BEŞERİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

AMERİKAN KÜLTÜR VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

 

DERSLER

AME 101 Konuşma Becerileri I
 Bu ders, öğrencilerin genel İngilizce yeterliliklerini geliştirmeyi ve etkili konuşma becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda metinlerin yapısal diline dayalı olarak iletişim becerilerini geliştirir.


AME 103 Okuma Becerileri I
 Bu ders, metin okuma konusunda çeşitli yaklaşımları sunar ve temel okuma becerilerini geliştirir. Öğrencilerin, metinlerin sözcük ve dilbilgisel yapılarını anlayarak bağlantı kurmalarını sağlar.


AME 105 Dilbilgisi I

Bu ders, dilsel yapıları kapsar ve uygun teknik ve stiller kullanarak kompozisyon yazımı üzerine talimatlar verir. Öğrencilerin cümle yapısı yoluyla anlamı öğrenmelerine yardımcı olur.


AME 107 Yazma Becerileri
Bu ders, farklı türlerde paragraf ve kompozisyon yazımını kademeli olarak öğretir. Öğrenciler, sınav sorularını özetleme, yeniden ifade etme, yorumlama ve cevaplama becerilerini kazanır. Eleştirel düşünme, düzenleme ve sunum becerileri geliştirilir. Dönem sonunda, edebiyat öğrencileri metinleri hem teorik hem pratik olarak yorumlama becerisine sahip olur.


AME 109 Britanya Tarihi
Bu ders, öğrencilere Britanya kültürü ve yaşam tarzının önemli yönlerini tanıtır. Britanya tarihi, dış politikası, sosyal ve kültürel hareketleriyle ilgili temel bilgiler verilirken, Türk ve Britanya kültürleri karşılaştırılır ve Batı kültürü referans alınır.


AME 102 Konuşma Becerileri II
Bu derste farklı konular tartışılır ve belirli konular üzerinde rol yapma çalışmaları yapılır. Uygulamalı rol yapmalar, öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Kısacası, AME 101 dersini tamamlayıcı niteliktedir.


AME 104 Okuma Becerileri II
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin İngilizce edebi metinleri okuma ve anlama becerilerini geliştirmektir.


AME 106 Dilbilgisi II
Bu ders, öğrencilerin metin ve bağlam düzeyinde dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Ayrıca, dil yapılarını kurup bunları herhangi bir bağlamda kullanmalarına yardımcı olur.


AME 108 Yazma Becerileri II
Bu ders, öğrencilerin çeviri, analiz ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. İyi yapılandırılmış kompozisyonlar yazma yolları, metin türleri arasında ayrım yapma ve nedensel ilişkilere dayalı karşılaştırmalar içerir. Öğrenciler, Amerikan kültürü ve edebiyatı üzerine farklı amaçlarla denemeler yazmayı öğrenir.


COMP103 Bilgisayara Giriş
Veriyi bir işletme kaynağı olarak yönetmenin gerekliliğini anlama. Temel veri işleme kavramlarına giriş. Öğrenciler, bilgisayarların uygulanması, donanım ve yazılım hakkında bilgi sahibi olurlar.


AME 110 Amerikan Tarihi
Bu ders, Amerika Birleşik Devletleri'nin sömürge döneminden günümüze kadar olan tarihini ve kültürünü inceler. Dönemlere göre düzenlenmiş tarihi ve sosyal hareketlerle ilgili temel bilgiler verilirken, edebi eserlere de atıfta bulunulur.


AME 201 Eleştirel Düşünme
Bu ders, öğrencilerin eleştirel düşünme ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Seçilen konular üzerine argüman ve karşı argüman yazmayı öğrenirler. Okuyucunun metni mantıklı bir şekilde değerlendirmesi ve yeterli destekleyici bilgi, kanıt ve mantıksal düşünce ile metne uygun geri bildirimde bulunması sağlanır.


