Ambalajın Postmodern Yüzü GAÜ’de İrdelenecek

Haberler

GAÜ'DEN

Ambalajın Postmodern Yüzü GAÜ’de İrdelenecek

Pazarlama iletişimi, reklam, tasarım, bütünleşik pazarlama, post modern üretim ve tüketici ürün ilişkilerinin farklı bişr perspektif ile irdeleneceği “Ambalaj Sergisi” Girne Amerikan Üniversitesi (GAÜ) Kıbrıs Yerleşkesi Karmi Kampüs Millenium Kompleks Redroom Sergi Salonunda açılıyor.

Girne Amerikan Üniversitesi İşletme bölmü Reklam ve Promosyon Yönetimi ile Doğu Akdeniz Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Yaratıcı Reklam Stratejileri dersleri kapsamında düzenlenen teorik ders ve atölye çalışmalarının ürünü olna sergi öğrenciler ve akademisyen İpek G. Halim tarafından hazırlandı.

4 Ağustos 2010, çarşamba günü saat 17.00’de açılacak sergi 1 hafta boyunca GAÜ Karmi Kampüs Millenium Kompleks Redroom sergi salonunda ziyaret edilebilecek.

Bütünleşik Pazarlama İletişimi kapsamında satış noktası aktivitelerin ve ambalaj tasarımlarının öneminin irdelendiği sergide yer alan ürünlerin hazırlnamsında bir çok farklı ülkeden farklı ürünlerin ambalajları incelendi. Ödüllü ambalajların analizleri yapılarak Shimp (2003), Belch (2005), Dotz ve Morton (1990), Bayazıt (2006) ve Roncarelli, Ellicott’un (2010) ambalaj hakkındaki yorumları üzerinden çalışmalar yapılarak markaların ambalaj tasarımları yakından incelendi.

Ambalaj Sergisi ile ilgili akademisyen İpek G. Halim tarafından yapılan açıklamada sergiyi hazırlayan öğrencilerin “VIEW” kelimesini ana kriter olarak kabul edip V: visibility: görüntü, dikkat çekme, I: information: Bilgi, ambalajın ürün ve üretici firma hakkında gerekli bilgiyi okunabilir bir şekilde verebilmesi, E: emotions: duygular, ambalajın istenilen duyguyu çağrıştırabilmesi, hedef kitleyle duygusal bir bağ kurması, ürünün özelliklerini şekli/rengi ile anltabilmesi ve W: workability: uygulanabilirlik, fonksiyonellik, ambalajın ürünü istenilen koşullarda ve sürede koruyabilmesi.alt kriterlerinden yola çıkarak esewrlerini oluşturdukları ifade edildi.

Sergide sadece öğrenci çalışmalarının bulunmadığının da belirtildiği açıklamada ambalajın farklı açılardan irdelendiği vurgulandı. Sergiyi izleyenlerin hem dünyadan farklı ambalaj örneklerini görme imkanı yakalayacakları hem de başarılı ambalajların püf noktaları hakkında bilgi edinebileceklerinin belirtildiği açıklamada ambalajın modern yaşamdaki yeri, tüketici ile olan ilgisi, üreticiye sağladığı imkanlar ve getirdiği zorluklar hakkında bilgi veren ve düşündüren serginin ambalajın hem fonksiyonel hem psikolojik hem de ekonomik boyutuna bakıp post-modern pazarlama hakkında düşünmemize ve bilgilenmemize yardımcı olacağının altı çizildi.

Ürün nedir sorusuna cevap arayanlar için ilham verici bir sergi olduğunun ifade edildiği açıklamada sergi kapsamında ambalaj tarih, ödüllü bazı ambalaj tasarımları, Absolut Vodka, Salvador Dali ve Coca Cola ambalaj tasarımları hakkında bilgiler yanında sanat, pazarlama ve ambalaj arasındaki bağlar ile ambalaj ve satış promosyonu arasındaki yakın ilişkinin sergilenen ürünlerle irdeleneceğinin altı çizildi..