AKPINAR; “ÇOCUKLARIMIZIN AKLINI ŞEKİLLENDİREN TEKNOLOJİLERE GÖRE ÖĞRENME ALANLARINI ...

Haberler

GAÜ'DEN

AKPINAR; “ÇOCUKLARIMIZIN AKLINI ŞEKİLLENDİREN TEKNOLOJİLERE GÖRE ÖĞRENME ALANLARINI ...

Girne Amerikan Üniversitesi Kurucu Rektörü ve Yöneticiler Kurulu Başkanı Serhat Akpınar,  Kuzey Kıbrıs’ta eğitim sektöründe, ‘farkındalılık’  kavramının,  tüm kurumlar tarafından koşulsuz kullanıldığını, GAÜ’nün ise;  farkındalılık kavramının ‘farklılık’ olmadan, yüksek eğitimde  gereken kalite paydasına eklenemeyeceğini öngördüğünü söyledi.

Katıldığı bir tv programında kendisine yöneltilen bir soruyu yanıtlarken; Girne Amerikan Üniversitesi’nin 30.uncu yılından, 50.inci yılına uzanacak perpektifinin ‘nasıl olacağını’   anlatan Akpınar; “Hayalperest  yeni nesillerin matematik, fen ve mühendislik bilimlerine karşı iştahı  artıyor. Bugünün çocukları, yarının mucitleri olacak bu yeni kuşağın; kullanacakları sınıfları hazırlamak için bugün erken midir? GAÜ, bu soruya net cevap veriyor: Çocuklarımızın  aklını şekillendiren teknolojiler neye benzeyecek  ise, ‘Öğrenme  Alanlarını’ da  buna göre tamamen değiştirip, şekillendireceğiz.” şeklinde konuştu.

Kurucu Rektör Akpınar, Girne Amerikan Üniversitesi bünyesindeki ‘Okullar Grubu’ nda; Teknolojinin sınıfları nasıl değiştireceği konusunda da “Her öğrenciye bir dizüstü bilgisayar gibi basit fikirlerden  söz edilmeyen, öğrencinin nefes alışverişini, yüz ifadelerini ve hatta yazı yazma hızını ölçebilen; bu sayede öğrencilerin derslere veya eğitim ortamına nasıl tepki verdiğini öğretmene bildirebilen bir biyometrik teknolojileri ile ilgili olarak  artık, fikir atölyelerinde  tartışmalar yapılabiliyor. Gözümüzün gerçek dünyada gördüğü şeylerin üzerine; bilgi veya resim ekleyen,  birer ekran görevi görmesini sağlayan,  artırılmış gerçeklik gözlüklerinin sınıflarda kullanılması, hatta artırılmış gerçeklik gözlükleri sayesinde, her öğrencinin, ders anlatan öğretmeni video olarak da karşısında da  görebildiği gerçeklikler;50’inci yıl perspektifimize bir giriş olarak değerlendirilmelidir.” dedi.