AME 203 Edebi Kuram ve Eleştiri I
Bu ders, edebi kuramların ve bunların edebi eserlere uygulanmasının incelenmesine odaklanır. Eleştirel yöntemler ve edebi eleştiri terimleri öğretilerek, öğrencilerin sanatsal malzemeleri eleştirel bir bakış açısıyla okumaları sağlanır.


AME 205 Edebiyata Giriş
Edebiyat öğrencilerine kapsamlı bir edebiyat bakış açısı kazandırmayı amaçlar. Temel kavramları tanıtarak edebi başyapıtlar üzerinden analiz ve eleştiri becerileri kazandırır.


AME 207 Amerikan Kültürünün Yönleri
Sömürge döneminden günümüze kadar olan Amerikan tarihini ve kültürünü kapsamlı ve karşılaştırmalı şekilde inceler. Sosyal, politik, felsefi ve bilimsel gelişmelere ve ilgili edebi eserlere yer verilir.


AME 209 Edebi Araştırma Teknikleri
Bu ders araştırma teknikleri, kütüphane ve elektronik kaynak kullanımı, konu seçimi, kaynak araştırması, kaynak fişleme, not alma ve taslak hazırlama gibi konular üzerine çalışır. MLA stil kılavuzuna uygun olarak dipnot, alıntı gibi unsurları içeren bir taslak yazmaları beklenir.


NH001 Ulusal Tarih I
Bu ders, tarihi olayların kronolojik sunumu yerine bir toplumsal hafıza işlevi olarak göstermeyi amaçlar. Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin milli tarihleri ile Atatürk’ün fikirleri ve ilkelerine özel önem verilir.


AME 202 Edebi Terimler
Bu ders, öğrencileri edebi metinler üzerinde uygulamalı olarak edebi terimler ve kavramlarla tanıştırmayı amaçlar.


AME 204 Edebi Kuram ve Eleştiri II
AME 203’ün devamı niteliğindedir. Rönesans sonrası eleştirel edebi akımlar incelenir. Marksizm, Feminizm, Yapısalcılık ve Yapısökümcülük bu derste ele alınan akımlardandır.


AME 206 Mitoloji
Bu ders, politik, sosyal ve cinsel ideolojilere tabi olan geleneksel anlatılar ve evrilen öyküler olarak mitleri inceler. Ana odak Yunan ve Roma mitolojisidir, ancak diğer mitler de içeriği zenginleştirir.


AME 208 Amerikan Popüler Kültürü
Bu ders, çağdaş Amerikan popüler kültürünü tarihsel ve teorik yaklaşımlarla inceler. Tüketim çağında insanların düşüncelerini, duygularını, yaşam tarzlarını ve hatta oy verme davranışlarını nasıl etkilediğini anlamayı hedefler.


AME 210 Batı Düşünce Tarihi
Antik Yunan ve Mısır’dan Fransız Endüstri Uygarlığı’na kadar olan süreci tanıtarak Batı düşüncesinin gelişimini ele alır. Felsefe okulları ve düşünürleri ile bunların tarihsel sonuçları tartışılır.


NH002 Ulusal Tarih II
NH001’in devamı olan bu ders, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan sonraki modern dönemini ve dünya tarihini kapsar.


TURK 001 Türkçe Yazma
Dil ve tanımı, diğer alanlarla ilişkisi, insanlık için önemi. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, yazım kuralları, noktalama işaretleri, yazılı anlatım türleri, cümle, paragraf, anlatım yöntemleri ve üslupları.


AME 301 Amerikan Kültüründe Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları
Bu ders, ABD'de "öteki" olarak tanımlanan bireyler tarafından üretilen edebi eserleri inceler. Özellikle sosyolojik, tarihsel ve edebi metinlere vurgu yapılır.


AME 303 Amerikan Şiiri I
Sömürge döneminden 19. yüzyıl sonuna kadar olan Amerikan şiirlerini öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler şiirleri okur, analiz eder, araştırır ve yansıtır.


