ATEŞ, “KİTAPLAR, ÇOCUKLARIN BİLGİ DÜNYASINI GELİŞTİRİR”

Tarih: 06/03/2018

Girne Amerikan Üniversitesi (GAÜ) Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Öğretim Görevlisi Mehmet Ali Ateş, Kitapların Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri anlattı.

Ateş, “Çocukların, duygusal, bilişsel ve sosyal gelişimi açısından kitaplar büyük öneme sahiptir. Kitaplar çocuğun bilgi dünyasını geliştirir ve böylece duygularını ve düşüncelerini daha iyi ifade etme yetenekleri gelişir.  Özellikle dil gelişimi açısından incelendiği zaman ebeveynler çocuklarına kitap okurken belli noktalara dikkat ederek çocuğun dil ve konuşma gelişimini arttıracak düzeyde destekleyebilirler. Dil gelişimi açısından çeşitli yapılan araştırmalarla ebeveynlerin kitap okudukları ve okumadıkları çocukların dil ve konuşma becerileri karşılaştırılmış ve bu iki grup arasında dil ve konuşma becerisi açısından büyük farklılıklar bulunmuştur” dedi.

Ateş: “Çocuğun Dil Seviyesine Uygun Kitap Seçimi Çok Önemlidir”

Çocuk kitaplarının dış yapı ve iç yapı özelliklerine değinen Ateş, “Öncelikle çocuk kitaplarının, hem dış yapı (biçimsel) hem de iç yapı (içerik) özelliklerine uygun olarak hazırlanması gerekir.İç yapı özelliklerine baktığımız zaman çocuğa seçilecek olan kitap çocuğun gelişim yapısına uygunsa diğer başlıklara bakılması gerekmektedir. Resim ile metnin birbiriyle ilişkisi çok önemlidir. Resimli kitaplar çocuğun hayal dünyasını genişletmektedir. Dış yapı özellikleri bakımından; kitapların boyutları, kitapta kullanılan kağıt, kitabın kapağı gibi içerikler sıralanabilir. Çocuğun dil seviyesine uygun kitap seçimi çok önemlidir. Erken çocukluk döneminde çocukluk dönemin de örneğin altı yaşındaki bir çocuğun bir masalı anlamlandırılması veya kafasında canlandırması oldukça zordur. Biz genelde beş altı veya yedi yaşındaki çocuklara masal yerine masalımsı hikayelerin okunması öğretmenlerin masalımsı hikayeler seçmesini öneriyoruz” şeklinde konuştu.




Akreditasyonlar


İletişim