel ve pratik gelişim aşamaları: verimlilik, bütçeleme, yönetim, özelleştirme, denetim vb. Değerlendirme türleri: ön analiz, süreç değerlendirmesi, problem izleme, etki değerlendirmesi, sentez ve denetim yöntemleri. Temel bilgiler: tanım, hedefler, önlemler, çalışma planları, vb. Başlıca üç yeniliğin detaylı incelenmesi: Temel Çizgi, Müfettişler ve Toplam Kalite Yönetimi. Program değerlendirme ile ilgili bilimsel, teknik, etik problemler.Kamu programı değerlendirme ve verimlilik artışı. Bilimsel ve pratik gelişim aşamaları: verimlilik, bütçeleme, yönetim, özelleştirme, denetim vb. Değerlendirme türleri: ön analiz, süreç değerlendirmesi, problem izleme, etki değerlendirmesi, sentez ve denetim yöntemleri. Temel bilgiler: tanım, hedefler, önlemler, çalışma planları, vb. Başlıca üç yeniliğin detaylı incelenmesi: Temel Çizgi, Müfettişler ve Toplam Kalite Yönetimi. Program değerlendirme ile ilgili bilimsel, teknik, etik problemler.

Ders Kitabı:  Johnstone, Karla & Gramling, Audrey. 2013. Auditing: A Risk-Based Approach to Conducting a Quality Audit. Cengage Learning. 

Seçmeli Ders 3 0 3 6
STJ 030 Staj - 30 Takvim Günü 0 0 0 0

Staj üçüncü yıl sonunda öğrenciler için zorunludur. Süresi en az 30 takvim günü olmakla yükümlüdür ve öğrencilerin yaptıkları stajla ilgili bir rapor hazırlamaları gerekmektedir.

Toplam 15 30
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus
POLS407 Küresel Ekonomi Politikaları 3 0 3 6

Bu ders vaka tabanlı bir yaklaşım kullanarak önemli uluslararası politik-ekonomik sorunları tartışmaktadır. Konu bazında hem sanayileşmiş hem de gelişmekte olan ülkeler için ticaretin serbestleştirilmesinin ekonomik ve politik zorlukları, doğal kaynakların ve ekonomik kalkınmadaki doğrudan dış yatırımların rolü, bölgeselcilik, küresel sermaye akımları ve finansal krizler, stratejik ticaret ve rekabeti incelemektedir. Ders ayrıca, ekonomik küreselleşme ve uluslararası sistemin küresel bir dünyaya doğru çözülmesiyle bağlantılı olarak politik küreselleşme ile ilgilenmektedir.

Ders Kitabı: Ravenhill, John. 2014. Global Political Economy. Oxford University Press.

POLS409 Ulus Devlet & Milliyetçilik 3 0 3 6

Bu ders milliyetçilik ve ulus inşasını tarihsel açıdan ele almaktadır. Etnik köken, ulusal bilinç ve etnik milliyetçilik uluslararası ve karşılaştırmalı bir çerçevede analiz edilir. Ders, milliyetçilikle ulus devlet ve onun inşa sürecini ele almakta ve bu nedenle devlet teorilerinin bazı yönlerini ve insan ve vatandaşların genel bir sosyal bütüne sosyal-kültürel olarak entegrasyonunu açıklamaktadır.

 

Ders Kitabı: Malesevic, Sinisa. 2013. Nation-States and Nationalisms: Organization, Ideology and Solidarity. Polity.

PUB403 Yerel Yönetimler ve İdare 3 0 3 6

Ders  merkez ve yerel yönetimler arasındaki ilişkiyle alakalı olup belediyelerin ve diğer yerel idari birimlerin hizmet sunma, kaynak üretme, belediye programlarını değerlendirme ve kontrol etme sorumluluklarını inceler. Aynı zamanda yerel yönetimlerin demokratik ve katılımcı işlevlerinin yanı sıra kentsel ve bölgesel politika problemleri ve teorileri de dikkate alınmaktadır.

 

Ders Kitabı: Bowman, Ann O’M & Kearney, Richard C. 2011. State and Local Government: The Essentials. Cengage Learning. 

POLS401 Siyasal Sosyoloji 3 0 3 6

Bu ders, fakülteye çeşitli programlardan gelen öğrencilere siyaset sosyolojisinin temel konularına ilişkin detaylı bilgi ve gerekli bir oluşum kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrencilere gerekli bilgilere nasıl ulaşacaklarını ve analitik düşünme yeteneği ile donanılmayı öğretmeyi amaçlar. Dersin bir diğer amacı ise, Türkiye de dahil olmak üzere çeşitli vakaların politik deneyimini ve sosyo-politik yapısını yeniden incelemektir. Bu doğrultuda, pratikte bazı sosyolojik-politik teoriler ile kendi toplumlarımızın belirli yönleri arasındaki ilişkileri sık sık anlamaya çalışıracaktır.

 

Ders Kitabı: Giddens, Anthony. 2000. Sociology, Polity Press. 

Seçmeli Ders 3 0 3 6
Toplam 15 30
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus
POLS415 Siyasi Partiler ve Seçim Sistemleri 3 0 3 6

Bu ders öğrencilere Türk sosyal yapısının bazı temel yönlerini tanıtmak için tasarlanmıştır; siyaset, normlar ve ekonomi sistemi, nüfus, ikamet şekilleri, sosyal sınıflar ve aile gibi diğer önemli konulara odaklanmaktadır.

 

Ders Kitabı: Michels, Robert. 1966. Political Parties. Free Press. 

PUB402 Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi 3 0 3 6

Dersin amaci gelişmiş sanayi ülkelerindeki (ABD, Kanada, Fransa, İngiltere, Almanya, İspanya, İskandinavya, Hollanda ve Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri ile Türkiye) kamu sektörü yapılarının ve reformlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Chicago Ekonomi Okulu tarafından geliştirilen “DPM”(Deregulation, Privatization and Marketization) formülüne ilişkin konular: Serbestleştirme, Özelleştirme, Pazarlama ve bu konuların kamu yönetimi için önemlerine değinilmektedir. Aynı zamanda farklı ülkelerin, kamusal yapılarını ve stratejilerini, büyüyen ekonomilerine ve sosyal sorunlarına ve sürekli değişen ihtiyaçlarına uyarlama konusunda deneyimleri ele alınmaktadır.

 

Ders Kitabı: Chandler, J.A. 2014. Comparative Public Administration. Routledge.

POLS417 Çağdaş Siyaset Teorileri 3 0 3 6

Bu dersin amacı, V. Lenin, Frederich Hayek, Antonio Gramsci, Hannah Arendth, Lousi Althusser, Michael Focault, John Rawls, Andre Gorz, Jurgen Habermas, Ralph Miliband ve Francis Fukuyama, Manuell Castells ve David Harvey gibi 20.yüzyıla damga vurmuş önemli düşünürlerin fikirlerinin 20. yüzyıldaki etkilerinden bahsetmektir.

Ders Kitabı: Kymlicka, Will. 2001. Contemporary Political Philosophy: An Introduction. Oxford University Press.

Seçmeli Ders 3 0 3 6
Bölüm Dışı Seçmeli Ders 3 0 3 6
Toplam 15 30

GAU

GAÜ'DEN

HABERLER