AME 305 Amerikan Romanı I
Bu ders, Amerikan romanının belirli dönemlerini eleştirel olarak değerlendirmeyi amaçlar. Realizm, doğalcılık gibi edebi hareketler Amerikan kültürünün tarihsel bağlamında incelenir.


AME 307 Amerikan Draması I
Antik Yunan tiyatrosundan 20. yüzyıl Avrupa tiyatrosuna kadar dramatik gelişmeler sunulur. II. Dünya Savaşı sonrası Amerikan tiyatrosu ve feminist/etnik tiyatro üzerine analizler yapılır.


AME 302 Amerikan Kültüründe Irk ve Etnisite
Amerika’daki "öteki" kimliklerin edebi üretimleri incelenir. Sosyolojik, tarihsel ve edebi metinler üzerinde durulur.


AME 304 Amerikan Şiiri II
AME 303’ün devamı olan bu ders, şiir terimleri ve eleştirel yöntemlerin şiirler üzerinde uygulanmasını öğretir.


AME 306 Amerikan Romanı II
20. yüzyıl Amerikan romanlarını Modernizm ve Postmodernizm bağlamında inceler. Faulkner ve Vonnegut gibi yazarlar örnek olarak ele alınır.


AME 308 Amerikan Draması II
II. Dünya Savaşı sonrası Amerikan tiyatrosunu, yeni eğilimlerini, feminist ve etnik tiyatro örneklerini sosyo-kültürel bağlamda analiz eder.


AME 401 Amerikan Edebiyatında Fantastik
Fantastik edebiyatın tarihini, mitolojiden çağdaş fanteziye kadar ele alır. Temalar, söylem ve anlatım teknikleri analiz edilir.


AME 403 Amerikan Kültürü Çalışmaları
Amerikan toplumunun sosyal değerlerini, kurumlarını ve temel kavramlarını analiz eder. Modern Amerika'yı anlamaya yönelik önemli meseleler tartışılır.


AME 405 Mezuniyet Projesi I
Gerçek yaşam hedefleri, problem çözme ve zaman yönetimi gibi becerilerle öğrenci merkezli yaşam boyu öğrenmeyi teşvik eder. Öğrenciler danışman rehberliğinde mezuniyet tezi hazırlar.


AME 407 Çağdaş Amerikan Edebiyatı
Modernist romanlar üzerinden çağdaş Amerikan edebiyatının yöntemlerini ve stratejilerini anlamayı hedefler.


AME 402 Dünya Edebiyatı
Anglo-Amerikan edebiyatı dışındaki edebi gelenekleri tanıtır. Dante, Cervantes, Kafka, Marquez gibi yazarlardan eserler incelenir.


AME 404 Amerikan Dış Politikası
Amerikan dış politikasının tarihini ve küresel sistemlerle ilişkisini analiz eder. ABD’nin güncel olaylara yaklaşımı ve ideolojik boyutları incelenir.


AME 406 Mezuniyet Projesi II
AME 405’in devamı olan bu derste, öğrenciler danışman rehberliğinde gerçek hayata uygulanabilir projeler geliştirir.


AME 408 Film ve Edebiyat
Sinema ve edebiyatın farklı anlatı biçimlerini inceler. Edebi eserlerin film uyarlamaları analiz edilerek temsil ve yorumlama süreçleri anlaşılır.

 

 

2. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME204 Literary Theory and Criticism II 3 0 3 6 İndir
Toplam 3 6
7. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME 405 Graduation Project I 0 3 3 6
Toplam 3 6
8. Yarıyıl
KOD DERSİN ADI T U K AKTS Ön Koşul Syllabus Açıklama
AME402 World Literature 3 0 3 6 İndir
AME402 World Literature 3 0 3 6 İndir
Toplam 6 12

Bölümümüzün amacı, dil yeterliliği, kültürel birikim, bilgi ve iletişimin ayrılmaz bir bütün olduğu ilkesine dayanmaktadır. Bölümümüz, İngilizce diline hakimiyeti, bilgi birikimi, kültürü, özgüveni, üretkenliği, bağımsız düşünceye verdiği önem ve toplumsal sorumluluk alma isteği ile çağdaş dünyada saygın bir yer edinecek bireyler yetiştirme hedefiyle Beşeri Bilimler Fakültesi bünyesinde kurulmuştur.

