PROGRAM

GAU'de

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi

Bilgiler
Fakülte
İletişim Fakültesi
Bölüm
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi
Eğitim
Lisans
Süre
4 Yıl
Ücret
26.000 ₺
Burs
Evet
Akreditasyon
YÖDAK
Eğitim Dili
Türkçe

Program Hakkında

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Bölümümüz gelişen ve değişen dünya iletişim teknolojisiyle eş-güdümlü ilerleyen enerji dolu yeni bir bölümdür.  Bölümümüzün öncelikli amacı İletişimin ne olduğunu tanımlamak ve temel noktalarını analiz edebilmektir; iletişimimin günümüzde nerede hangi aşamada olduğunu tespit etmek, sosyal medyanın değişen trendlerini takip ederek toplumuz üzerindeki etkisi ve gücünü gözlemleyebilmek. Bu sebeple, öğrencilerimiz içinde bulunduğumuz bu canlı, dinamik çağda hem eleştirel düşünebilme hem de pratikte uygulayabilme konusunda bilgi sahibi olacaklardır.

Programın Amacı

Gelişen ve değişen teknolojiyle birlikte insan yaşamındaki değişimi gözönünde bulundurarak, dijital dünyanın sağladığı imkanları sosyal medyanın doğru kullanımı ve hızı ile bütünleştirip ilgili alanlarda faaliyet gösteren işletmelerde çalışacak iletişimcileri yetiştirmek amacıdır.

  1. Firmanın sosyal ağ hesaplarını açar ve var olanlar için gerekli revizyonu sağlar.
  2. Her sosyal medya ağını takip eder.
  3. Sosyal medya uzmanı; çalıştığı firma veya kişileri bilgilendirir, uygun stratejileri belirler.
  4. Özel kampanya kurguları geliştirir.
  5. Şirket web sitelerini SEO’ya uygun hale getirir.
  6. Firma web sitelerini dizinlere ekler.
  7. Paravan bloglar açarak tanıtım yapar.
  8. Rakip firma analizi yapar ve sonuca göre stratejik adımlar belirler.
  9. Dijital dünya trendlerini takip eder ve alakalı reklamlar oluşturur.
  10. Sosyal medya ağlarındaki takipçi sayısını artıracak çözümler üretir, uygun olan iletişim stratejilerini belirler.
  11. Firma hakkında oluşturulan uygun olmayan içerik, durum ve izlenimleri belirler ve gerektiğinde müdahale eder.
  12. Bloglara içerik hazırlar ve yayımlar.
  13. Ürün deneyimine dair çalışmalar yapar.
  14. Mesleğindeki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirir.
  15. Sosyal medya hesaplarının kurulması ya da revize edilmesi
  16. Belirlenen hedef kitle doğrultusunda hesapların takibinin yapılması
  17. Markaların kampanyalarını destekleyecek tanıtım ve duyuruların hazırlanması
  18. İçeriklerin hazırlanması ve içerik görsellerinin belirlenmesi
  19. Kriz yönetimi
  20. Moderasyon
  21. Raporlama
  22. Sosyal medya veri analizi

Kariyer Olanakları

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Bölümümüzden mezun olacak öğrencilerimiz Sosyal Medya alanında uzmanlık gerektiren tüm konularda; kökeni ve gelişimi, günümüzdeki durumu, uygulama alanları ve gelecekteki durumu hakkında kapsamlı bilgiler edinmiş olarak mezun olacaktır. Öğrencilerimiz,  Dijital Medya Reklamcılığı ve Sosyal Medya Haberciliği, Dijital Pazarlama trend teknikleri ve stratejilerinde, iletişimin gelişen, genişleyen ve büyüyen alanlarında, örgütsel iletişim alanları ve daha bir çok konuda uzmanlık kazanacaklardır. Öğrenciler, bölümdeki eğitimleri süresince hazırlayacakları projelerle dijital pazarlama ve sosyal medya konusunda uygulama becerisi de elde edeceklerdir.

