GAÜ Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü’nden İki Akademik Yayın Daha

Haberler

GAÜ'DEN

GAÜ Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü’nden İki Akademik Yayın Daha

Motif Halkbilimi Dergisi “ASOS İndeks” tarafından taranmakta olup Yard.Doç.Dr. Gökçe Yükselen Abdurrazak Peler ile Öğretim Görevlisi Zeki Akçam’a ait makaleler derginin Kıbrıs Özel sayısının ikinci cildinde yayınlandı.

Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS Index), sosyal bilimler alanında düzenli olarak basılı ya da elektronik yayınlanan"hakemli" dergileri tarama yapmakta ve sosyal bilimler alanında ulusal düzeyde profesyonel indeksleme hizmetleri sunmaktadır.

Yard.Doç.Dr. Gökçe Yükselen Peler’in makalesi “Doğumla İlgili Bazı Âdetler Bağlamında Kıbrıs Türklerinin Etnik Kökeni Üzerine Düşünceler” olup konusu şu şekildedir; Çalışmada doğumla alakalı âdet ve inanışlar bağlamında, bazı Rum ve Batılı tarihçiler tarafından etnik kökenleri üzerinde spekülasyon yapılan Kıbrıs Türklerinin etnik kökeni hakkında fikir yürütülmüştür. Kıbrıs Türkleri arasında çocukları olmayan ailelerin başvurduğu yöntemler, çocukları yaşamayan ailelerin başvurduğu çareler ve yeni doğmuş bebeklerle loğusalara tasallut ettiğine inanılan albastı isimli kötü ruh etrafında tezahür eden âdet ve inanışlar, benzer durumlarda Türk dünyasının geriye kalanında tatbik edilen uygulamalarla karşılaştırılmıştır. Yapılan karşılaştırmalarda, Kıbrıs’ta tatbik edilen uygulamaların Türk dünyasının geriye kalanı ile büyük benzerlik gösterdiği tespit edilmiştir. Bu durum, Kıbrıs Türklerinin kültür köklerinin sıkı sıkıya Türkçe konuşan dünyanın geri kalanına bağlı olduğunu ortaya koymuştur.

Öğretim Görevlisi, Zeki Akçam’ın makalesi “20 Temmuz 1974 Barış Harekâtı Sırasında Gazimağusa-Baykal Bölgesinden Kale İçine Geçişi Sağlayan Tünel ve Tünelin Uygulamalı Halkbilimi Müzesi Haline Getirilmesi” olup konusu şu şekildedir: Çalışmada, Kıbrıs tarihinde önemli bir yere sahip olan ve I. Barış Harekâtı sırasında Gazimağusaya bağlı Baykal bölgesinden Kale İçi’ne geçişi sağlayan tünel ile ilgili yapılmış olan derlemelerle tünelin yapımı, inşaat sırasında çalışan kişiler, tünel yapımı için malzeme temini konusunda derlenen bilgiler verilmiş, ardından tünelin Uygulamalı Halkbilimi Müzesi’ne dünüştürülme süreci uygulamalı halkbilimi çalışmaları doğrultusunda ele alınmış, yıkılmaya yüz tutmuş ve unutulmuş olan tünelin Uygulamalı Halkbilimi bağlamında Kıbrıs Türk toplumuna hem sosyal hem de ekonomik vb. birçok katkı yapabileceği ortaya konmaya çalışılmıştır.