Bölümümüz, kültürel metinler aracılığıyla Batı toplumlarının (İngiliz ve Amerikan) tarihsel ve kültürel süreçleri hakkında bilgi vermeyi ve ayrıntılı metin analizi ve tartışma yöntemleriyle analitik ve diyalektik düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Derslerimiz şiir, kısa öykü, roman ve drama gibi İngiliz ve Amerikan edebiyatının seçkin örneklerini içermektedir. Amacımız, bu örneklerin ayrıntılı analizi yoluyla mantıksal ve tutarlı düşünme, olaylara farklı açılardan bakabilme ve yaratıcı sonuçlara ulaşma becerilerinizi geliştirmektir. Öğrencilerimiz bu becerilerini yaşamlarının her alanında kullanacak ve onlardan yararlanacaklardır. Edebiyat derslerinin yanı sıra yazarlık, çeviri, dilbilim, Yunan mitolojisi, araştırma teknikleri ve eleştiri kuramı dersleri eğitimimizin önemli bir parçasını oluşturmakta ve öğrencilerimizin tam donanımlı olarak mezun olmalarını sağlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin seçtikleri seçmeli dersler -yabancı dil (Fransızca veya Almanca) veya diğer bölüm dersleri (Gazetecilik, Uluslararası İlişkiler, vb.)- ilgi alanları doğrultusunda ek çalışmalar yapmalarına yardımcı olacaktır.

Tutarlı, eleştirel, bağımsız ve çok yönlü düşünme becerileri okuma, anlama ve tartışma yoluyla kazanılan yeteneklerdir. Derslerimiz sadece okuma, anlama ve anlatmaya yönelik değil, aynı zamanda tartışmaya yönelik olarak tasarlanmaktadır. Sınıflarımızda öncelik verdiğimiz temel kriterlerden biri de öğrencilerimizin kendilerini özgürce ve açıkça ifade edebilecekleri ortamlar yaratmaktır. Kişisel ifade becerilerinin iletişim ve özgüven kazanmada ne kadar önemli olduğunun bilincinde olan bir fakülte ve bölüm olarak hedefimiz, öğrencilerimize kendilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade edebilecekleri araçları sağlamaktır. Değerli öğrencilerimiz bu araçları Batı dilini ve kültürünü öğrenirken ve kendi ülkelerinin dilini ve kültürünü Batı kültürüyle karşılaştırırken kullanma fırsatı bulacaklardır. Bölümümüz karşılaştırmalı düşünceye önem vermektedir; dolayısıyla böyle bir karşılaştırmanın öğrencilerimizin kültürel miraslarının farkına varmalarını ve bunu bilgi üretiminde kullanmalarını sağlayacağına inancımız tamdır.

Alanımız ezbere dayalı değil, bilgi edinmeye ve çok boyutlu düşünmeye dayalı, son derece keyifli bir çalışma alanıdır. Öğrencilerimiz mezun olduktan sonra farklı sektörlerdeki yeteneklerini ve bilgi birikimlerini ortaya koyarak geniş bir yelpazede çeşitli alanlarda iş bulabileceklerdir. Mezunlarımız, İngilizce dil yeterlilikleri ve genel kültürleri sayesinde hem yurt içinde hem de yurt dışında çeşitli iş alanlarında fırsatlara sahip olacaklardır. Unutmayınız ki bu bölümde bilgi edinmeye değer verildiği sürece emeğin karşılığının alınmadığı tek bir an bile olmayacaktır. Bu vesileyle tüm öğrencilerimize başarılar diliyor, hepsini bu dinamik, keyifli ve heyecanlı serüvene davet ediyoruz.