Öğrenci Görüşleri

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi bölümünü bir hocamın bu alanın geleceğin mesleği olduğunu, bu bölüme girmem halinde bana gelecekte çok büyük faydası olacağını söylemesi ve benim de düşüncelerimde bölüme yönelik bir meğillenmenin olması ile seçtim. Bölümle ilgili internetten de bilgi edindim. Öğrendiklerim, bölümde almaya başladığım eğitim bana kararımın ne kadar doğru olduğunu gösteriyor... H.Mert DURAKOĞLU

Tercihim

Girne Amerikan Üniversitesi  İletişim fakültesi Dijital PAzarlama ve Sosyal Medya Programında, teori, uygulama ve sanatın iç içe girdiği bir eğitimden geçeceksiniz. Programda verilen eğitim; çağdaş, amaca yönelik dersler ve üstün nitelikli öğretim üye ve elemanlarıyla aranılan bir meslek edinmenin yollarını açacağı gibi sizleri yaşamın sorunları ve güzellikleriyle tanıştıracak, dünyayı ve içinde yaşadığınız toplumu daha iyi değerlendirmenizi sağlayacaktır.   Program; öğrencilerine Dünya standartlarında, çağdaş ve kaliteli eğitim olanağı sunarak ulusal ve uluslararası ortamlarda rekabet edebilen, araştırma ve uygulama çalışmalarıyla, değişim ve gelişimi yakından takip eden profesyonel ve yaratıcı Dijital Pazarlama ve Sosyal medya uzmanları yetiştirmektedir.

Bölüm Dersleri

Yıl 1

 

Güz

 

DPY103

İşletme Yönetimine Giriş I

CR:(3,0)3

ECTS:8

 

BİL101

Bilgisayar I Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

DPY105

Davranış Bilimlerine Giriş I

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

DPY101

İletişime Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:8

 

EFL101

Okuma Becerilerini Geliştirme

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

NH001

Milli Tarih

CR:(0,0)0

ECTS:2

 

Bahar

 

DPY104

İşletme Yönetimine Giriş II

CR:(3,0)3

ECTS:8

 

BİL102

Bilgisayar II

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

DPY106

Davranış Bilimlerine Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

DPY102

İletişim Tarihi

CR:(3,0)3

ECTS:8

 

EFL102

Yazma Becerilerini Geliştirme

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

NH002

Milli Tarih II

CR:(0,0)0

ECTS:2

 

Yıl 2

 

Güz

 

DPY201

Ekonomiye Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY203

İletişim Sosyolojisi

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY205

Sosyal Medya Ve İstatistik

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY207

Politika Bilimine Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

DPY209

Sosyal Medyaya Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

TURK001

Türkçe I

CR:(0,0)0

ECTS:2

 

Bahar

 

DPY202

Halkla İlişkilere Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

DPY204

Sosyal Medya Yazarlığı

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

DPY206

Medya Hukuku

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY208

Yeni Medya Haberciliği

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

DPY210

Sosyal Medya Tasarımı

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

TURK002

Türkçe II

CR:(0,0)0

ECTS:2

 

STJ001

Staj I

CR:(0,0)0

ECTS:2

 

Yıl 3

 

Güz

 

DPY301

Görsel Reklam Teknikleri

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY303

Örgütsel Davranış

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY305

Pazarlama Yönetimi

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY307

İnsan Kaynakları Yönetimi

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

ELECTIVE

Seçmelİ Ders

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

Bahar

 

DPY302

Sosyal Medya Ve Girişimcilik

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

DPY304

İşletmelerde Sosyal Medya

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

DPY306

E-Pazarlama

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY308

Medya Ve Kültür

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

ELECTIVE

Seçmelİ Ders

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

STJ002

Staj II

CR:(0,0)0

ECTS:2

 

Yıl 4

 

Güz

 

DPY401

Sosyal Medyada Promosyon Yönetimi

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY403

Sosyal Medya Yöneticiliği

CR:(3,0)3

ECTS:8

 

DPY405

Bitirme Projesi I

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

ELECTIVE

Seçmelİ Ders

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

ELECTIVE

Seçmelİ Ders

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

Bahar

 

DPY402

Siber Kültür

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY404

İletişim Etiği

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

DPY406

Bitirme Projesi II

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

ELECTIVE

Seçmelİ Ders

CR:(3,0)3

ECTS:7

 

ELECTIVE

Seçmelİ Ders

CR:(3,0)3

ECTS:7

 

 

Fakülte Tanıtım Videosu

Bilgiler
Fakülte
İletişim Fakültesi
Bölüm
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi
Eğitim
Lisans
Süre
4 Yıl
Ücret
26.000 ₺
Burs
Evet
Akreditasyon
YÖDAK
Eğitim Dili
Türkçe

