- AKADEMİK
- FAKÜLTELER
- ECZACILIK FAKÜLTESİ
- İŞLETME FAKÜLTESİ
- SİYASAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
- HUKUK FAKÜLTESİ
- İLETİŞİM FAKÜLTESİ
- SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
- MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ
- BEŞERİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
- MİMARLIK, TASARIM VE GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
- SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
- TURİZM FAKÜLTESİ
- TIP FAKÜLTESİ
- Kariyer Merkezi
- YÜKSEKOKULLAR
- MESLEK YÜKSEKOKULU
- HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU
- HAVACILIK YÜKSEKOKULU
- SAĞLIK MESLEK YÜKSEKOKULU
- DENİZCİLİK YÜKSEKOKULU
- SAHNE SANATLARI YÜKSEKOKULU
- SAHNE SANATLARI YÜKSEKOKULU (DANS)
- SAHNE SANATLARI YÜKSEKOKULU (OYUNCULUK)
- HAZIRLIK OKULU
- LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
- E-LEARNING
- AKADEMİK TAKVİM
- ÜNİVERSİTE HAKKINDA
- MESAJLAR
- KALİTE GÜVENCESİ
- Kalite Kılavuzu ve Formlar
- Kalite Kurulu Raporlar
- Kalite Kurulu Organizasyon Şeması
- Kalite Komisyonu Üyeleri
- Kalite Komisyonu Çalışma Takvimi
- Kalite Komisyonu Yönergesi
- Kalite Komisyonu Toplantı Tutanakları
- Kalite Komisyonu Amaçlar, Hedefler ve Etkinlikler
- Kalite Güvencesi Ofisi
- Kalite Kurulu İletişim
- İLETİŞİM
- GAÜ LOGO
- Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
- Vizyon ve Değerler
- Onursal Doktoralar
- GAÜ'nün Tarihçesi
- GAÜ'nün Misyonu
- Dünyada GAÜ
- Akademik İşbirlikleri
- ADAY
- ARAŞTIRMA
- KAMPÜS
- Oryantasyon Günleri
- E-Learning Merkezi
- Kampüs Haritaları
- Kültürlerarası Yaz Okulu
- Spor Kulüpleri
- Sağlık Merkezi
- Restorantlar
- Kültürlerarası Merkez
- Kampüs Haritaları
- Danışmanlık Servisi
- HİZMETLER
- GAÜSEM
- Öğrenci Yurtları
- Etkinlikler
- Haberler
- Duyurular
- Kariyer Merkezi
- Mağaza
- E-LEARNING UYGULAMASI | MOODLE
- (Güncellenmiştir) Diploma Formu
- Fakülte Sekreterleri İletişim
- Öğrenci Email ve Elearning Bilgileri
- E-Learning ve Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
- Mükemmeliyet Merkezi
PROF. DR. ÜNYAYAR, “ÖĞRENCİLER, OKUL DIŞINDAKİ SÜREÇTE DAHA BÜYÜK RİSK ALTINDADIR”
Haberler
GAÜ'DEN
PROF. DR. ÜNYAYAR, “ÖĞRENCİLER, OKUL DIŞINDAKİ SÜREÇTE DAHA BÜYÜK RİSK ALTINDADIR”
Girne Amerikan Üniversitesi (GAÜ) Tıp Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Ali Ünyayar, öğrencilerin ruh sağlığının, okul destekleri ve hizmetleri yoluyla geliştirilmesi hakkında bilgi verdi.
Prof. Dr. Ali Ünyayar; “Şuanda okullar kademeli olarak yüz yüze eğitime başlamış olsa da, bir çok öğrenci için bu süreç hala online olarak devam etmektedir. Okullar öğrencilerin; arkadaşları, öğretmenleri ve diğer personelden duygusal ve psikolojik destek almaları için önemli bir mekandır. Okulların uzun süre kapalı kalması, bazı öğrencilerin önemli arkadaşlıklardan ve diğer ilgili eğitimci desteğinden soyutlanmış hissetmelerine neden olabilir. Okullar ayrıca, okul dışında bu hizmetlere erişimi olmayan çocuklara kritik psikolojik, zihinsel ve davranışsal sağlık (örneğin, psikolojik danışmanlık, zihinsel ve davranışsal değerlendirme) hizmetleri de sağlar. Okulların kapatılması bu hizmetlerin kullanılabilirliğini sınırlamıştır. COVID-19 Pandemisinde uygulanan izolasyon ve belirsizlik, önemli sosyal destek kaynaklarını ortadan kaldırırken, umutsuzluk ve kaygı duygularını ortaya çıkardı.“
Prof. Dr. Ali Ünyayar; “Öğrencilerin okulda oldukları süre içerisinde sahip oldukları günlük rutinlerinden uzaklaşmaları, anksiyete ve depresyon gibi sorunlarının artışına sebep olabilir. Öğrencilerin, okul hayatlarında; teneffüs ve beden eğitimi gibi aktivite zamanlarına sahip olmaları, kaygı ve üzüntü duygularını iyileştirmeye yardımcı olabilir. Yüz yüze eğitimde ise, bu fiziksel aktivitelerde; sosyal mesafe ve öğrenciler arasındaki yakın teması azaltmak için güvenli ve destekleyici bir ortam sağlanması gerekmektedir.”
“Okullarda verilen özel hizmetlerin sürekliliği, öğrenci başarısı için oldukça önemlidir. Okulda öğretmenleri gözetiminde olmayan öğrenciler, okul dışındaki süreçte daha büyük risk altındadır. Yüz yüze eğitimlerde ise, öğretmenleri tarafından verilecek sağlık ve sosyal mesafe kuralları gibi eğitimler sayesinde öğrenciler, alacakları eğitimin yanında sağlıklı kalmayı da öğrenebileceklerdir. Yüz yüze eğitime ara verildiği dönemde, öğrenciler bu hizmetlerin çoğuna sınırlı erişim ile sahipti. Bu da eğitim ve sağlık arasındaki açıklığı, potansiyel olarak genişletiyordu.”