  1. Amerikan kültürü ve edebiyatı ile ilgili kavram ve fikirleri içselleştirebilme, tartışabilme, eleştirel yöntem ve anlayış geliştirebilme. 
  2. Amerikan kültürü ve edebiyatı alanındaki farklı disiplinleri anlamak ve akademik çalışmalarını çok disiplinli bir çerçevede sunabilmek.
  3. Amerika'nın sosyo-kültürel yapısı, ekonomisi ve siyaseti hakkında bilgi sahibi olmak.
  4. Amerikan resmi ve kültürel tarihinin farklı dönemlerini analiz etmek, bunları kendi bağlamları içinde ve diğer dönemlerle, özellikle tarih, siyaset, kültür, sanat ve edebiyat açısından karşılaştırmak. 
  5. Batı kültürü ve kültür tarihi hakkında farkındalık yaratmak ve edinilen bilgileri Batı kültür ve edebiyatları ile Türk kültür ve edebiyatına karşılaştırmalı olarak uygulayabilmek. 
  6. Edebi, kültürel ve sanatsal ürünleri/metinleri kültürel eleştiri yaklaşımlarıyla okuyabilmek ve bu kültürel metinleri ve bunlara ilişkin gelişen ve değişen söylemleri analiz edebilmek.
  7. Edebi ve kültürel eleştiri yaparak analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.
  8. Amerikan kültürü ve edebiyatı bölümünden edindiği bilgi birikimini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği hayatın diğer alanlarına ve mesleki bağlamlara aktarabilmek, edindiği bilgi ve becerileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle kullanabilmek.

Beşeri Bilimler Fakültesi, Amerikan Kültür ve Edebiyatı Lisans Diploması (243 AKTS).

Lisans programını tamamlamak için Amerikan Kültür ve Edebiyatı lisans programı öğrencilerinin 46 ders almaları gerekmektedir. 

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin herhangi bir dersten "F" notu almamış olması gerekmektedir. 

Mezun olan öğrenciler, en az 123 kredi tamamlamış ve 2.00 GANO veya üstü dereceye sahip olmak şartı ile diplomalarını alabilirler.

İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü mezunları, aşağıda bazı örnekleri sıralanan çeşitli alanlarda istihdam olanağı bulabilmektedir:

Bakanlıklar, kamu ve özel kuruluşlarda mütercim/tercümanlık ve uzmanlık.

Turizm işletmelerinde rehberlik ve yöneticilik pozisyonları.

Gazetecilik, haber ajansları ve TV program editörlüğü gibi medya ile ilgili işler.

Serbest çevirmenlik ve tercümanlık.

Edebiyat eleştirmenliği.

Yazarlık ve editörlük de dahil olmak üzere yayıncılık sektöründeki işler.

Reklamcılık ve metin yazarlığı.

Özel sektörde dış ticaret alanında uzmanlık.

Pedagojik Formasyon Sertifikası (Kuzey Kıbrıs vatandaşları için) ile öğrenciler devlet okullarında veya özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak veya üniversitelerde eğitmen olarak çalışabilirler.

Aşağıdaki belirtilen program eğitim hedefleri, mezunlarımızın mezun olduktan sonra elde etmeleri beklenen kariyer ve mesleki başarılardır:

Dil Becerilerinin Geliştirilmesi: Öncelikli hedeflerden biri, öğrencilerin dil becerilerini (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) geliştirerek İngilizce dilini yetkin bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır.

Edebiyat Tarihi ve Eleştirel Okuma Yeteneği: Öğrencilere İngiliz edebiyatının tarihini ve gelişimini, önemli edebi dönemleri ve türleri öğretmenin yanı sıra öğrencilerin edebi eserleri analiz etme ve eleştirel olarak değerlendirme yeteneklerini geliştirmek.

