GAÜ Öğretim Üyesi Havva Çınar, Çocuk Yetiştirmeyle İlgili Önemli Bilgiler Paylaştı: “Çocuklar ...

Haberler

GAÜ'DEN

GAÜ Öğretim Üyesi Havva Çınar, Çocuk Yetiştirmeyle İlgili Önemli Bilgiler Paylaştı: “Çocuklar ...

Çocukların dünyaya bir filozof gibi baktığını, dünyayı merak ettiğini ve dünyanın onun için ilginç ve enteresan bir yer olduğuna dikkat çeken Çınar, genç annelere tavsiyelerde bulundu

 

Girne Amerikan Üniversitesi (GAÜ) Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Havva Çınar, Ülkü Biranlı’nın sunduğu “Üç Elma” adlı çocuk yetiştirme konusunda yöneltilen soruları yanıtladı.

 

Çocuk ve çocuk edebiyatının tanımları üzerinde de durulan programda “İyi ve nitelikli çocuk eserleri nasıl olmalı,  Aileler çocuklarına okutacakları kitapları nasıl seçmeli, kriterleri neler olmalı ve Çocuk dünyaya nasıl bakar” soruları aydınlatıldı.

 

Çocuğun merak ve ilgi alanlarının yetişkine göre farklılık gösterdiğini belirten Havva Çınar, çocuk edebiyatı ürünlerinin temel amacının çocuğa okuma sevgisi ve alışkanlığı kazandırmak olduğunu anlattı.

 

Ninni deyip geçmeyin

 

Çocuk edebiyatı türleri arasında özellikle sözlü edebiyatın gelenekleri arasında olan ninnilerimizin çocuğa dil kabiliyetini kazandırması noktasında çok önemli yeri bulunduğuna dikkat çeken Havva Çınar, masal, ninni, hikaye gibi ürünlerin çocuklara kazandırdıkları konusunda örnekler verdi.

 

Çocukların dünyaya bir filozof gibi baktığını, dünyayı merak ettiğini ve dünyanın onun için ilginç ve enteresan bir yer olduğuna dikkat çeken GAÜ Öğretim Üyesi Havva Çınar “Çocuk dünyayı keşfetmek ve onunla ilgili her şeyi öğrenmek ister. O nedenledir ki çocuğun bu merak duygusunu yine onun hayal dünyasına, düşünce yapısına, duygularına hitap edecek şekilde çocuk eserleri aracılığıyla gidermeliyiz” dedi.

 

Çocuk edebiyatı farklıdır


Bu durum nedeniyle çocuk edebiyatı yazarlarına, yetişkin yazarlarına göre çok daha fazla sorumluluklar düştüğünü söyleyen Havva Çınar, çocuğu tanımadan, onun duygu, düşünce, hayal yapısını bilmeden çocuğa yönelik eser yazılması söz konusu olamayacağını belirterek şöyle dedi:

 

“Çocuğun dünyasına dokunabildiğiniz ölçüde nitelikli bir eser yazmış olursunuz. Evrensel duygularla sevgi, dostluk, paylaşmak, doğayı- canlıları korumak, hoşgörülü olmak ve daha da çoğaltabileceğimiz bu duyguları temel alarak çocuğa yönelik eserler oluşturulmalıdır”