Program Hakkında

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Bölümümüz gelişen ve değişen dünya iletişim teknolojisiyle eş-güdümlü ilerleyen enerji dolu yeni bir bölümdür.  Bölümümüzün öncelikli amacı İletişimin ne olduğunu tanımlamak ve temel noktalarını analiz edebilmektir; iletişimimin günümüzde nerede hangi aşamada olduğunu tespit etmek, sosyal medyanın değişen trendlerini takip ederek toplumuz üzerindeki etkisi ve gücünü gözlemleyebilmek. Bu sebeple, öğrencilerimiz içinde bulunduğumuz bu canlı, dinamik çağda hem eleştirel düşünebilme hem de pratikte uygulayabilme konusunda bilgi sahibi olacaklardır.

Programın Amacı

Gelişen ve değişen teknolojiyle birlikte insan yaşamındaki değişimi gözönünde bulundurarak, dijital dünyanın sağladığı imkanları sosyal medyanın doğru kullanımı ve hızı ile bütünleştirip ilgili alanlarda faaliyet gösteren işletmelerde çalışacak iletişimcileri yetiştirmek amacıdır.

  1. Firmanın sosyal ağ hesaplarını açar ve var olanlar için gerekli revizyonu sağlar.
  2. Her sosyal medya ağını takip eder.
  3. Sosyal medya uzmanı; çalıştığı firma veya kişileri bilgilendirir, uygun stratejileri belirler.
  4. Özel kampanya kurguları geliştirir.
  5. Şirket web sitelerini SEO’ya uygun hale getirir.
  6. Firma web sitelerini dizinlere ekler.
  7. Paravan bloglar açarak tanıtım yapar.
  8. Rakip firma analizi yapar ve sonuca göre stratejik adımlar belirler.
  9. Dijital dünya trendlerini takip eder ve alakalı reklamlar oluşturur.
  10. Sosyal medya ağlarındaki takipçi sayısını artıracak çözümler üretir, uygun olan iletişim stratejilerini belirler.
  11. Firma hakkında oluşturulan uygun olmayan içerik, durum ve izlenimleri belirler ve gerektiğinde müdahale eder.
  12. Bloglara içerik hazırlar ve yayımlar.
  13. Ürün deneyimine dair çalışmalar yapar.
  14. Mesleğindeki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirir.
  15. Sosyal medya hesaplarının kurulması ya da revize edilmesi
  16. Belirlenen hedef kitle doğrultusunda hesapların takibinin yapılması
  17. Markaların kampanyalarını destekleyecek tanıtım ve duyuruların hazırlanması
  18. İçeriklerin hazırlanması ve içerik görsellerinin belirlenmesi
  19. Kriz yönetimi
  20. Moderasyon
  21. Raporlama
  22. Sosyal medya veri analizi

Kariyer Olanakları

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Bölümümüzden mezun olacak öğrencilerimiz Sosyal Medya alanında uzmanlık gerektiren tüm konularda; kökeni ve gelişimi, günümüzdeki durumu, uygulama alanları ve gelecekteki durumu hakkında kapsamlı bilgiler edinmiş olarak mezun olacaktır. Öğrencilerimiz,  Dijital Medya Reklamcılığı ve Sosyal Medya Haberciliği, Dijital Pazarlama trend teknikleri ve stratejilerinde, iletişimin gelişen, genişleyen ve büyüyen alanlarında, örgütsel iletişim alanları ve daha bir çok konuda uzmanlık kazanacaklardır. Öğrenciler, bölümdeki eğitimleri süresince hazırlayacakları projelerle dijital pazarlama ve sosyal medya konusunda uygulama becerisi de elde edeceklerdir.

