İngiltere’de Düzenlenen Sağlık İşletmeciliği Konferansına Katıldı

Haberler

GAÜ'DEN

İngiltere’de Düzenlenen Sağlık İşletmeciliği Konferansına Katıldı

Girne Amerikan Üniversitesi Muhasebe bölümü başkanı ekonomist Dr. Özgür Özmen İngiltere’de düzenlenen Sağlık ve Sağlık İşletmeciliğinde Kalite konulu ''We are taking our Quality to Europe'' konferansa katıldı.

KKTC Turizm Çevre ve Kültür Bakanı Ünal Üstel’in de konuşmacı olarak katıldığı konferansa ayrıca üst düzey Bakanlık ve TBMM yetkilileri de katıldı. Edgware Road Hilton otelinde gerçekleşen ''We are taking our Quality to Europe'' konferansına ''Saglik İşletmeciliğinde Kalite”, ''Sağlıkta Özel ve Devlet Sektorünün Dünü Bügünü'', 'Yurt dışından gelen hasta oranlarındaki artış'', ''Sağlıkta Teknoloji'' konu başlıklarındaki sunumu ilke konuşmacı olarak katılan Dr. Özgür Özmen’e yetkililer tarafından plaket takdim edildi.
“Sağlık Sisteminde Kalite ve Güvenlik Kavramları Özel Sektörle Gündeme Geldi”

Sağlık işletmelerinde hizmet kalitesi “sağlık hizmetleri sisteminin çeşitli öğelerinin, standartlara uygunluk ya da mükemmellik derecesi” olarak tanımlandığına değinen Dr. Özmen, kabul edilen standartlarda bakım vermek, hastaların ve sağlık personelinin karar verme sürecine birlikte katılmaları, hasta güvenliğine (patient safety) yüksek önem atfetmenin sağlıkta kalitenin olmazsa olmazı olduğuna vurgu yaparak günümüzde dünyada sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasına yönelik yapılan çalışmaların uluslar arası ve ulusal akreditasyon sistemleri üzerinden yürütüldüğünü belirtti. .

Sağlık sisteminde kalite ve güvenlik kavramlarının ilk olarak özel sektörle gündeme geldiğine dikkat çeken Dr. Özmen, özel sektörle birlikte Sağlıkta Dönüşüm Programı ile kamu ve üniversite hastanelerinde de kalite çalışmalarının başlatıldığının altını çizdi.

Türkiye’de yaklaşık olarak 3 bin 500 sağlık kurumunda sağlık hizmetinin sunulduğunu hatırlatan Dr. Özmen, bu kurumların çoğunluğunda uluslar arası ve ulusal kalite sistemlerinin uygulandığını belirterek Türkiye’de özel hastanelere örnek teşkil etmesi açısından bilimsel çalışmalarından çıkan sonucun hastaların memnuniyeti’nin üç yıllık ortalamasının% 86 ile , çalışanların memnuniyeti’nin üç yıllık ortalamasının % 89.18 olmasınınkalite artışının bir gösterdesi olduğuna vurgu yaptı.

Kamuda sağlık konusunda ise Sağlık Bakanlığının kendi hastanelerinde yaptırdığı anketlerde de eskiden %30 - 40 larda olan memnuniyet oranlarının son yıllarda %60 – 70 düzeyine eriştiğini ifade ederek Türkiye’de sağlık sisteminde kalite ve güvenlik kavramlarının özel sektörle gündeme geldiğini belirtti ..

Türkiye İnsan Kaynakları açısından nitelikli ve uzman kadroların bulunduğuna da değinen Dr. Özmen, ülkede bilim ve tıbbın son yenilikleri başarıyla uygulanmasının bire göstergesi olarak son yıllarda yurtdışından gelen hasta sayısında görülen artışını bunun en büyük göstergesi olduğunu ifade ederek sağlık’ta hizmet ve kalite noktasında nitelik ve nicelik olarak kadroların dünya standartlarında olduğunun altını çizdi.