Yazılı ve Sözlü İletişim Becerileri: Öğrencilerin dil yeterliliklerini, anlatım ve yazma becerilerini geliştirerek etkili yazılı ve sözlü iletişim kurmalarını sağlamak.

Yaratıcılık ve Estetik Algı: Edebiyatın yaratıcı yönlerini keşfetmek, öğrencilerin hayal gücünü beslemek ve estetik algılarını zenginleştirmek.

Çeşitlilik ve Kültürel Farkındalık: İngiliz dili ve edebiyatının dünya çapındaki çeşitliliğini anlamak ve kültürel çeşitliliğe saygı ve hoşgörüyü teşvik etmek.

Araştırma Yetkinliği: Öğrencileri araştırma ve edebi çalışma becerileriyle donatmak, kaynakları analiz etmek ve edebi materyallerin eleştirel açıdan değerlendirilmelerini geliştirmek.

Dil ve Edebiyatın Toplumsal Rolü: Dil ve edebiyatın toplumdaki rolünü ve etkisini kavramak ve edebi eserleri kültürel, tarihsel ve sosyal bağlamlarda incelemek. 

İletişimde Duyarlılık: Dil ve edebiyatın toplum üzerindeki etkisini anlayarak duyarlılık ve etik iletişim becerileri geliştirmek.

Yabancı Dilde İletişim: İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü, öğrencilere İngilizce dışında bir yabancı dilde anlama ve iletişim kurma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme: Edebi eserlerin analizi ve günlük hayattaki pratik uygulamaları yoluyla eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek.

Bu eğitim hedefleri, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin dil ve edebiyat alanında kapsamlı bilgi sahibi olmalarını, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini, kültürel farkındalıklarını artırmalarını ve iletişim becerilerini güçlendirmelerini amaçlamaktadır. Sonuç olarak, mezunlar dil ve edebiyat alanında başarılı, bilinçli ve empati kurabilen bireyler olarak topluma katkıda bulunacaklardır.

Derse Dayalı Öğretim: Geleneksel ders anlatımı, öğrencilere konuların temel kavramlarını ve edebi eserlerin ana unsurlarını tanıtmak için kullanılabilir. Bu yöntem öğrencilere edebi dönemler, akımlar, yazarlar ve önemli edebi eserler hakkında genel bilgi sağlar.

Tartışmalar ve Diyaloglar: Edebi eserler ve konular üzerine grup tartışmaları ve diyaloglar düzenlenerek öğrencilerin eleştirel düşünme, yorum yapma ve fikirlerini ifade etme becerileri geliştirilir. Bu yöntem aynı zamanda eserlerin farklı perspektiflerden analiz edilmesine de olanak tanır.

Grup Çalışması ve Proje Tabanlı Öğrenme: Öğrencilerin küçük gruplar halinde çalışmasını ve edebi eserler üzerine projeler geliştirmesini teşvik eden bir yöntemdir. Bu şekilde öğrenciler araştırma, işbirliği ve sunum becerilerini geliştirirler.

Edebiyat Dolaşımı ve Okuma Grupları: Öğrencilere çeşitli edebi eserleri okuma ve tartışma fırsatları sunan interaktif bir yöntemdir. Öğrencilerin edebiyatla daha derin bağlar kurmalarını ve yazarların farklı yazım tarzlarını keşfetmelerini sağlar.

Film İzleme ve Tiyatro Performansları: Edebi eserlerin film veya tiyatro uyarlamalarının izlenmesi, öğrencilerin eserlerin görsel ve işitsel yönlerini deneyimlemelerini sağlar ve edebiyatı farklı biçimlerde anlamalarına yardımcı olur.

Edebiyat Kulüpleri ve Etkinlikleri: Hem okul içinde hem de dışında edebiyat kulüpleri veya etkinlikleri düzenlemek, öğrencileri edebiyatla daha yakından ilgilenmeye teşvik eder ve öğrenmeye olan ilgilerini artırır.

