Yükseköğretim Çalıştayında Eğitimde İletişim Sorunları İrdelendi

Haberler

GAÜ'DEN

Yükseköğretim Çalıştayında Eğitimde İletişim Sorunları İrdelendi

Girne Amerikan Üniversitesi tarafından yükseköğretim’de 26. yılını kutladığı 2010-2011 akademik yılında düzenlenen ve Türk eğitim dünyasından 600’e yakın eğitimcinin katıldığı yükseköğretim ana temalı çalıştay “Eğitimde İletişim Becerileri” konulu seminer ile devam etti.

GAÜ tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen yükseköğretim ana temalı eğitimde etkili iletişim ve çağdaş iletişim sistemleri temalı çalıştaya yükseköğretimin gelişimi adına eğitim otoriteleri ve kanaat önderleri yanında sivil toplum örgütleri tarafından yoğun ilgi gösteriliyor.

Girne Amerikan Üniversitesi Kıbrıs Yerleşkesi Karmi Kampüs Uluslararası Kongre Merkezi Spectrum Hall’de yükseköğretim ve eğitimde iletişim sorunlarını irdeleme amacıyla düzenlenen seminere Girne Amerikan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Tanju Gürkan konuşmacı olarak katıldı.

GAÜ TV tarafından canlı olarak yayınlanan seminer Kıbrıs Türk eğitim dünyası ve sivil toplum örgütleri yanında Girne Amerikan Üniversitesi öğrencileri ve akademisyenleri tarafından yoğun ilgi gördü.
GÜRKAN : “Öğrenen Grubu Bir Bütün Olarak Algılama Eğitimde Kaliteyi Olumsuz Etkilemekte”

Öğrenci gelişimi ve öğrencinin geleceğini belirleyecek tercihlerinde etkili ce doğru iletişim süreçlerini uygulayan eğitimci ve özellikle rehber öğretmenlere büyük görevler düştüğünü belirten Prof. Dr. Gürkan, iletişim sürecinin amacının anlaşılmak olduğunu ifade etti. İletişim ve eğitimde farkındalığın önemine dikkat çeken Prof. Dr. Gürkan, eğitimciler tarafından öğrenen grubun bir bütün olarak algılanması ve tek tip iletişim yönteminin eğitimde kaliteli hizmeti düşürdüğünü vurguladı.

Bireylerin konuştuğu gibi yaşamadığını veya yaşadığı gibi konuşmadığını da belirten Prof. Dr. Gürkan, bireyin kendisinden kaynaklanan engellerin, korkuların, önyargıların, duyarsızlıkların, etikeletme merakının, kendine güvensizliğin, alınganlık ve benmerkezci konuşmanın etkili ve doğru iletişim kurmada olumsuz etkilerine dikkat çekti.

Etkili ve doğru iletişimde sorunlardan bazılarının bağımlı, çaresiz olma ile bireylerde kurban anlayışının egemen olmasından kaynaklandığının altını çizen Prof. Dr. Gürkan, sorunları ortadan kaldırma ve öğrencinin bireysel gelişimini doğru yönlendirmede eğitimci ve rehber öğretmenlere büyük görevler düştüğünü ifade etti. Çalıştay programı kapsamında düzenlenen seminer ve atölye çalışmaları ile yükseköğretim ve eğitimde karşılaşılan iletişim sorunlarının irdelenmesinin eğitime ve öğrenci gelişimine önemli katkılar yapacağının altını çizen Prof. Dr. Gürkan, doğru iletişimin öğrenci gelişimine olumlu etkileri olacağını belirtti.

İnsanlarla konuşma, gülümseme, isim ile çağırma, içten ve yardımsever olma, samim olma, içtenlikle ilgi gösterme, övgüde cömert eleştiride tedbirli olma, başkalarının duygularına ve görüşlerine saygı gösterme ile hizmet etme canlısı olmanın insanlık ve iletişimin 10 emri olduğunu da belirten Prof. Dr. Gürkan, Türk eğitim dünyasından çalıştay için ülkeye gelen 600’e yakın eğitimciye çalıştaya ve seminere gösterdikleri ilgiden dolayı Girne Amerikan Üniversitesi adına teşekkür ederek sözlerini tamamladı.