Öğrenci Görüşleri

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi bölümünü bir hocamın bu alanın geleceğin mesleği olduğunu, bu bölüme girmem halinde bana gelecekte çok büyük faydası olacağını söylemesi ve benim de düşüncelerimde bölüme yönelik bir meğillenmenin olması ile seçtim. Bölümle ilgili internetten de bilgi edindim. Öğrendiklerim, bölümde almaya başladığım eğitim bana kararımın ne kadar doğru olduğunu gösteriyor... H.Mert DURAKOĞLU

Tercihim

Girne Amerikan Üniversitesi  İletişim fakültesi Dijital PAzarlama ve Sosyal Medya Programında, teori, uygulama ve sanatın iç içe girdiği bir eğitimden geçeceksiniz. Programda verilen eğitim; çağdaş, amaca yönelik dersler ve üstün nitelikli öğretim üye ve elemanlarıyla aranılan bir meslek edinmenin yollarını açacağı gibi sizleri yaşamın sorunları ve güzellikleriyle tanıştıracak, dünyayı ve içinde yaşadığınız toplumu daha iyi değerlendirmenizi sağlayacaktır.   Program; öğrencilerine Dünya standartlarında, çağdaş ve kaliteli eğitim olanağı sunarak ulusal ve uluslararası ortamlarda rekabet edebilen, araştırma ve uygulama çalışmalarıyla, değişim ve gelişimi yakından takip eden profesyonel ve yaratıcı Dijital Pazarlama ve Sosyal medya uzmanları yetiştirmektedir.

Bölüm Dersleri

Yıl 1

 

Güz

 

DPY103

İşletme Yönetimine Giriş I

CR:(3,0)3

ECTS:8

 

BİL101

Bilgisayar I Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

DPY105

Davranış Bilimlerine Giriş I

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

DPY101

İletişime Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:8

 

EFL101

Okuma Becerilerini Geliştirme

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

NH001

Milli Tarih

CR:(0,0)0

ECTS:2

 

Bahar

 

DPY104

İşletme Yönetimine Giriş II

CR:(3,0)3

ECTS:8

 

BİL102

Bilgisayar II

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

DPY106

Davranış Bilimlerine Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

DPY102

İletişim Tarihi

CR:(3,0)3

ECTS:8

 

EFL102

Yazma Becerilerini Geliştirme

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

NH002

Milli Tarih II

CR:(0,0)0

ECTS:2

 

Yıl 2

 

Güz

 

DPY201

Ekonomiye Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY203

İletişim Sosyolojisi

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY205

Sosyal Medya Ve İstatistik

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY207

Politika Bilimine Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

DPY209

Sosyal Medyaya Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

TURK001

Türkçe I

CR:(0,0)0

ECTS:2

 

Bahar

 

DPY202

Halkla İlişkilere Giriş

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

DPY204

Sosyal Medya Yazarlığı

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

DPY206

Medya Hukuku

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY208

Yeni Medya Haberciliği

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

DPY210

Sosyal Medya Tasarımı

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

TURK002

Türkçe II

CR:(0,0)0

ECTS:2

 

STJ001

Staj I

CR:(0,0)0

ECTS:2

 

Yıl 3

 

Güz

 

DPY301

Görsel Reklam Teknikleri

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY303

Örgütsel Davranış

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY305

Pazarlama Yönetimi

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY307

İnsan Kaynakları Yönetimi

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

ELECTIVE

Seçmelİ Ders

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

Bahar

 

DPY302

Sosyal Medya Ve Girişimcilik

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

DPY304

İşletmelerde Sosyal Medya

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

DPY306

E-Pazarlama

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY308

Medya Ve Kültür

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

ELECTIVE

Seçmelİ Ders

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

STJ002

Staj II

CR:(0,0)0

ECTS:2

 

Yıl 4

 

Güz

 

DPY401

Sosyal Medyada Promosyon Yönetimi

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY403

Sosyal Medya Yöneticiliği

CR:(3,0)3

ECTS:8

 

DPY405

Bitirme Projesi I

CR:(3,0)3

ECTS:4

 

ELECTIVE

Seçmelİ Ders

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

ELECTIVE

Seçmelİ Ders

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

Bahar

 

DPY402

Siber Kültür

CR:(3,0)3

ECTS:6

 

DPY404

İletişim Etiği

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

DPY406

Bitirme Projesi II

CR:(3,0)3

ECTS:5

 

ELECTIVE

Seçmelİ Ders

CR:(3,0)3

ECTS:7

 

ELECTIVE

Seçmelİ Ders

CR:(3,0)3

ECTS:7

 

 

Fakülte Tanıtım Videosu

Sormak istediklerin burada

Sıkça sorulan sorular sayfamıza bir göz at. Birçok sorunun cevabı orada.

Aradığın tüm bilgiler burada

Girne Amerikan Üniversitesi 2019 kitapçığını PDF formatında indirebilirsin.