Teknoloji Destekli Öğretim: İnternet, e-dergiler ve dijital kitaplar gibi teknoloji araçlarının kullanılması, öğrencilere çevrimiçi kaynaklar ve etkileşimli materyaller sağlayarak öğrenme deneyimini zenginleştirir.

Edebiyat ve Sanat Etkinlikleri: Edebiyatın diğer sanat formlarıyla etkileşimini keşfeden etkinlikler düzenlemek, öğrencileri edebiyata sanatsal bir perspektiften bakmaya teşvik eder.

Sahneleme ve Drama Etkinlikleri: Bazı edebi eserlerin sahneye uyarlanması veya drama etkinlikleri düzenlenmesi, öğrencilerin eserleri içselleştirmelerine, karakterleri anlamalarına ve edebi eserin atmosferini deneyimlemelerine olanak tanır.

Alan Gezileri: Yazar evleri, müzeler veya tarihi mekanlar gibi edebi öneme sahip yerleri ziyaret etmek, öğrencilerin edebiyatın tarihsel ve kültürel bağlamını daha iyi anlamalarına yardımcı olur.

Bu yöntemler öğrenci katılımını artırır, farklı öğrenme stillerine uyum sağlar ve İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümündeki edebi konuların daha etkili bir şekilde öğrenilmesini kolaylaştırır. Eğitmenler bu yöntemleri çeşitlendirerek ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uyarlayarak öğrenme deneyimini daha da zenginleştirebilir.

Ayrıca, 2007 yılından bu yana uzaktan eğitim sistemi olarak bir ders destek sistemi de kullanılmaktadır. Bu sisteme e-learning.gau.edu.tr web adresi üzerinden erişilebilmektedir. Sistem, eğitim ve öğretim için çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Sistemin kullanım alanlarından bazıları dersle ilgili duyuruların yapılması ve elektronik materyallerin öğrencilerle paylaşılmasıdır. Ayrıca, öğrencilerin geleneksel sınıf uygulamalarının ötesine geçerek, eğitmenler ve sınıf arkadaşlarıyla belirli ders konularındaki tartışmalara aktif olarak katılmalarına olanak tanır.

Bu sistemin temel özellikleri şunlardır:

Ödev gönderimleri

Bir tartışma platformunun kurulması

Dosya paylaşımı

Notlandırma

Sistem içinde anlık mesajlaşma

Çevrimiçi takvim

Çevrimiçi haberler ve duyurular

Çevrimiçi testler

Bilgiye hızlı erişim

Ayrıca, bu sistem kağıt israfını azaltmaya ve sistem şeffaflığını korurken her öğrenciye eşit muamele yapılmasını sağlamaya katkıda bulunur. Diğer birçok sosyal ağ hizmeti gibi, kursa kayıtlı tüm öğrencilerin ve eğitmenlerin alınan mesajları görmesini sağlar. Bu nedenle, sınıf dışında öğrencilerle etkileşim kurmak ve etkinlikleri planlamak için çağdaş bir eğitim aracı olarak hizmet vermektedir. Bu sistemin kullanımı tüm eğitmenler tarafından teşvik edilmekte, bu da artan popülaritesine ve büyüyen faydalarına yol açmaktadır.

 

Fakültemiz lisans programlarından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekmektedir:

1.Kredi Yükü ve Ders Başarısı:

Öğrencilerin, kayıtlı oldukları program kapsamında belirlenen tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlamaları ve en az 123 kredilik ders yükünü tamamlamış olmaları gerekmektedir.

2.Genel Not Ortalaması (GNO):

Mezuniyet için öğrencilerin Genel Not Ortalamalarının 2.00 ve üzeri (4.00 üzerinden) olması şarttır.

3.Disiplin ve Mali Yükümlülükler:

Öğrencinin üniversite ile ilişiğini kesecek herhangi bir disiplin cezası bulunmamalı ve mezuniyet işlemleri öncesinde tüm mali ve idari yükümlülüklerini yerine getirmiş olması gerekmektedir.