- AKADEMİK
- FAKÜLTELER
- ECZACILIK FAKÜLTESİ
- İŞLETME FAKÜLTESİ
- SİYASAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
- HUKUK FAKÜLTESİ
- İLETİŞİM FAKÜLTESİ
- SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
- MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ
- BEŞERİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
- MİMARLIK, TASARIM VE GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
- SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
- TURİZM FAKÜLTESİ
- TIP FAKÜLTESİ
- Kariyer Merkezi
- YÜKSEKOKULLAR
- MESLEK YÜKSEKOKULU
- HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU
- HAVACILIK YÜKSEKOKULU
- SAĞLIK MESLEK YÜKSEKOKULU
- DENİZCİLİK YÜKSEKOKULU
- SAHNE SANATLARI YÜKSEKOKULU
- SAHNE SANATLARI YÜKSEKOKULU (DANS)
- SAHNE SANATLARI YÜKSEKOKULU (OYUNCULUK)
- HAZIRLIK OKULU
- LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
- E-LEARNING
- AKADEMİK TAKVİM
- ÜNİVERSİTE HAKKINDA
- MESAJLAR
- KALİTE GÜVENCESİ
- Kalite Kılavuzu ve Formlar
- Kalite Kurulu Raporlar
- Kalite Kurulu Organizasyon Şeması
- Kalite Komisyonu Üyeleri
- Kalite Komisyonu Çalışma Takvimi
- Kalite Komisyonu Yönergesi
- Kalite Komisyonu Toplantı Tutanakları
- Kalite Komisyonu Amaçlar, Hedefler ve Etkinlikler
- Kalite Güvencesi Ofisi
- Kalite Kurulu İletişim
- İLETİŞİM
- GAÜ LOGO
- Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
- Vizyon ve Değerler
- Onursal Doktoralar
- GAÜ'nün Tarihçesi
- GAÜ'nün Misyonu
- Dünyada GAÜ
- Akademik İşbirlikleri
- ADAY
- ARAŞTIRMA
- KAMPÜS
- Oryantasyon Günleri
- E-Learning Merkezi
- Kampüs Haritaları
- Kültürlerarası Yaz Okulu
- Spor Kulüpleri
- Sağlık Merkezi
- Restorantlar
- Kültürlerarası Merkez
- Kampüs Haritaları
- Danışmanlık Servisi
- HİZMETLER
- GAÜSEM
- Öğrenci Yurtları
- Etkinlikler
- Haberler
- Duyurular
- Kariyer Merkezi
- Mağaza
- E-LEARNING UYGULAMASI | MOODLE
- (Güncellenmiştir) Diploma Formu
- Fakülte Sekreterleri İletişim
- Öğrenci Email ve Elearning Bilgileri
- E-Learning ve Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
- Mükemmeliyet Merkezi
ÇOCUKLARI ÖDÜLLENDİRİRKEN, TEKNOLOJİYE İTMEK YERİNE, YETENEK VE BECERİLERİNİ DAHA İYİ ...
Haberler
GAÜ'DEN
ÇOCUKLARI ÖDÜLLENDİRİRKEN, TEKNOLOJİYE İTMEK YERİNE, YETENEK VE BECERİLERİNİ DAHA İYİ ...
Kişilerdeki kalıplaşmış yanlış bilgi ve davranışların değiştirilmesi çalışmalarının; Psikoloji alanına yansıyan yöntemlerinin; Olumlu telkin yanında, bilimsel tedavi uygulamaları ile bir bütün olduğu konusunda bilgilendirmede bulunan Uzman Psikolog Şerife İncirlili Çelik; Beşeri bilimlerin de, gelişen ve değişen hayatın tüm etkilerini; Yine, insan objesi üzerinde incelediğini belirtti.
Girne Amerikan Üniversitesi (GAÜ) Beşeri Bilimler Fakültesi Psikoloji Bölümü Öğretim Görevlisi Uzman Sağlık Psikolog Şerife İncirlili Çelik, yaptığı açıklamada. Sabitleşmiş yanlış bilgi ve inanışlara dikkat çeken Çelik; "Uzmanlığım sağlık psikolojisi üzerine, yani kronikleşmiş hastalıklar dediğimiz; özellikle kanser, obezite, kalp hastalıkları veya diyabet gibi hastalıklara maruz kalmış kişilerle tanışıp, psikolojik açıdan yapabileceğimiz tedavilere başlıyoruz. Kişideki kalıplaşmış yanlış bilgi ve davranışı değiştirmeye çalışıyoruz. Bu, aslında bütün hayatımızı, tümüyle etkiler bu bağlamda, tedavi süresi de, kişiden kişiye değişir. Çünkü insanların yetiştirilme tarzları veya aile tutumları, yaşadığı ve büyüdüğü ortam çok farklı olduğu için, tedavi süreleleri de kişiden kişiye değişiyor." değerlendirmesini yaptı.
"ÖNCELİKLİ, ERKEN TANIDIR. MEDYA DA YARDIMCI OLMALIDIR."
Toplum bireylerinin sağlık konusundaki ilgi eksiğinin, hayati olan erken tanı olasılığını olumsuz etkilediğine vurgu yapan Psikolog Şerife İncirlili Çelik; Erken tanıda; Rutin sağlık taramalarının yanında, medyanın bilinçlendirme görevinin etkilerinin olumlu olduğunu kaydetti. Çelik; " Örneğin; çalışmayan kadınların, evde televizyondaki sağlık programlarını takip etmeleri çok önemli, çünkü bir şekilde bilinçleniyorlar. Fakat, ülkemizde bu oran oldukça düşük, dolayısıyla bu tip programların daha fazla artmasını öneriyor ve bekliyoruz." ifadelerini kullandı.
Çocukluk çağlarının ana düşünce akımını yönlendirdiğini anlatan Uzm. Psk. Çelik; Çocuk psikolojisi açısından önemli bir nokta olan; cezalandırma ve ödüllendirme yöntemindeki ayrıntılara da dikkat çekerek; " Çocuğu ödüllendirirken, teknolojiye itmek yerine, yetenek ve becerilerini daha iyi değerlendirebileceği bir alana yönlendirilmesini öneriyoruz. Koşul bildiren cümleleri, yanlış buluyorum. Çünkü bu, hep karşılık beklenmesine sebep olur. Ebeveyn, ilk önce çocuklarına ne verdiğine bakmalı, buradan; çocukların örneğin, teknolojiye boğulmaması gibi bir sonuç çıkmasını arzu ediyoruz. `Sen teksin, kahramansın` gibi ifadeleri kullanmanın yanlış olduğunu ebeveynlere anlatarak, doğru iletişimi kullanmalarına yönelik çaba sarf ediyoruz." dedi.